Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, May 9, 2011

Tragedi Hari Ibu

Kertas yang membalut Ferrero Rocher itu aku buka.


Terima kasih kepada basyir kerana menghadiahkan emak coklat yang tak semua orang sanggup nak beli sebab harganya yang mahal. Apatah lagi kamu yang masih mengharapkan duit poket dari emak dan ayah.



Ulang semula.  Kertas yang membalut Ferrero Rocher itu aku buka. Dan setelah melihat bebola coklat yang sepatutnya sedap, rangup dan mencair di dalam mulut, aku cepat-cepat membungkusnya semula.  Aku masuk bilik imah.  Dia tengah mengadap laptop.

Imah.. cuba tengok ni.
Aku buka semula pembalut Ferrero Rocher dan menunjukkan pada imah.

Imah terjerit, eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....

Basyir!!!!!!!!, imah menjerit lagi meneriak nama basyir. Tergopoh gapah basyir keluar dari biliknya.
Awak beli ni kat pakcik amos yang femes tu ye.   Pegi pulangkan balik.  Mintak yang lain.

Aku malas nak kepoh-kepoh.  Aku cakap, tak payahlah susah-susah nak pergi ke alamanda tu cuma nak komplen kat pakcik amos yang femes tu.

Kena pulangkan balik mak!!  Kita ada hak.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Kalau korang? Cer citer.


kakpah

43 comments:

anymz said...

nak cerito apo lai kakpah oi..eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
pi pulangkan balik...

cikmanggis said...

eeee apsal ni.Tu la tempat Cm beli biskut kegemaran anak anak bila pi Alamanda....agaknya dah tak laku kot?

kakcik said...

Aduh! mahal sebab pakej 'tu' sekali ke? :(

lupekanje said...

isk 4444x... suh Imah saman...samann...jangan tak samannn.!!
err...bulih ke saman in this case? Bulih kan..?

kak long said...

sebaik tengok dulu..kalau tolan terus!
erkkkkk..!

marinahunny said...

pegi tukar le kak pah..eeee...jual yg dh expired ke?

faraulah said...

eiii...dah expired ke?...siannyer kat Basyir

bujal X said...

selalu jadi makcik~~kekadang bukan sebab da expired~tapi sebab simpan kat suhu yang tak sesuai~~

*apapun kudos tu anak makcik~~sebab ingat kat ibu dia~he~~

kakngah said...

yo la kak... pulang an balik. dah la mahal.. siap pakej khasiat tambahan..

eerr.. kalau saman, buleh buek duit tu.. kehkehkeh!!!

Kaktiny said...

kak.. saman kak.. saman..

leh dpt ribu riban nih.. hihihi

Kakzakie said...

Kesian Basyir mungkin hampa sebab niat suci mahu ibunya menjamah sempena hari ibu. Benar kata imah pulangkan dan minta ganti.

Tahniah kakpah ada anak macam Basyir....

S..U..D..@..I..S said...

sankakan yang baik sebaliknya pulak ya ...apa pun niat baik suci tu tabik kat Basyir

AZANI said...

Assalam hajjah
mulianya niat basyir...
kalau buah , ulatnya saya ngap sekali,kalau coklat....tapi kan kata orang tua tua, cubit sikit, cokelat tu, makan cokelatnya , nak dapat rezeki besar

ejaMaria said...

ala sian basyir... tak pe kak... pulang balik coklat tu... nnt dpt baru... bole pilih lagi... ;p

Ms.Lilies said...

erkkkk

sib baik akak nampak dulu....akak pi tuko x?

Kak Nora said...

Kalau kite orang, gi pulangkan semula..kata kat dia 'solay, solay'

Nora said...

pulang kak... supaya diorang cek balik stok diorang tuuu...

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

masuk paper le kak pah. tv three ke, tv seven ke....

p/s : hasben sy balik balik tanya bila hari ibu? bila hari ibu....emmmm

Hamizah said...

ya Allah..tukar2 atau minta duit..

tasekM said...

sudah expiredkah kakak...?





.

aNIe said...

Kak Pah... Ferrero Rocher memang selalu camtulah... senang aje berulatnya... kalau dah nak sampai tarikh luputnya rasanya pun jadi sedikit tengik atau lemau...

Tapi kalau nak pulangkan sampai ke Alamanda memang ler rasa tak berbaloi...

kucingorengemok said...

kalau rasa je tak sedap, saya abaikan... tapi kalau meritip² macam tu ulatnya, gi tukar kot!

Dee said...

uiksss... pulangkan jer... mmg kita ada hak pun sbg pengguna.. geram nih...!

Zaitun said...

Eee... gelinya saya kakpah,terus bukak peti ais kot ada benda tu kat coklat yang disimpan.

Elok pulangkan supaya tak terkena pada orang lain.

