Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, April 19, 2010

Tersilap Tarikh

Salam.

Pagi-pagi tadi dapat sms dari Ezza,

Salam kakpah, Wedding anak kak Nong akak pergi ke. Saya dah tersilap hari. Ingatkan majlis tu hari ahad.......adoi!....

Sekarang musim orang buat kenduri kahwin. Kenduri kahwin dah jadi macam musim durian dah sekarang ni. Musim yang dah tak ada musim. Jadi, sesiapa yang mendapat kad jemputan yang berkeping-keping, pastikan tulis tarikhnya di luar envelope dan letakkan di tempat yang senang kita nampak. Tempat yang kita memang tak boleh miss.

Perihal tersilap tarikh kenduri ni rasanya memang ramai yang terkena. Kalau dekat-dekat tak apa juga tetapi kalau tempat kenduri tu nun jauh beratus kilometer, mahu kita menepuk dahi bertalu-talu. Kena makan nasi beriyani kat kedai mamaklah nampaknya.


Rugilah kau tak makan nasik minyak Ezza. Tengok tu ha, sampai dah nak licin atuk makan tapi nak tambah malu pulak.
Nong tanya ni ambil gambar ni nak letak dalam blog lah ni. Haah, gambar dua orang mak nenek. (Pada hari itu aku dua inci lebih tinggi. Nasib baik tak tergolek)

25 comments:

kakngah said...

skrg.. xblh mkn ns briyani kt hulu selangor
musim mahal!!!!

Ms.Lilies said...

nasi briyani...
nasi...
nasi...
haihhh lapar pulak

Kak Nora said...

Salam hajah,
Ada juga tersilap tarikh. Bila pergi ke rumah jemputan, tengok, hai, orang sedang kemas-kemas. Lebai malang!

Ena said...

kak pah, heheh.. ena pun penah juge mcm tu..huhu.. sob sob sob sbb tak dapat makan.. perut dah lapar..

Nasi beriani? baru pas amik bau nie.. sbb opismate makan.. sedap tp sbb dah makan dulu jd tak rase la.. amik bau jer..

miemiey said...

salam kenal..
kenduri kahwin mmg best kl pergi...abis satu rombongan saya ajak..hehehe..tapi mmg dah pernah kena salah tarikh..last balik cam tu je..nak tergelak pon ada berhias bagaikan ....hehehe

xiiinam said...

Patutlah nampak tinggi kakPah...
Hampir menyamai ketinggian bunga manggar tu.
:)

kayteeze said...

Kat sini biasa orang buat nasi putih.... tak pun nasi hujan panas. Hmm... dah lama tak makan nasik orang kahwin laa...

Mak Su said...

tersangatlah makan hati kalau tersilap tarikh kenduri, huhuhuhu

Yunus Badawi said...

Nasib saya dah ada blackberry. Boleh masukkan tarikh dalam tu hehehe

Kak Ezza@makcik Blogger said...

kak Pah,,
memang saya terkilan betul!baju dan tudung dah siap maching tu..aleh aleh bukak facebook terpandang gambar sorang lagi blogger yang buat resepsi kawin anak dia kat Kuantan..baru saya teringat yang majlis dia dengan kak nong sama hari!!!
cepat2 check kalender kuda...adoiii kenapa jadik macam niiiii....kalau tak boleh kita jumpa jumpa kan....

iina said...

Kak Pah.. kalau tergolek takpo.. uwan Pah cun.. mesti semua senyum2 jek ;)

Ku Tak Sempurna said...

tersilap tarikh ok lagi...

.
.

klu tersilap umah pengantin... tu yg naya... elok2 abis makan, br perasan salah rumah... tak kenal pun sapa pengantin... hihihi

Queen said...

pernah ada orang tersalah tarikh datang kenduri rumah saya...dalam keadaan hujan lebat...dalam keadaan basah kencun menggenggam sekeping kad.. dan bila sampai baru sedar kendurinya minggu depan.... seyes saya terharu...

kak Erna said...

cun la kak pah gambar tu..nenek2 pun..mengancam lagi tu..
nasib baik kak pah tak terlepas tarikh..kalau tidak..masak sendiri la jawabnya..

aNIe said...

Kak pah...sweet aje dua2 orang mak nenek tu...mak pengantin berseri2...

Anie pun tak dpt pergi..kalau tak dpt kita berjumpa...sebab cik abang balik pulak...tu yg segala perancangan tergendala

kakpah said...

kakngah, kau takdo rumah nak sewo kan ko. Kayo kojap kakngah oi..

lilies, ko memang takde keje lain. Lapa je manjang...

kaknora, buat muka tak malu je la. Untung2 ada belen lauk wakaka..

ena, amek bau nasi beriyani pun boleh tambah kolesterol tau..

miemiey, halamak.. tu yang frust tu. Begaya sakan tapi kena duduk lam kereta je haha..

kakpah said...

cklah, ngeh..ngeh.. puas nak belen badan tau..

tie, kat sini selalunya nasi ada dua jenis. satu putih dan satu lagi briyani ke, minyak ke.. Tapi sebab sekali sekala.. kakpah hantam je lah yang banyak kolesterol tu hihi..

maksu, masa kenduri kahwinkan kaklong dulu kakpah buat hari ahad. Ada pulak satu famili ni datang hari isnin. Kitorang nak gelak pun ada, kesian pun ada. tapi tak logiklah orang buat kenduri kawin hari isnin kan....

yb, haah.. untung lah ko.

ezza, haha.. nak tegolak den. Bukan rezkilah tu za.

iina, mau de tak malu.. uish.. tapi nasib baik tak dibuek e.

kts, haha.. apa susah.. salam keruk pastu ko blah je lah..haha..

queen, kesiannya. Ko ajak tak dia masuk. Kesian kalau dia balik macam tu je. dahlah lencun hahaha...

kakpah said...

erna, masak sendiri tu yang lomah sikit ..

annie, kakpah tak jumpa sesapa pun yang kakpah kenal huhu....

ashley said...

Kalau tersilap, sonang ja..kata la nak datang menjengok sebab hari kenduri takleh datang...
.
.
kan ke LOGIK sikit alasan..

tasekM said...

nenek la nih... anggun2 ye kak...



.

DrSinga said...

2 inci tinggi...???
jalan mesti sangat berhati2 tu kannn...

kakpah said...

ashley, malu totap malu hehe

tasek, haah, betul cakap ko (hikhik..)

dr singa, kena jalan ala-ala bertatih gitu..

thunbergia said...

sungguh maintain ayu tuh, ;-)

salamm,

secangkir madu merah said...

sangat sedap nasi kenduri org kawin itu...:)

soffya cik bulan said...

seronoknya dia pergi knduri khwin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...