Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, May 15, 2009

Aku Masih Ingat Padamu


Cerita sekolah lagi
sempena hari guru
.
.
.
dulu
ada seorang guru
yang mengajar sains
.
.
perempuan
manis
kecil molek
baik
pandai mengajar
.
.
.
kami namakan dia
Miss Zero Zero One
kerana masa itu cerita James Bond tengah meletup-letup
dan dia tidak tahu digelar begitu

di manakah kamu sekarang?
masih wujud kah?
atau sudah berhijrah?
tapi aku masih ingat padamu
Selamat Hari Guru
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Miss Ooi

20 comments:

Nizam.Ariff said...

Aku ingat kat 6 orang abang dan kakak aku... semuanya guru.

Rozita said...

ooo sbb namanya Ooi..
jadik mis 001..betul3x

julietchun said...

pandai betul bagi nama samaran,kekekke

ku tak sempurna said...

selalunya klu bg nama gelaran, ada sbbnya..

hikkksss... mengumpat cikgu ehhhh...

lupekanje said...

ooo..miss ooi ittteww...
moga dia tesedak2 la biler gamai sobut nama dia ....pehtu... otomatik, tgn dia bukak laptop dan mencarik sorang anak murid bernama 'kak pah'...
err...mesti dia dah tua kan kakkk...

kakngah said...

musti miss 001 tu dah pencen sikalang....

Ungku Nor said...

kak, dulu sey berangan nak jadik cikgu BM sebab sey suka sangat dgn cikgu pompuan yg ajar BM tu sebab pandai mengajar sampai sey dapat A dalam spm.

sey sayang cikgu!!

ashley said...

Kat sekolah dulu ada gak kakak senior yang namanya OOI gak ni..mesti satu keturunan!

silap! kalau tidak, boleh pangge dia kak zero zero one!! ha ha ha

AZANI said...

kakpah:selamat hari guru untuk cikgu kakpah tu juga.

tasikmerah said...

selamat hari guru kak....

Mak Su said...

mcm nama star trek. eh! selamat hari guru buatnya

Monkey D Luffy said...

kakaka

001 = ooi?

aNIe said...

Anie masih ingat pada guru yang mengajar anie di Tingkatan 1...Mrs. Kiru Kanapathy...sebab dialah yang membayarkan dulu yuran sekolah anie semasa kami begitu kesempitan wang hingga tak dpt bayar yuran sekolah...

Masih teringat2 wajah dan suaranya...

kakpah said...

nizam, wah... selamat hari guru pada diorang

rozita, yes..

juliet, hehe

kts, tu memang dah adat lah kan.

acik, tu yang moskel tu. Tah ado lai ko tak ado.

kangah, hmm.. itu sudah pasti. Ontah-ontah dah pencen idup wakaka..

ungku, cikgulah yang bagi kita pandai.

kakpah said...

ashley, tu lah. kau tak creative cam aku hehe..

azani, hah ye lah.

tasik, tenkiu

maksu, tak sangka maksu peminat startrek gak eh

kapten, kakaka..

anie, cikgu yang macam tu yang tidak dapat kita lupakan sepanjang hayat.

lupekanje said...

kak pah..baek join program jejak kasih...
carik cikgu tu smula..

cucu pekabo??

Tijah said...

happy teacher's day kak pah...

kakpah said...

acik, nak cari ke? maleh ar.

tijah, tenkiu

iina said...

hahaha kak ingat sobab apo jadik agent lak.. rupo2 eh.. wakakakah.. dia tau ke student dio pggl dia gitu?? hehehhe

Sierrauniform said...

happy belated hari guru kepada kak pah sebagai bekas guru, sekarang ni pengetua tasika kan?:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...