Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, January 8, 2011

Sehari Berlalu

Salam.

Pertama sekali, terima kasih pada yang mengucapkan selamat. Memang selamat.
Selamat makan.
Selamat menambahkan lemak.
Selamat meningkatkan kadar kolesterol dan gula.
Selamat mengempiskan wallet.
(Semuga doa kalian dan doa keluarga aku dimakbulkan)

Sebaik lepas kelas, aku ke Secret Recepi membeli kek. Memang pergi beli sendiri sebab yang lain-lain petang baru balik dan aku dah tak menahan nak makan kek.  Apa susah.  Beli dulu lepas tu boleh claim. Beli chocolate indulgance.  Memang masuk mulut terus meresap kenikmatannya. Yang ada di rumah cuma kaklong, kakngah dan faris.




 Faris membuat lubang di sekitar tepi kek. Sedap je dia membenamkan jari ke dalam kek.

 dan menikmati kekreativitiannya......






Petang semasa aku menonton tv, kirin masuk ke bilik,
Mak! jom potong kek. Kirin beli kek aiskrim

Laa.. apasal tak cakap nak beli kek.  Mak dah beli dah tadi. Dah makan pun..

Takkan nak cakap pulakkkkkk..



 Memang habislah diet.  Hancus sampai ke malam.









Hari ini ingat nak makan ulam-ulam dan sayur saja menggantikan diet yang terlajak tetapi tadi selesai membeli barang di tesco, hasben ajak singgah kedai mamak sebab perut dia dah berbunyi. Aku pun cuit-cuit jugak mee goreng dari dalam pinggan dia.

Buka peti ais pula, tengok kek masih banyak berbaki.  Sayang tak makan.  Membazir saja kan? Kena makan. Membazir kan amalan syaitan....(nak sedapkan hati).

Umur aku? Dah layak untuk keluarkan semua duit kwsp dan berbelanja sakan. Selepas ini sesiapa yang di bawah umur 40 kena panggil aku makcik auntie. Terasa malu pulak kena panggil kak sedangkan usia sudah menjangkau warga emas.

Sekian.


auntiepah
kakpah
auntiepah
auntiekakpah (hikhik)

30 comments:

h4ni3 said...

takpe auntiekakpah (eh, suda tukar? ;) )
esok lusa boleh start diet semula.. hehe

~ Kak Azz ~ said...

hikhikhik....

toghonjut2 sey golak ni kak.. ado lak antiekakpah... ayooo ehh laaa...

Kek tu sangat sodap kak... tolan liyor ni haa...

untung akak ado epf kan... sey ni ado gak la tp ciput yoo... lambek laie kott nak koluarkan epf tu...

ashley said...

aku nak panggik auntie gak boleh?
.
.
.
aku baru 34!
hahahah

Insan Marhaen said...

IM? still ada beberapa tahun lagi...

cikmanggis said...

hari jadi kakpah ke(buat buat blurr)..hehe happy birthday kak pah..tak pe umpama kelapa lagi tua lagi baik santannya :)...lagi tua lagi dihormati.....selamat hari jadi kakpah.

kucingorengemok said...

hari jadi mana main diet-diet ni...

nak panggil baby pah lah :)

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Kak pah, kita tak boleh panggil auntielah, sebab umur kita lebih kurang . amboi, baskin robbin my peberet.gila kalau dapat makan kek sekerim dia. bestnya family semua celebrate harijadi kak pah.

kak Erna said...

kak pah..he he..lucu pulak..ado ko auntiekakpah..tegeliat lidah he..kak pah ..
biar yo lah kak pah..budak2 ni..suruh panggil auntie ke..acik ko..memang payah bona..
saya pun kalau boli kek mesti chocolate indulgance tu.
kadang2 tu sesajo poie boli 2 potong tu..
tak boleh tahan..mano lah tak mengocik sumo baju saya kak pah..

kak long said...

auntielah...yo...bukan untie pah?

iina said...

ok makcik pah.. lopeh nie den tukar lah leh?? hehehe ;)

Best ye makan kek.. hehehe ;)

Zaitun said...

Bukan kira umur kakpah lidah dah sedap panggil macam tu.Umur saya pun muda2 sikit aje dari kakpah hehehe...

Kak Nora said...