Tie-Ibu wawanisolehah said...

eii..yg mahal, yg pemes tak semestinya bersih...
teringat saya kalu beli apa-apa terus ngap tak pernah nak perhati betul2..satu pelajaran dan pengajaran

secangkir madu merah said...

kakpah, nasib baik kakpah belek cekelat tu ek.. kalau saya agaknya main masuk je dalam mulut tambah2 lagi cekelat yg mahal gitu...

adoi... kalau pun tukar pada yg baru boleh ke tertelan kalau dah tengok yg kecik menguit-nguit tu...hehehehhehe...

Deliah's Deli said...

lawyer kata, court dalam juga mau crita..:))

Deliah's Deli said...

kitakan ada tribunal pengguna..minta ganti rugi :)

kakpah said...

salam,
kepada yang telah memberi pandangan, kakpah jawab sekali gus je lah ye. Dasar malas nak menjawab banyak2 lah ni.. maap.

benda yang kecik macam ni (kecik ker?) kalau boleh setel, kita setel je lah kan? Tak payah nak gembar gemburkan sangat. Dia tu pun tak sengaja tu. Cara penyimpanan tak betullah tu. mungkin dah expired dia tak cek.

basyir pergi semula ke famos amos bawa segala barang bukti. Dia ganti dengan yang lain. Basyir kata dia keluarkan dari kotak baru.

pengajaran pada kedai tu supaya sentiasa cek stok yang ada. kalau tak komplen mungkin dia tak tahu kesilapan dia..

sekian.. kakpah dah dapat ferrer rocher yang baru tapi tekak kembang pulak nak makan...

iina said...

Selamat hari ibu kak pah ;)

lupekanje said...

kekadang perlu amek tindakan..agar orang lain tk terkena.

Ye lah..benda nak jadi...yg tak elok tu dpt ke kak pah pulak kan..sabar je lah .
Hikmahnya, sib bek kena kat Kak Pah...Blogger aka jurugambar Pro...bulih amek gambar terang2, masuk kat sini, pastu, jadi iktibar kat g lelain agar tetiap kali nak makan barang yg dibeli, perati dulu, dah clear baru ngap..hehe

Aku said...

femes amos tu sama dengan ferrero rocher ke? Tak perasan la pulak...


Aku pernah tengok orang golek cekelat kat ulat..lepas tu dimakan.

mungkin akak beli jenis yang itu kut.. hahaha

kakpah said...

acik,
walaupun dah ditukar dengan yang baru cik, tadi kakpah bukak .. kakpah belek-belek.. tekak tak buleh nak makanlah cik. kombanggggg...

aku,
engkau tu apa yang kau perasan. femes amos tu ada jual ferrero rocher. bukan maknanya femes amos tu ferrero rocher. Tulah.. tengok lagi citer tv yang ada tunjuk orang makan ulat!!

AzeedA said...

euww kakpah..idok le teman ndak membeli kt femes emes alamanda tuu.. moh kite pekene kopi paneh situ ndak?

kak long said...

kan kak..kalau dah terkono sekali..walaupu dapek yg elok..nak makan, tokak kombang yo kan..hahahha!!!

dangarumbia said...

Ulat ke tu kakpah?

Rajin betul Bashir gi tukar semula.. baguslah, pertahankan haknya. Mujur juga kakpah nampak. Kalau Tie yang rabun ni sure dah kekenyangan, hehehe...

DrSinga said...

eeeeeeeeeeeeeeewwwwwwwwwww............................


makin besau ulatnya dengan kamera besau nih!!!!!!!

ibuintan said...

eeeeeeeeeeee...zaman bilo punyo tu

macam ulek pinang

buleh tukar tak?

azlina said...

eeee....gelinya kak ulat tu hidup ke mati...
kena bt jumpa blk tuan kedai kalau tak org lain plk terkena..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

kuang ajak, mahal je. makcik tak pernah beli seumur hidup kat femes amos tu. ntah setakat cookies cam tu jual mahal.

nasib baik kak pah tak terus ngap.selamat hari ibu kak pah, semoga kak pah jadi ibu yang terbaek pada anak-anak.

kakpah said...

azeeda,
moh.. roger le kita..

kaklong,
memang kombang kaklong. tak lalu nak nolan eh.

kakpah said...

tie,
bagi pengajaran. lenkali kalaau nak makan apa-apa jangan main ngap je. tengok dulu..

dr. singa,
kalau nengok gambau je dah geligeleman, apatah lagi nengok yang real. eeeeee..

ibuintan,
sah expired. Poi tukar. Menejer e tak banyak cakap. terus amek je yang baru.

azlina,
menguit-nguit dik....

cikina,
kukis bau tak boleh tahan kat situ. kadang-kadang beli gak.

Dr.Alia said...

dalam youtube pn ade tnjuk video pasal ni..
coklat dr china katenye..

http://www.youtube.com/watch?v=sO9OTPXbXUA&feature=player_embedded

sbijik sejiban mcm ulat yg ade kt ferrero rocher auntie..hehehe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...