Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Tuesday, May 26, 2009

Kuku panjang

Tadi masa tusyenkan budak-budak tiga orang tu.
(Seperti biasa bibik aini jadi assistant aku)

Bibik aini : twenty four plus thirty six. Berapa.

Nabilah terkial-kial menaikkan jari-jarinya.

Bibik aini : Naikkan jari kiri two. Naikkan jari kanan four.

Nabilah menaikkan jari-jarinya.

Bibik aini : Yo Olloh...

Aku terperanjat beruk sekejap mendengar suaranya yang agak kuat.

Bibik aini : Lho.. ini apaan ini kukunya panjang persis taiger. Yo Olloh.. emaknya tak diperhatiin apa. Ini kalau dicakar itu cat (sambil menunjuk pada kucing aku si jordan) mauk matik. Nanti bilang saja sama emak kamu minta dipotong kukunya.

Nabilah terkebil-kebil dan mengangguk-angguk.





Moral of the story: Rajin-rajinlah periksa kuku anak tu. Kalau dah panjang, potong hik..hik..


18 comments:

ku tak sempurna said...

kak pah dah boleh jadi translator bahasa indonesia la...
kagummmm..

hik hik hik..

skrg ni dah ada spa utk bebudak.. boleh buat pedicure ngan manicure..
klu duit dah berlambak sgt.. tak tau nak buat apa, boleh hantar ke sana..

klu tak, selamat memotong sendiri la kuku anak, ya..


hikkksss

sakurasa 2 said...

kakpah
Ini kalau dicakar itu cat mauk matik he he he

enak ya ngomong bahasa indon

Monkey D Luffy said...

aku kalau kuku panjang mesti luka badan

time tido asyik bergaru jer

muahaha

Yunus Badawi said...

dia nak tunggu hari Jumaat agaknya sebelum potong kuku. Jumaat lepas dah termiss jadi dah 2 minggu tak potong ngeh3x

kakngah said...

kehkehkeh!!! sian c nabila. sebbaik bibik suh bilang yo. kot dihantar eh memo kek omak nabila... haru....

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

boleh terbayang betapa terkebil2nya nabila....kesian.
ni mau hari2 check kuku anak....aib kalau kkuku anak panjang,hitam lagik....ngengenge

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

bibik kak pah org indon lahir kat england ke?..

lain bena bahse..campo campo spekeng gitu..ha ha ha..

julietchun said...

rasanya kuku Nabila lagi panjang dari kuku Jordan, kekeke.

Ms.Lilies said...

prihatin gak si bibik ni...

Kak Ezza@makcik Blogger said...

kalau kuku Yaya panjang macam tu.saya cakap kuku dia macam pontianak..ko ni anak pontianak ker....cepat cepat dia potong kuku dia..hahah

Nizam.Ariff said...

bagus bibik tu, boleh jadi calon menantu...

kakpah said...

kts, itu nasib baik bibik indon. kalau dapat bangla ke aku yang telopong.
err... kuku anak buah ko dah potong ke belum.

sakura, hehe.. bibik in bibik out.. semua orang indon. Kebanyakan jawa. Aku iso ngomong boso jowo sitik-sitik.

kapten, ko begaru apehal. Ado panau ko wakaka..

YB, haha. agaknye lah tu.

kakngah, haha.. aku jentik telinga dia.

normi, ada parents yang memang terlupa nak cek kuku ni. Sian..

cekgooden, bibik aku belaja tinggi. Boleh cakap omputeh gitu..

juliet, haha.. lupa plak nak compare.

lilies, gitu lah nampaknya.

ezza, err.. anak pontianak? Emak yaya pontianak ke.. WAKAKA...

nizam, bibik aku janda nizam oi. Dah ada anak dua. Buat calon bini boleh le...

AZANI said...

kakpah cakap memang sebijik loghat indon, Yo Olloh,ha ha ha,macam tengok bawang putih bawang merahlak.

ashley said...

Yo ollOh...
terkKAget akuk melihat Bibik Aini terkeluarrr bijik matanya..

ya ya bik aku akuuii..
anak akuk sering enggak mahu dipotong kuku nyakkk..
ampuuunnn bikkk yak..
nyusoh kan mu..

bik, kamu pakei baju apa ari nik? iJO?..jangan bertukarr iJO sudah ye bikkk nanti jadik inkradibelll..

hehe..

iina said...

yo kak.. den garu kepala ngan kuku yang pendek hehehehe

Tirana said...

Kadang-kadang mak banyak kerja lain sampai terlupa nak perati kuku anak..hehehe

kakpah said...

azani, lidah tu dah pekat.

ashley, iyo..masa jadi asisten aku kat kelas, aku asek ngaja dia asek motong kuku budak wakaka...

ina, haha..

tirana, parents sibuk sangat lah tu.

lupekanje said...

sedar tk sedar dah 2 hari ropernyer acik tk masuk sini...

kpah...bibik tu ada potensi bukak taska sendiri...hehehhe
bagus dia..jaga bebudak cam jaga anak sendirik gitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...