Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, January 1, 2009

1 JANUARI 2009

Semasa aku menulis, di luar sana berdentam dentum bunyi mercun. Di Tv tadi pun ada siaran langsung menyambut tahun baru. Terus aku tukar siaran. Dari dulu sampai sekarang aku tengok macam tu macam tulah jugak. Asal masuk tahun baru disambut dengan berkumpul-kumpul lelaki perempuan, menengok artis terpekik terlolong terkinja-kinja atas pentas. Ini peraturan orang moden ke atau orang jahil. Macamanalah nak benteras masalah sosial yang semakin banyak sekarang ni kalau yang atas-atas nu sama-sama masuk port. Kan baik kalau pak pak menteri ajak anak-anak muda ni masuk mesjid baca doa sambut tahun baru.


Sebenarnya aku nak ucapkan selamat hari lahir pada anak aku Yana. Bila mendengar bunyi mercun terus melalut pulak.


HAPPY BIRTHDAY YANA.



Yana is my special child. Anak yang istimewa. Lahir pada 1 Januari. Walaupun dia anak yang tidak sempurna, aku tidak nampak kekurangannya. Bukankah kita juga tidak sempurna? Kita mungkin ada telinga tetapi adakah telinga kita sentiasa diperdengarkan dengan suara yang indah dan baik-baik belaka. Kita mungkin ada mulut tetapi adakah mulut kita sentiasa menuturkan kata-kata yang baik dan tidak menyakitkan hati orang lain. Kita mungkin ada mata tetapi adakah mata kita sentiasa memandang benda-benda yang tidak membawa dosa. Kita mungkin ada kaki tetapi adakah kita sentiasa menggunakan kaki untuk jalan yang diredhaiNya.



Anggota yang lengkap bukan maknanya kita sempurna. Mereka yang istimewa ini ada kalanya lebih sempurna daripada kita.




Yana bertutur menggunakan bahasa isyarat.



HAPPY BIRTHDAY KAK NGAH DARI MAK AYAH DAN ADIK BERADIK.

2 comments:

Lily Abdullah said...

Salam kenal,

Happy Brithday untuk Yana yang "cantik Sempurna" :)

Selamat tahun baru. Dan terima kasih keran ameletakkan link saya.

ibundo said...

terima kasih kerana sudi datang. Salam,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...