Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, November 18, 2011

Warna warna indah

Sesiapa yang zaman remajanya pada tahun 70han, mesti akan teringat akan lagu butterfly yang dinyanyikan oleh country singer Jim Ed Brown. Di antara lirik yang jadi mainan bibir dan membuat aku dan kengkawan terpekik terlolong menyanyi dengan iringan gitar maizam ialah:
butterfly.. my butterfly.
I'll come home to you one day
butterfly.. my butterfly
wait for me dont fly away.....


Rama-rama memang terkenal dengan keindahan dan kecantikannya. Aku berpeluang mengambil gambar rama-rama ini semasa aku di taman rama-rama, penang semalam. Ada rama-rama yang jinak dan senang hinggap di dahan dan memudahkan aku mengambil gambar.  Rama-rama yang liar kebanyakannya berwarna cantik. Payah aku menangkap gambar  diorang ni.

















Nikmati kecantikan dan keunikan warna rama-rama.  Dan semasa dalam perjalanan pulang ke kl, aku terserempak dengan pelangi ini.





Beruntungnya kita yang masih dapat menikmati keindahan warna-warna ciptaanNya.



ibundo

18 comments:

Amie said...

Subahanallah...indahnya ciptaan Tuhan...agaknya remaja saya akhir 80-an..jadi tak pernah dengar lagu tu...

Anaa said...

cantiknya kakpah..

the beauty had taken my breath away. hehehe. (tatau betul tak ayat tu)


70an saya baru lahir kak.. confem tak pernah dengar itu lagu..

walopun ulat bulu itu lawa, ia tetap ulat bulu, geliiiiii...

Chik Mimi said...

Assalamualaikum kak pah mmg terguda dgn photography akak tau kalau la dekat nak je berguru

secangkir madu merah said...

cantiknya kakPah rama2 tu..

SubhanaAllah.. pelangi itu.. eh jangan tunjuk dgn jari nanti jari kudung.. opssss..




.

secangkir madu merah said...

cantiknya kakPah rama2 tu..

SubhanaAllah.. pelangi itu.. eh jangan tunjuk dgn jari nanti jari kudung.. opssss..




.

bujal X said...

makcik gi taman rama2 kah?

ejaMaria said...

eewwww... ulat itu...

tetiba bulu roma merinding... hihihi

Acik Erna said...

subhanallah..cantik e kak pah..

kakngah said...

semakin tajam skil menembak kpah..

sal said...

dah lama tak ketemu rerama,ciptaan Allah yg indah ini..cantik berwarna-warni yee

S..U..D..@..I..S said...

unik hebat ciptaan tuhan..kakpah pun semakin pro dlm menangkap gambar

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Subhanallah....

Cantiknya gambar yg Kak Pah amek tu.. Kalau dapek tengok real, lagi cantik kan...


Tak sabar lak nak boli dslr... aduhhh...

cahya indah said...

ulat tu pun cantik, Bundo..Cahya suka rama2 yang biru :)

Hjh Noralenna Abbas said...

Hajah,
Saya suka kupu-kupu, saya suka juga pelangi!Ingin tau juga, gambar-gambar yang diambil diprint atau disave aje dalam CD?

Zaitun said...

Subhanallah...cantik ciptaanNya.

azieazah said...

Colourful!

Rama-rama memang cantik, tapi sayang. Hayatnya tak lama.

Cantiknya pelangi tu Kak PAh... Bukan senang nak jumpa macam tu.

Aku said...

cer sembur dengan ridsect rama2 liar tu...

senang sikit nak ambik gambarnya kan?

Ju@Lucky^Mummy said...

benci ar ibondo nis... mana dapat rama2 cantik tu?..

rumah den ado nyamok jo..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...