Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, August 8, 2010

Tetamu

Salam.




Semalam semasa melayan tetamu istimewa ini, loceng gate berbunyi. Aku keluar menjenguk dan ada seorang lelaki tercegat di depan gate.

Prof suruh datang ambil cek.

Baru aku teringat sampul surat yang terlekat di peti ais yang diletakkan suami sebelum dia bergerak ke melaka. Untuk kesahihan, aku bertanyakan namanya dan dia menjawab;

Romainoor


Dan dengan sepontan pula aku bertanya;

Ummi Kalthum tak datang sama ke

Aku lihat senyumnya melebar hingga ke tepi telinga.

.
.
.



Aku teringatkan:

Latipah Omar - kawan satu universiti
Sarimah - bekas staff aku
P.Ramli - bapa kepada staff aku
A. Romzi - kawan satu universiti
Normadiah - kawan ingat-ingat lupa


Kepada tetamu istimewa aku, terima kasih kerana deliver pentol sampai ke rumah. I lap u. (Malu sebenarnya bila dipanggil akak sebab aku 22 tahun lebih tua daripada kamu).

Harini kenduri bakso hehe..

kakpah

18 comments:

kak Erna said...

kak pah..ceita pentol lagi..tapi saya dah dapat jawapan.pentol tu apa..he he..dah tau dah..
kak pah..apasal bagi nama pentol ye..

PnConfused said...

sedapnya bakso... :)

pB said...

Salam Kak Pah


tak pernah makan bakso...



Hari ni menu di rumah
nasi jagung ada
nasi beriani ada
nasi arab ada ....


alahaiiiiiii

kucingorengemok said...

fuhh... latipah, sarimah, romzi, ramli, normadiah, kira nama normal jugak... tapi romainoor? memang unik! hehe :)

Tijah said...

hehehe. namo akak pun best yo. cam bintang pelem...

kak long said...

gelemer2 namo kengkawan akak...
tergolak se....kah kah kah...

Yunus Badawi said...

Zaman dulu org nama mcm tu lah. Skrg nak cari budak2 yg nama mcm tu, kirim salamlah.

Nama Yunus pun org dah tak pakai skrg hahaha

Zaidah said...

sedapnyer bakso kak pah....nak skit bleh tak...

kak pah klu nama sa'diah n aziz ja'afar ade tak...?

a kl citizen said...

sedapnya bakso ....

nak buat tak pandai

terbaru dari saya : tidak pandai berniaga

iina said...

Bakso cinto takdo ko kak ;) hehehe

nor_anifa said...

haha..sume nama bintang2 pelem lama2...hebat tuh..heehee

kakpah said...

erna, haha.. tu orang jawa punya masakan. pentol tu basa jawa kot.. kita panggil bebola daging je. omputih cakap meatballs.

pn confused, sedap tak terkata....

kakpah said...

pb, umangai banyak nye jenis nasi. mana satu nak makan tu...

kog, bapak nur kumalasari dan anita serawak tu.. alfatihah untuknya.

tijah, ihik..ihik... malu ai..

kaklong, tu belum masuk yang nama helikopter... kahkahkah..

kakpah said...

yb, nama kita kita ni dah koman dah sekarang..

zaidah, pasar ramadan nanti mesti banyak jual bakso. nama tu orang sekarang dah jarang guna.

cikgu normah, sekarang ni nak makan tak susah. tak pandai buat, beli je haha..

iina, ado. nanti akak bagi ko makan haha

nor-anifa, orang dulu kalau peminat setia, mesti dia namakan pada anak. sekarang? hehe.. ada tak sesiapa bernama maya karin..

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Pah,

Saya pun tak pernah rasa bakso. Ada nampak dijual di Shah Alam ni tapi tak pernah cuba.

Semua orang kata sedap, nak kena rasa ni.

Selamat menyambut ramadhan kak pah.

kakpah said...

kunang-kunang, cubalah. belum cuba belum tahu..
selamat menyambut ramadhan..

KAKTINY said...

ha ah.. tetamu yg kat dalam umah pon tersenyum gelak gelak sebab lawak spontan akak tuh.. hahaha..

kalau jalan sebelah ngan kak pah.. mau rasa org kata tiny nih "ADIK AKAK".. huhuhu... kalau tgk belakang.. sesilap org kata TINY KAKAK KAK PAH..

AKAK.. MUDO NYA... badan slim babe.. kagum kagum..

hihihi..

nor_anifa said...

setakat ni belum terjumpa lagi orang nama maya karim...tp ada sorunk junior kat sekolah namanya erra fazira. agaknya ayahnya peminat setia erra kut :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...