Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, December 1, 2011

bahasa binatang siri 2

Tak baik buat aku macam ni tau.

Aku sibuklah. Pegilah jejauh.

Dah tiga hari dah bundo asek lupa je.

Yelah... aku ingat!  Tapi aku ni kan tengah sibuk.  Kau belasah jelah apa yang ada tu.

Ala.. tak best lah. Tekak aku takleh telan.  Aku nak yang tu gak.  Pegilah beli..

Ish.. aku cakap aku sibuk, aku sibuklah. Tak reti bahasa betullah engkau ni.  Kau sendiri pegi beli lah.

Wargh kahkahkah... bundo cakap tak guna akal lah. Ada ke aku disuruh pergi beli. Kalau aku pergi, tahun depan pun belum gerenti aku boleh cari jalan balik rumah tau!

Hah.. seronoklah tu ketawakan aku sampai guling-guling. Pegi..syoh..syoh..pegi jejauh. Tak senang aku nak makanlah.

Bundo masak ikan asam pedas ek.  Sedapppppnya bauuuuu.. mintak ar sikit.  Tak dapat daging, tulang pun jadik lah.

Kau ni keturunan jin apa makan tulang.

.
.
.

Maka berterusanlah perbualan si bundo dengan si jordan sehinggalah bundo selesai makan. Jordan masih terkejar-kejar ikut langkah kemana saja si bundo pergi kerana merengekkan makanannya yang sudah empat hari kehabisan stok. Dan bundo pula sibuk dengan kesibukannya.



Kucing ni kucing tak bertuan yang terhegeh-hegeh cuba menjinakkan diri semasa aku di kampung haritu. Kalau Jordan tau aku tempek gambar kucing ni, mesti dia jeles.

ibundo

22 comments:

kucingorengemok said...

taik mata bertepek

Ms.Lilies said...

siri bercakap dgn kucing hehehe....
balik umah mak hari tu dah bertambah kucing mak sekor...ada org buang..kecik halus lg...dia asekla ngikut mana mak pegi....mak pun bercakappppp yo dgn dia hehehe

kakcik said...

Kesian Jordan. Nanti mau dia mogok lapar! :)

miloais said...

siri bercakap dengan kucing
ehehehehe

Kakzakie said...

Istimewa sungguh Jordan ye kakpah dia tak tahu ada geng dia yg ditepi jalanan tak ada makan macam si oren yg kakpah tepek gambarnya ni....

S..U..D..@..I..S said...

haha pas ni makan sodap la diaa

ieda said...

kucing tk bertuan tu sama dgn yg kat rumah saya...kaler oren..dia pun tak bertuan gak.bertenggek sejak kecik.la ni dah masuk fasa mencari awek.kami panggil oren...nabila panggil babele.

sal said...

comelnya si kuning tu..bermata galak pula....

kaklong said...

kucingorenkuruih!

Aku said...

kucing yatim piatu

Acik Erna said...

patut renung somacam yo kak pahmintak boleh kasihan lah tu..

aNIe said...

Hehehe...dia tengok camera basau tu dia ingatkan binatang aper agaknya...

ejaMaria said...

ingatkan itu Jordan - sampai kurus kena diet dgn Bundo... rupanya kucing lain ek... ;p
Jordan dah dapat tulang ikan?...

ibuintan said...

hahahaha... mano Bundo blaja cakap ngan kucing ni... sey nak yo blaja


kucing betino ko tu? Leh yo kenen2 an ngan Jordan... musti Jordan suko amek2

AzeedA said...

menggeletek bulu tiyak tui kakpah nih.. hehehehheee :D

pB said...

Kak Pah


ada blogger gathering ker?

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Sapo yg anjurkan blogger gathering tu kak..? Buek kek mano..?

Kucing sey dah sominggu tingga kek ghumah... Tak tau la apo ceghito ehh.. Ontah dibagi makan ke tak dek abang sey tu... huhu...

Anaa said...

hihi.. telepathy manusia ngan kucing.. kekekeke.. len kali kena dalam english, baru jordan faham... namanya pun jordan, kalau abu, lainlah..

ibundo said...

kog,
bukan kucing ko ke tu terlepas..

lilies,
dah terbiasa cakap dengan jordan. macam dah paham je bahasa dia hehe

kakcik,
mau dia nak mogok. menyelongkar tong sampah lagi ada la..

milo,
haha.. sambung siri yang lepas

ibundo said...

kak zakie,
ada satu kucing kurus selalu dia buat kawan. Rajin dia ajak kucing tu datang kongsi makanan dia. Siap dia tunggu lagi kawan tu makan. Skarang ni kpah tengok kucing kurus tu dah berisi haha..

ibundo said...

sudais,
makan tulang lagi.. kpah belums empat nak pegi beli makanan dia.

ieda,
kucing tak bertuan ni memang saja rajin cari tuan. si jordan tu dulu pun tak bertuan gak tapi terhegeh-hegeh mintak kasih..

sal,
tak de tuan juga dia ni

kaklong,
kok hahaha... marah nanti kog.

aku,
memang aku tak nampak pun mak bapak dia. sebatang kara je dia..

erna,
haritu banyak botul dapek tulang na... tulang ayam.

ibundo said...

anie,
haha.. ingat meriam kot

maria,
jordan dah makin boyak dah..

ibuintan,
nak bolaja kono bagi pengoreh haha..

azeeda,
kehkeh..

pb,
ada.. nak join ke

azz,
ado. kek bangi ni ha. ekau nak join mehlah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...