Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, July 9, 2010

Jangan buka rahsia

Salam Jumaat.




Macamana nak hiris bawang ni.

Halia? Yang mana satu halia ni.

Ni sawi ke kangkung.

Minyak banyak ni cukup ke mak.

Garam mana? garam...

Ni cili api ke mak..

Lenkali rajin-rajin turun ke dapur ni nolong mak.
Dah nak kawin dah, tak pandai-pandai masak!!!


Ala.. mak dulu dah kawin dengan ayah baru belajar masak.

Sapa cakap. Mana korang tau. Korang pun ntah kat mana-mana...

Mak jugak yang cakap.

.
.
.
.


Mak, jom kita pegi Houston rumah along lisah. Nanti dia dah balik dah takleh pegi.

Mak, kita gi australia nak.

Mak ada kawan kat glasgow kan. Jom mak, kita pegi sana..

Mak, nanti nak pegi pulau pangkor lah..

Korang ni tak hengat lain. Nak berjaaaaaaaaaaaalan je.

Ala, mak dulu pun kuat berjalan.

Mana ader.

Tu yang mak pegi singapore selalu masa mak sekolah JB dulu. Atuk tak tau pun.

Mana korang tau.

Mak yang citer.






Pengajaran:
Jangan cerita apa-apa pada anak-anak sekiranya cerita itu akan memakan diri sendiri hehehe.


kakpah

28 comments:

Tijah said...

kok tertulih dlm blog, bilo anak dah bosa sok kono la paswed'an lak kan?

kakcikseroja said...

Betullah tu.. ingatkan cerita saja suka2, rupa2nya anak simpan untuk dijadikan senjata. :)

nor_anifa said...

keh3..dah mcm ummi sy da ni..huhu
hahaha..senjata paling bermakna tu :D

Ena said...

hehehhe..

betul gak tu ye kakpah.. bahaya gak nie bila anak2 ingat.. adeihhh!!

Ku Tak Sempurna said...

omak borek anak rintik

hahahaha

tasekM said...

aku ingat pesanan ko kak. he he.


.

KAKTINY said...

setuju ngan tijah..
dh banyak dh tulih dlm blog nih.. tup tup anak-anak baca, takpun diorang print out... naiyaaaaaa..... hahahaha...

kakngah said...

hihihi!!
kantoi dah...

Mak Su said...

kita dolu2 bojalan, tapi masih boleh bezo antaro kunyit dongan halio... budak2 sekarang pandai koh? ek... huhuhu, soba yo lah, eden pun masalah kek umah tu... huhuhu

Zaidah said...

itu namanyer bertuahnyer anak...hehehe

kucingorengemok said...

hehe, berjalan...orang johor kata menjengkit!

mamarempit said...

kucingorengemok - aah..kt labis ni pon org sbut menjengkit....hahahah

kak pah...biarlah rasia ek...ok..sy igt...

secangkir madu merah said...

entahlah kakpah ni...dulu2 kakpah pun kawin dulu baru belajar masakkan?

saya tau...

sbb saya pun cam tu ..hehheheheee..

iina said...

Wakakakah.. kak pah.. ado gak glasgow disebut eehh.. hehehe.. oklah kalau nak dtg ok yo.. den leh bwk poei jln2.. tapi kak pah konolah masak mee kari utk den hehehe..

Den suspek diorg baco blog peh tu siap ingat tuh.. ayat xboleh blah.. "mak yang cite" hehehehe.. mmg terkena lah kak..

kak Erna said...

ha ha ha..kak pah dah terkena balik dah..betul tu..jangan citer apa2 kat anak..nanti terkena balik..kalau nak citer pun..yang elok2 je...
saya tak gelak kan kak pah pun..gelakan diri sendiri ni..he he..

ain said...

salam kak pah...setuju ngan akak. jgn citerkan apa2 ngan anak yg boleh memakan diri sendiri nanti. kena ketawakan pun ye gak.hehe

Kak Nora said...

Betul, ada cerita yang perlu kita rahsiakan, sehinggalah 'rahsiaku menjadi milikmu'. Kita K.O. dengan anak-anak dalam kes hajah.

Catwoman said...

Salam Kak Pah.....

Simpan rapat2 tau rahsia tu.

Hihihihihi.....

;)

kakpah said...

tijah, yo lah kan . kekadang tercerito gak dalam blog. dijadi e modal kek anak2.

kakcik, hehe.. tu yang tak tahan tu

nor anifa, ye ke.. ummi pun cakap macam tu? hehe

kakpah said...

ena, ingat tu.. jangan sampai dijadikan modal tuk mengenakan ko balik haha

kts, yo lah tu,, kau kenal ke kangkung mana bayam mana hahaha..

tm, orang tua lebih pengalaman kahkah

kakpah said...

tiny, pastu diorang tampal kat peti ais ataupun kat pintu bilik dorang hiii.....

kakngah, memang tekantoi..

maksu, suruh beli daun kesum dimintak nya daun ketum. mana budak kedai tu nak carik kehkehkeh.....

kakpah said...

zaidah, memang bertuahlah anak kita tu..

kog, akak sekolah kat johor dulu lama gak tapi tak penah plak tau menjengkit ni...

mamarempit, nak citer, citer yang best2 je.. cut sana sini kalau perlu hehe..

smm, modal dorang macam tulah. mak belajar masak masa dah kawin tapi mak boleh je masak sedap2..

kakpah said...

iina,dorang ni memang suka ajak bejalan. aku ni dah gayat naik kapatobang.
haha mak citer tu sebona e akak yang citer kat dorang bila citer kesah dulu2...

erna, kekadang kita suka gaklah ngenangkan peel kita masa remaja macam dorang dulu tu. Bukan apa.. nak ngenangkan keseronokan kesah lama..

ain, kalau nak citer kena hati2 haha

kak nora, kita kena menang gak kakhajah. so, kena cover2 mana perlu hehe..

catwoman, hiiiiiii..... mesti pandai simpan.

Zaitun said...

Memang betul kakpah anak2 kenakan kita balik.Masa cerita tu ingat untuk pesan anak2 jangan buat macam yang kita buat,tauladanlah kononnya.

lupekanje said...

kena la citer yg bebaik je tntang kita kak..
kalu kantoi....apo nk di kato..

a kl citizen said...

tu la kak pah...
napa suka sangat bercerita ngan budak2....

Water Lily said...

Ini kes cerita makan tuan ye kak.

kadang takut tengok budak2 sekarang. Ade je nak mengenakan kita.

DrSinga said...

wow!!
besar cita2 berjalan2 anak2kakpah ya...
(maknya dulu2 ke singapure je...)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...