Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, November 8, 2008

PERAH OTAK

Aku nak cerita satu hal. Lari sedikit dari hal-hal tadika tapi ada kena mengena jugaklah dengan pelajaran. Pada satu masa dahulu, suami aku memberi aku satu masalah untuk aku selesaikan. Katanya, Cuba betulkan ayat ini:

Lembu tahi rumput makan.

Aku pun memerah otak.

* Lembu makan tahi rumput.

# Salah

* Rumput makan tahi lembu.

# Rumput mana boleh makan.

* Tahi rumput makan lembu.

# Biar betul!! rumput mana ada tahi. Logik la sikit.

* Tahi lembu makan rumput.

# Tu dah kira merapu. Salah tu.

* Dah, aku give up. Entah apa-apa soalan ntah.

# Soalan standard apa. Betul ni give up (aku angguk ajelah. Soalan memang tak logik).
Nak tau jawapannya? ( aku angguk lagi).
Jawapannya ialah, " Lembu makan rumput"

* La... habis tu, tahi?

# Awak yang makan!!!! Kah...kah...kah...
(kurang asam. Aku dikenakannnya. Jaga nkau....)

1 comment:

hidayah said...

Ni apehal nya kak Pah?
..asam kurang ke..
..garam kurang ni..

saya ingat la disebabkan kat melaka ngan nogri tu..lembunya banyak..

maka sebab itulah najis najisnya direka sebegitu rupa dan dijadikan gurau gurauan buat penghibur hati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...