Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, June 14, 2009

Berapa banyak untung da...

Untung sabut timbul
Untung batu tenggelam



Mana letaknya untung aku ni.
Jual pinggan orang beli hutang. Baru bayar sekali lepas tu berbulan-bulan tak bayar. Cari tak dapat. Telefon tak dapat. Tau-tau dah pindah negeri.


Batu lah nampaknya untung aku ni ye!

10 comments:

zai said...

sy pernah rugi sampai 50 ribu, perniagaan internet punya pasal..org yg buat bisnes tu jugak yang untung, buat bisnes cari untung dgn menipu org..hai mcm2 manusia kat dalam dunia ni, tapi tak pe yg beri rezeki tu Allah bukan manusia kak pah, sabarlah..rezeki kita sentiasa akan ada, INSYAALLAH

lupekanje said...

tu yg maleh nak bisness tu kakpah..yg yer nyer kalu dgn knkawan...nak diskaun manjang...
klu bulih nk free...hehhe..
Acik ni mudah kesian ... lagi la copek gulung tikar...haha.

sesungguhnya berniaga ni memerlukan keyakinan penuh pada rezeki yang ditentukan TUhan...

kakpah said...

zai, banyak tu zai. Hehe kira buat pahala la tu nguntungkan orang. dulu ada gak kpah masuk meniaga internet ni. labur dan lebur hehe... saja cari penyakit.

acik, sobonar e tak nak jual. bisnes utk diri sendiri jo. Tapi bilo dio nampak, pokonan plak. Ee.. maleh botul lah.
Ni citer rayo tahun lopeh ni. Boli kaserol tuk rayo la. Dah nak rayo lagi sokali dah ha, batang idung tak nampak.

AZANI said...

biasalah kakpah, niaga ni macam macam gaya macam macam bala,yang paling baik COD, selagi tak bayar tak dapat barang.tapi susahlah sikit,kawan pun payah nak dekat.

Nizam.Ariff said...

Aku tak pandai meniaga, aku cepat kesian kat orang. Tak sanggup buat collection ugut-ugut...

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

Saya pun jual minyak wangi kakpah....yang tak bestnye, ambil 3 set nak bayar bulan2....maknanya sebulan satu set le tu.....jadi, mana nak pusing modal?adeh.....
sakit palo....

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

tu ka?..tu sebab aku tak reti nak meniaga...

org pernah tipu aku, buat kartun priii ja..

kakpah said...

azani, ala.. bukan meniaga apa pun. Sambil sambil beli untuk kita dia pun nak numpang beli tapi pakai duit kita. tu yang susah tu. tak pandai nak nolak.

nizam, kau nak ke jual pinggan mangkuk. kalau nak aku bukak cawangan satu kat area ko hehe..

normi, meniaga kecit, utung kecit, orng pulak taknak bayo. memang pening palo.

cikgoo, hang meniaga ayaq lioq baguih. Tak banyak keluar modal. Dulu dulu dulu laki aku rajin bagi seminar stpm kat budak-budak. Masuk gaklah duit minyak dan duit minum teh pekena roti canai.

chekdenoor said...

hmmm....kesian kakpah...... Cuma kekadang terfikir juga kan.....cam mana mereka yang buat cam tu boleh lena tido.....

Chekdee pun geram dengan sorang doktor kat bukit antarabangsa ni.....dah pinjam duit chekdee 5ribu....dah lebih 2 tahun.... tapi langsung tak berusaha nak bayar ...gerammmm sangat.

kakpah said...

chekdee, takde masalah dengan parents yang taknak bayar yuran ke? Kpah ni selalu sangat terjadi cam tu. Tiap-tiap ujung tahun beribu ringgit lesap camtu je. Bila bulan sebelas tak datang tadika lepas tu tinggalkan yuran yang tertunggak. Bila telefon janji nak jelaskan tapi tak jugak. Lama-lama malas, lantak korang lah. nanti aku tuntut kat sana nun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...