Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, July 29, 2009

Satu Petang Yang Hening



Nak pergi kedai ke.

Haah

Belikan mangga!

Worait.
.
.
.
.
.
Ada mangga?

Ada

Mana?

Tu kat atas meja.
.
.
.
.
Tak de pun.

Yang dalam mangkuk godang tu apokobondo.

Ek ele. Mangga ni mana boleh cangkuk kat almari.

La.. cakaplah nak mangga pintu... hik.hik..

24 comments:

Insyirah said...

Salah orang yg memesan atau salah orang yg membeli? Hahaha.

Tak pelah, buah mangga tu bleh dimakan. Tak rugi. Kehkehkeh.

kayteeze said...

Uwaa... kak tie pun ingat buah mangga. Tapi kat ganu dan kelantan ni orang panggil pauh...mula2 rasa janggal nak sebut. Mamgga pintu tu orang panggil solek (ada jenama nama solex)

umi_e said...

hehehehehe :P

* itu namanya loyar buruk :D

lupekanje said...

miscommunication...kekadang bahaya kpah...
satu perkataan ada beberapa makna yg berlainan...
moralnya, klu nk pesan barang, bagi contoh skali..hehhe..
(mangga tu klu tk ndak...antar kat acik je...bia acik sangkutkan kat pewot nih...)..

sakurasa 2 said...

he he he
pagi2 dah terkena...
kak pah terliur tengok mangga tu...

pB said...

alahai


kak pah , pagi pagi sudah bikin pB senyum

thanks akak ...

Kak Nora said...

Kalau saya suka. Yang cangkuk kat almari lain kali lah.

Webmaster@Echam said...

Salam Kak pah, Sihat ke??? Ingat mangga apa tadi. Mangga pintu rupanyer..

Ifa said...

ahahahaha.. pecah perut saya ketawa pagi2 ni..

btw sedapnya manngga...

Ms.Lilies said...

huhu...pagi2 mata dah menjilat mangga kat skrin

nurdaniella said...

salam kak pah.. hahaha.. kan dah salah beli dah.. kalau saya pun, saya beli buah mangga gak.. hehe..

kakpah said...

insyirah, dua-dua salah. yng menyuruh tak specify betul2. yang membeli tak tanya betul2 jugak.

tie, kalau pauh dengan solek tu senang nak beza. takde konpius keh..keh..

umie, loyar buruk loyar baru.. haha sila sambung pantun dua kerat itu.

acik, kek jakarta nun ado tompek shoping namo e mangga dua. Nasib baik aku tak poi indon.

sakura. hmmm. manis nye.

pB, sesekali biar le bagi orang senyum. Senyum tu sedekah kan?

nora, haha.. tibai je lah yang tak cangkuk punya.

echam, sehat sehat orang tua.

ifa, buat jus mangga sedappp..

lilies, kau bia betul. mata ko boleh menjilat ke.

nur, salah beli memang. tapi tak membazir hehe..

chekdenoor said...

mangga tu manis ke kak pah ....kalau manis...oklah...makan jer....sedappppppp...... manga pintu...beli jer lain kali...ukhussss

fazemy said...

Hahaha...lawaknya. Mangga dlm gambar tu nampak sedapla. Ha ah la nape kita panggil solek tu mangga erk?

ashley said...

Selalu selalu kanlah salah beli MANGGA tu..
Tak cukup tangan MANGKUK GODANG aku pula yang ditadahkan..
wak kak kak

errr..
si Nizam tak nak komen ke bab manggo ni Kakpah?
ha ha ha..sedap nampak manggo nih!

xiiinam said...

.....adalah yang nak kena mangga ni karang...ha...ha..ha

a kl citizen said...

amboi kak pah
bermain bahasa ...kta ya

secangkir madu merah said...

kah kah kah, macam pak andeh dengan mak andeh jer bunyiknya...

kakpah said...

chekdee, ahaks. mangga dah habis. mangga pintu belum beli lagi.

fazemy, dah memang nama dia mangga haha..

ashley, nantilah aku buat2 tersilap beli lagi. hehe.. kau pun ado mangkuk godang ko.
nizam? dia tengah pening asek huhah huhah ..

cklah, jangan ko mangga aku cklah haha..

cikgu, ye cikgu.. sekali sekala

SMM betullah tu tapi ni versi moden keh..keh..

Nizam.Ariff said...

Mangga pun sodap.
Janji boleh makan...

Betul tak?

DaliaLiyana said...

waakkakaka...tu la namenye miscomm...
macam2 kan....kdg2 benda tu mencerikan hidup....

kakpah said...

nizam, memang ssodap dan manih

dalia, hhe nampaknya gitulah.

zai said...

Terfikir plak camne boleh timbul mangga pintu tu erk ?..tak nampak macam mempelam pun...hehehe..tapi apapun kak pah nie kan mmg kelakar gile..

kakpah said...

zai, mangga yang boleh dimakan dengan mangga yang kena gantung je hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...