Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, February 26, 2010

TUJUH HARI DALAM SEMINGGU




Jumaat


Aku panggil dia Jumishito Sukaimimura. Classmate aku masa form 4 sampai upper six. Nama sebenarnya pendek. Teramatlah pendek. Tak belen dengan bentuk badannya yang kurus panjang.

Apasal bapak kau bagi nama kau Jum?
Bapaknya bernama Sukaimi, memang asli orang Jawa johor Bharu.

Sebab aku diberanakkan hari jumaat. Bapak aku kata senang nak ingat.

(Manalah kau sekarang ni Jum. Sejak abis sekolah aku tak jumpa-jumpa lagi ngan kau)
.
.
.
.

Sabtu

Pakcik, besok Sabtu kan pakcik. Tak sekolah kan?

Den taaangankan budak ni kang!!!!!

Maka mencicit berteraburanlah budak-budak lari sebelum pakcik Sabtu tukang kebun sekolah, mengangkat penyapunya melibas mereka. Haih...bebudaklah katakan. Tu pun pakcik tu nak marah. Apara..
.
.
.
.

Ahad

Kakitangan kat tabung haji. Bulan lepas masa berurusan di tabung haji bersama apak e, haji Ahad ni ada di kaunter.

Prof, ni yang nombor berapa ni.
Mulutnya menjuih ke arah aku

Apak e tak kuasa nak layan tapi aku jawab dengan sopan santun

Jaga-jaga sikit mulut tu Ahad. Kang tak pasal-pasal kau jadi senin.
.
.
.
.

Isnin

Pak mertua aku
.
.
.
.

Selasa

Sapa nama dia?

Salas

Hah? Telly Savalas?

Kik..kik..kik..

Salas lah.

Mesti dia beranak hari selasa kan. Kok tak pun mak dia pekenan kat nombor sebelas.

Kik..kik..kik..

Cerita zaman sekolah.
.
.
.
.

Rabu

Homework... homework.. pass up your homework.

Forgot to bring la teacher.

Raboooooooo!!! stand on your chair.

cerita zaman sekolah gak.
.
.
.
.

Khamis

Kawan abah masa abah mengajar kat air hitam dulu. Geng menembak. Selalu abah dan pakcik kamis bawa balik daging pelanduk, kijang dan rusa.

Err...... Khamis semalam omak e dan apak e po'i honeymoon kek pd. Sobab tu takdo siaran.


Selamat menyambut MaulidurRasul.


kakpah

18 comments:

julietchun said...

beraninya haji ahad,hahahahah

Kak Nora said...

Salam hajah,
Saya kenal seseorang bernama Khamis bin Sabtu.

indahhouse said...

salam kak pah,
Happy anniversary ya, to omak e dan apak poi.
ps... nak tanya, e dan poi singkatan utk apa?
tahniah berhoneymoon lagi, ada candlelight dinner kak? hihihi

Yunus Badawi said...

wah kakpah timing honeymoon kat PD pun hari Khamis malam Jumaat.

AZANI said...

salam hajjah
haji ahad tu x sayang mulut...

iina said...

wakakakakah.. den raso ahad tuh bkn takat jadik senin.. setiap hari kono sosah kak.. hehehe..

salam maulidur rasul kak

kak ina kl said...

salam kak pah..kelakarlah tang nama seminggu ni..

Ku Tak Sempurna said...

isnin

.
.

pak mertua aku


muehehehe..... bangga tu :D

a kl citizen said...

assalammualaikum

dah candle light dinner ke kak pah??x tangkap gambar?

kakpah said...

juliet, dah siap sengseng lengan baju....

kaknora, wah.. mesti gempaq.

indahouse, haha..wakaka.. turn kakpah pulak nak tegelak besar. omak e tu emaknya. poi tu mesti sebut po'ie.. maknanya pergi. meh sini masuk kelas kakpah keh..keh..

kakpah said...

yb, kehkeh

azani, memang dah nak kena seligi dah

iina, salam maulidurrasul. kalau sobolah rumah memang hari2 den sosah.

ina kl, lawak hujung minggu hehe..

kts, kembang kempis idung..

cikgu, camana dan candle light. belum maghrib lagi perut dah kebulur hehe..

chekdenoor said...

Salam,

Macam-macam nama ada....... heheheh ....suami cleaner tc chekdee bernama SATU ....ukhussss..... adek dia bernama SATUHAN ....waduh......

kakpah said...

chekdee,wakaka.. senang mak bapak camtu. takyah susah2 pikir nama apa nak letak.

Azita Zain said...

duabelas bulan dalam setahun pulak kakpah...cepat le!

kakpah said...

ita, hehe.. tungguuuuu!!!!!

kakngah said...

senin - toklong
khamis - kwn along joe
ahad - bapak malek

tu jek yg ada..

kakpah said...

kakngah, atleast dah ada tiga dalam seminggu kehkeh...

Ejamaria said...

unik kan? ... Isnin - ahad pun bole buat nama... ada kawan bagi anak nama April...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...