Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, March 10, 2011

Jangan Suka Bermain Api

Siapa dah besar nanti nak jadi ahli sains!!!

Semua angkat tangan.

Siapa dah besar nanti nak jadi polis!!!

Semua angkat tangan.

Siapa dah besar nanti nak jadi askar!!!

Semua angkat tangan.

Siapa dah besar nanti nak jadi cikgu!!!

Semua angkat tangan.

Siapa dah besar nanti nak jadi ahli bomba!!!

Semua angkat tangan.


Aku tak pasti budak-budak ni sebenarnya paham ke tidak apa yang ditanya.
Teringat pula masa sekolah dulu.  Bila ditanya tentang cita-cita, dengan spontannya aku akan jawab;
I want to be a doctor. 
(Apa??? habuk pun tara?)






Apa-apa pun, mereka hari ini sungguh gembira kerana dapat tengok api menjulang.


Dapat main air..



dan dapat naik kereta bomba



Kami ke Balai Bomba Bandar Bangi pagi tadi.  Budak-budak kata;
Seronokkkkkkkk!!!!!


kakpah

27 comments:

rezeki said...

kak pah

saya pun tak penah naik keta bomba hehehe

utk kekanak tadika sekrg

diana said...

saya tak pernah naik kereta bomb jugak..balai bomba pun tak penah pi..
tengok dari jauh ada la..
heeh

Citarasa Rinduan said...

setuju..
mada kecik2 ayu pun nak sangat jadi cikgu
alhamdullilah..tercapai hasrat walau tak lama...

kakpah...suka lihat pic dalam blog nie...so nice

Tijah said...

ok apo kak. dapek kawen dgn dr gak tu...

kak long said...

kaklong ngaso yo padam an api maso ahli bomba dtg sekolah maso darjah 6..mang ai banggo ea raso...kengkawan lain tak dapek...heheheh!!!

ibuintan said...

kakpah,

bebudak skarang banyak yang bercita2 nak jadi artis, nak copek kayo kato ea

maso awal2 jd cikgu dulu tak ponah donga ado cito2 nak jadi artis

secangkir madu merah said...

hehehe seronoknya dapat naik kereta bomba.... hati2 bermain api, kecil2 menjadi kawan bila besar menjadi lawan....

hazeleyed lady said...

...seeing is believing!

AZANI said...

salam hajjah
seronok anak murid kata
harap cikgupun seronok.

iina said...

Best apo naik keto bomba.. musti seronok bebudak tuh.. kak pah xtry ko pancut air padam api ;)

en_me said...

mak budak pown sonok kanns.. ehehe

~ Cik Azz ~ said...

Cito2 sey nak jadi askar, sobab abah sey askar.. tp omak tak bagi..

Pehtu konon2 nak jadi bomba, omak tak bagi jugak..

Pehtu nak jadi nurse, omak tak bagi jugak.. Err... yg ni sbb sains kantoi...

Pehtu nak try la jadi penulis, pon omak tak bagi.. Tak dapek sokongan dari fmly..

Last2, kojo kilang... abeh cito... hahaha....

Budak2 zaman skang ni untung.. Banyak dapek peluang... Tinggal main pilih yoo mano bokonan... Tapi tu la, yg mak bapak tak bokonan tu la yg dorang pilih.. huhu..

kakngah said...

gambar pancut air tu cantik la...

Kakzakie said...

Nampak sangat budak-budak tu memang gembira. Lagilah budak bandar mana nak nampak api besar-besar macam kat kampung dulu-dulu kalau bakar sampah menjulang marak api. Sekarang susah dah nak nampak.

rATu kEBaYA said...

seronok bebudak tu naik kereta bomba ye...

kucingorengemok said...

alamak, bestnya... masa kecik tak pernah, tapi kalau dah besar ni nak melawak balai bomba, malu pulak nak terkinja main padam api tu, hihi...

Aku said...

aku dulu nak jadi
- posmen
- peon
- cikgu.

AuntieYan said...

Salam Kak Pah,

Ha, terkenang pulak anak Kak Yan masa duduk kat nursery di Kenny Hill berkurun lalu (sekarang dia dah nak masuk 21)Hampir sebulan setiap hari asyik cerita pasal dia naik kete bomba je. Tadikanya buat lawatan ke pejabat bomba.....kita kecik-kecik dulu ado ke Kak Pah oi????...Kak Yan, nan ado!!!!

kak Erna said...

kak pah..saya dulu..pantang ditanyo..cik gu..
jadi cik gu yo..tapi cik gu orang2 dewaso..ngaja nanam ..cantas dan macam2 laie la pasal pokok..

tasekM said...

masa budak mc tadika.
ada satu hari tu bomba dtg sekolah dia. demo.
balik.
dia bgtau aku.
td dia kena berlakon dok tingkat atas, konon2 sekolah terbakar dan bomba dtg menyelamat.
dia punya suka sbb pakcik bomba tu dukung dia.

dalam hati aku kata.
tak ada budak lain yg ringan2 sikit ke nk suruh berlakon.
budak mc tu kemahen semangat.
mau mengah pakcik bomba tu nk dukung.




.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

K.Pah,
Kereta bomba satu lg yg nampak cemas kalangkabut haritu, rupanya nak gi padamkan aparment terbakar di UNITEN. Apartment tu tmpt kita tinggal masa duk quaters, tapi rmh yg terbakar di tgkt atas bekas rmh kita duduk dulu.

Puncanya nak panaskan sup pagi tu, lupa tutup api dapur terus gi kerja.. apalagi menjulang api, mujur bomba dari Bangi dan Serdang cpt sampai..staff tu terpaksa pindah rmh lain sbb habis terbakar harta benda dln rmh..mujur mrk seklrga selamat dan tak sampai membakar rmh staff yg lain.

Habis padamkan api, hampir 20 org anggota bomba terlibat, UNITEN belanja mknminum di foodcourt. Bestkan jadi bomba..

Jom nyanyi dgn bebudak.. rumah trbakar penggil bomba, bomba dtg berlumba-lumba... k.pah sambung kuat-kuat ye... wakakaka..

h4ni3 said...

wahhh
kenapa tak ajak saya??


err.. kalau saya pegi saje2, agak2 diorg nak layan tak buat demo camtu? hehehe

julietchun said...

abang bomba gagah perkasa kan, errmmmmm :D

pak long said...

salam buat kak pah...
rumah tebakor panggil bomba..bomba datang berlumba-lumba....kita bakor jer...hehehehe

pak long said...

salam buat kak pah...
rumah tebakor panggil bomba..bomba datang berlumba-lumba....kita bakor jer...hehehehe

pak long said...

salam buat kak pah...
rumah tebakor panggil bomba..bomba datang berlumba-lumba....kita bakor jer...hehehehe

pak long said...

salam buat kak pah...
rumah tebakor panggil bomba..bomba datang berlumba-lumba....kita bakor jer...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...