Ada orang jeling kalau dipanggil dia 'makcik' . Tapi kalau 'aunty' sukanya dia. Begitu juga panggilan "nenek", terasa tua. Tapi panggilan selain 'nenek' tak mengapa pula. Tapi 'auntiekakpah' belum sampai umur wajib bersara tak? Anyway, Happy belated birthday to you, hajah!Love the cakes!!

aNIe said...

Kak... anie ni dah nak setengah abad dah... kena panggilah akak ...kak Pah jugak..

Tapi anie ni... ada yang sebaya ngan anak anie pun panggil anie kak anie...huhuhu...maluuuu...

kakpah said...

hanie, mingu depan kena puasa dari hari senin sampai jumaat ni hehe..

kakpah said...

azz, ekau pangge lah apo pun.. haha.
epf pun ciput yo. cukupla tuk melancong hiiii..

kakpah said...

ashley, 34? muda nya hang.. kihkih..

im,masih banyak masa untuk buat pelaburan.

cikmanggis, macam manggis gak ek. Lagi masak lagi manis. Dah lama tak makan manggis ni. Aku unggis kau kang..

kakpah said...

kog, suker..suker..

cikina, basket robin tu my feveret gak. kalau ke utasa atau ke selatan, selalu singgah rest area yang ada jual br tu. tapi tak boleh selalu sangat sebab manis.

Aku said...

Sekali sekala makan tak apa. Jadi ubat, kata org...hehehe

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Selamat panjang umur kak pah..bestnya kek yg rasa ala2 eskrim tu

Ku Tak Sempurna said...

pantang betul klu org letak gmbr kek ni!!!!!


.
.

kegemaran den selain donat.. selain pisang goreng. selain cekodok. selain karipap

.
.

err.. mcm sume mknn adalah kegemaran den plak. nmpk benar suka makan. kan auntiekakpah, kan

pelik plak nak panggil auntie. rasa mcm den muda sgt


hihihi

Kak Mah said...

bawah 40 kene panggil aunty ek... ehehhe.... aunty kak pah...ai likeee...

pB said...

kak pahhhhhh


menggoda sungguh gambar gambar makanan nieeeeeeeeee


orang dalam pantang boleh makan kenny roger's tak ?

kakngah said...

hr sabtu g kenduri akikah baby. org rmh bos abem pun ado. mak baby suh baby pggl nenek.. org rmh bos abem jwp..

oh! no..no..no..
just call me untie pah!


*** org rmh bos abem tu bkn kakpah aulad yo... :P

kakpah said...

erna, choc indulgence tu memang sodappp.. tapi tak leh makan banyak .. sikit2 boleh lah dan sekali sekala.

kaklong, pangge la apo2 pun kan..

iina, hehe..bulan januari ni paling banyak makan kek. 3 org besdei bulan satu..

kakpah said...

zaitun, sebenanya tak kesahlah kan.. mana yang sedap la..

kak hajjah nora, panggil makcik rasa tua. panggil auntie rasa muda sikit. panggil nenek lagi la rasa tua sebab tu cucu saya panggil saya nenda hahaha..

kakpah said...

anie, kalau sebaya tak apa lagi. ada yang lebih tua panggil kita akak juga. samaada dia perasan muda ataupun kita ni yang kelihatan tua hehe..

kakpah said...

nizam, harap2 macam tu lah..

tie, terima kasih. jauh sangat nak makan sama2..

kts, satu hari nanti auntie(hehe) ajak kau datang makan. auntie belanja kau macam2..
err.. ko pangge cam biasa je lah..haha bagi peluang aku rasa muda sikit.

kakpah said...

kakmah, habis tu nak panggil u kakmah jugak ke haha.. anak sehat?

pb, kpah lahirkan kaklong kat us. kpah tanya doktor apa benda yang kpah tak boleh makan. dia cakap, makannnn je .. semua boleh makan. Berdasarkan jawapan itu, pb boleh makan kenny rogers hehe..

kakpah said...

kakngah, hahaha.. auntie pah. wokeh gak.
Alahai.. mungkin taknak teraso tuo lah tu.

KAKTINY said...

auntiekakpah.. kehkehkeh..

nak suh nureen ngan zaqwan panggil apa eh?.. auntietokpah ke?.. kuikuikui...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...