Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, June 5, 2010

Nak buka gerai pasar malam

salam.

Banyak hal berlaku dalam beberapa hari ni membuatkan selera untuk membuat n3 terbantut. Silap orang, kelalaian orang, rembesannya terpercik pada diri kita. Bukan kita yang meminta demikian. Haih......




Walaupun begitu, selera makan tetap jitu. Ni baru lepas makan bakso. Ya.. bakso.
Bakso buatan sendiri. Hasil pemberian pentol dari Tini.

gambar pentol aku curik dari rumah tini.

Berpeluh-peluh aku anak beranak makan. Memang mantop Tini oi. Rasa-rasa macam nak meniaga kat pasar malam pulak.





Jah.. pentol kau dah jadi bakso ko bolum... Buek copek Jah.


kakpah

24 comments:

ckLah said...

kakPahhhhh...

Waduhh...waduh...
Baksonya buk....!!!

Izan Ishak said...

kak pah...
terus meleleh air liur tgk bakso nih...pentol tu mmg mantoppp nampaknya!!

anymz said...

umaaaangaii...sodap ee pulak bakso tu..bak la sikit hah..

kakpah said...

cklah, waduh cklah.. slurrppp...

izan,ko yang tengok meleleh air lior. akak yang makan ni dah tak terhirup2 dah air lior ni wakaka..

anymz, ekau ondak..meh senia... ado lai belen keladak e sikit-sikit.

cHeRyNa PiReS said...

kak pah...lenkali masak kirim2 la sini skit...dekat seremban 2 je...alang2 balik pilah tuh:)

kakpah said...

sha, tadi nak pergi seremban highway jam dari tol bangi lagi. umangai panjang e. nasib baik kakpah dari arah melaka haha..
ala.. kakpah ni masak gempaq je yang lebih. takder mana e sodap..

Ms.Lilies said...

Resepi kak resepiiiiiiiiii....blm pernah try makan, buat apatah lg

Tijah said...

alahaiii. bolum buek laie kak. sey poie serdang tadi. ok. sokgi sey poie pasa tani cr tulang dulu...

kakpah said...

lilies, ni resepi kaktiny ko bagi. ko mintak izin kat dio dulu kehkeh..

tijah, gerenti slurpppp.. akak punyo, licin. sampai tak cukup mihun kahkah...

Ena said...

adoila.. terus ena teringin nak makan... walaupun ena tak makan bakso.. tapi pentol tu buat air liorrr terus meleleh.. sob sob sob..

lupekanje said...

akak ni sajer je kann....eeeii...gorammm acik tgk pentol...errr...pentol???

Yunus Badawi said...

Waduh bu kok kelihatannya enak banget. Aku pun mahuk cobak.

Tiny - bila ko nak bagi pentol kat aku ni pulak? Susah2 ko bagi baksonya ajelah hehehe

pak long said...

salam buat kak pah...
pantol tu apa kak...?
teringin nak rasa...

kakpah said...

ena, cubalah sekali kalau nak tau penangan dia.

nizam, haah.. betullah pegedil(kihikih)

acik, kalau tak tau jangan la buek2 tau. cik, pentol tu pegedil jagung wakaka

yb, ko ayat tini tu lebih sikit. mesti dia hantar ke rumah ko siap dengan pinggan pinggan sekali.

paklong, whaa.. rupa2nya ramai yang tau pentol tu aper ek. kakpah dulu pun tak tau gak. bebola daging tu paklong.khas untuk buat bakso ni. tak ada pentol tak jadi bakso.

Zaitun said...

Sedapnya kakpah, nampak berasap tu panas dan pedas meleleh peluh dibuatnya.

Nizam.Ariff said...

pegedil boleh rebus ke? bukan ke digoreng? Akak ni...

kak Erna said...

salam kaak pah..serius..tak tahu apa itu pentol..kak pah..tak yah jual pasar malam..kak pah buek gerai dopan rumah yo..siang malam bolih datang makan..

kakpah said...

zaitun, betul.. peluh meleleh dari semua arah

nizam, orang kata kan, give a stupid answer to a stupid question.
hahaha.. kono kau..

erna, huwaa.. tukar prefession lah akak ni tak lamo lagi ..

surihati_ku said...

salam tuan rumah..
wah best tu..kak bakso nio dtgnya dari negeri mana? hehehe.

tgok dah lapar plak..

salam kenal dari suri.jemputlah kak ke blog suri. cahayacinta.com :)

TOKMA said...

amboiiii...dap nyer...!!!

kakpah said...

surihati, tk kerana sudi jenguk sini. orang indon yang suka makan bakso ni. yang jual kat pasar malam tu pun orang indon. so, asal dari indon la kot..

tokma,slurrppp..

Kak Nora said...

Saya tak pernah rasa bakso (yang dijual digerai), tak tahan bau 'daging' supnya. Pos laju bakso hajah pah semangkok, nampak sedaap. bau pun tak ada , ha, ha....

kakpah said...

kaknora, nak pos boleh.takut posmen pulak yang tak tahan haha..

KAKTINY said...

pergh... meleleh pulak aku tgk bakso kak pah.. hahaha...

menjadik jugak resipi tu kakpah eh.. ingatkan tiny main tipu tipu tembak bahan jer.. hahaha...

menjadik jugak bakso akak yer.. hihihi... Alhamdulillah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...