Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, September 30, 2010

Ada sesiapa yang berminat?

STICKY POST. SILA KE BAWAH UNTUK POST BARU.


Kalau nak compare orang sekarang dengan orang dulu, banyak kemudahan yang orang sekarang dapat. Macam-macam ada. Canggih-canggih pulak tu. Buat orang macam aku rasa macam cemburu pulak. Yelah, masa anak aku kecik-kecik dulu, tak ada pun benda-benda tu semua.

Macam yang aku pernah cerita dulu, anak aku yang lelaki tiga orang semasa kecilnya teramatlah lasak dan hyper. Memang aku tak pernah menang tangan menjaga mereka haha dengan tangan tangan aku sekali berjalan.

Ada satu cerita. Semasa aku mengerjakan umrah pada tahun berapa aku tak ingat, aku bawa anak aku yang nombor enam dan nombor tujuh, Hussein dan Man. Masa tu Man 6 tahun dan Hussein 5 tahun. Mereka punya lasak, Ya Rabbi.. Sebelum pergi, aku beli sejenis tali berwarna hitam. Tali tu selebar tali pinggang perempuan dan boleh dibeli ikut meter yang kita hendak. Aku beli beberapa meter dan bahagi dua.

Semasa aku bersolat di Majid Nabawi (Kami ke Madinah dulu dan aku solat di bahagian perempuan yang membawa anak) aku tambat tali di kiri kanan pergelangan tangan aku dan setiap hujungnya aku ikat di pergelangan tangan Man dan Hussein pula. Tujuan aku supaya mereka tidak merayap merata-rata semasa aku sedang solat. Aku memang cari tempat yang paling hujung supaya tidak mengganggu jemaah yang lain.

Memang mereka ini jenis yang tak boleh duduk diam. Semasa aku solat, mereka berdua sempat berlari sana sini buatkan badan aku jadi terhoyong hayang. Lepas tu aku tawakal je. Tak ada lagi aku ikat-ikat dengan tali macam yang aku buat itu.



Pergi membeli belah juga menjadi satu masalah. Kalau membawa Basyir, Man dan Hussein sekali gus, kami akan berebut mencari troli dulu. Troli itu bukan hendak mengisi barang tetapi mengisi budak tiga orang itu. Itu pun dalam troli sempat lagi nak bercekak dan memanjat-manjat. Kalau tidak ada troli, suami aku akan memegang kiri kanan dan aku pegang sorang. Macamana hendak memilih barang pun aku dah terlupa dah.

Jadi, bila ada abah-abah yang aku terbaca dalam paper baru-baru ni buat aku terpikir alangkah senangnya aku dulu sekiranya dulu-dulu lagi benda ni dah ada. Tidaklah begitu huru hara apabila membawa anak-anak aku berjalan-jalan.



Buat aku terpikir juga, mungkin ada ibu-ibu di luar sana yang mengalami situasi yang sama seperti aku dulu.

Buat aku terpikir juga, mungkin abah-abah ini susah untuk didapati di pasaran. Dan aku ingin membantu ibu-ibu untuk mendapatkannya.

Moral of the story:

Sesiapa yang inginkan abah-abah ini, bolehlah oder pada kakpah dengan harga
RM60.00
termasuk postage.





Monkey... sesuai untuk boys


Butterfly.... sesuai untuk girls

Sekian dimaklumkan. Kalau berminat, sila tulis dalam ruang komen.


29 comments:

Tijah said...

osah bahayo eh lopeh'an budak ni jam kan? kang silap2 dikutip eh kek org. nauzubillah...

Tijah said...

err...abah2 tu kok nak buek ikek 'abah' eh buleh tak kak? kuikuikui

~Kak AZZ~ said...

Ekekekekeke... jahat si Tijah ni kan Kak Pah... hehe...

Saya minat gak tgk abah2 tu.. Tp kok boli kang tak tau nak ikek kek sapo... Apsal lak yg boy punyo abah2 gambar monyet... sbb pangai boy cam monyet gak ehh kann... haha...

Ena said...

heheh..

sama je tu kakpah..
anak2 sy pun mcmtu.. tak reti dok diam walaupun dalam tidur.. ;D
kalo p apsaraya tu memg dok je la lam troli tu.. bergaduh pulak dok lam troli.. heheh..

cuma lom terfikir lagi nak guna abah-abah tu sbb anak2 sy ni aktif sangat kang sy pulak yg tergolek.. kalo dua2 abahnya sorang nak kontrol pun susah juga..

so, sementara ni masih selesa buh lam troli tu..

kak long said...

osah eh lesek bdk lelaki ni kan..ese dah ngaso dulu..sebaik sorang yo.....huhuhu....
takpooo...la kak...tak minat nak boli...abah eh koba anak eh ramai pompuan..tak lesek bona...kih kih kih....(jgn mrh yo kak...sobab akak koba bg yg berminat yo kan)

kakcik said...

Teringat masa Angah kecik dulu - lasaknya bukan main. Kalau dipegang tangannya, akan menjeritlah dia 'patah tangan adik... patah tangan adikkkkk' (dia ada adik masa umurnya 7 tahun).... Kok diikek maso tu, mau telolong2 agak eii dio menjoghit!

julietchun said...

ank buah semua dah besar, anak sendiri....errrr....lambat lagi.ehehehehe

KAKTINY said...

ya ya ya... saya mengalami situasi sedemikian dan setakat hari ni dh 1 4 kali nyaris 'hilang' anak.. (2 kali si nureen, 2 kali si zaqwan!! huuuawaaaaaa...)...

dan mmg tiny amat memerlukan mende alah si abah-abah tuh... kak pah promote amat kena dgn masa..

hari minggu ni tiny calling-calling k.. nak dua-dua tu.. satu si monyet, satu si rerama.. utk bebudak 2 ketui tuh!!..

takyah pos-pos... sepelaung je pon nk gi amik.. kiranya cash on delivery la ye.. hihihi..

AuntieYan said...

Salam Kak Pah,

Kak Yan pun ada terbaca pasal abah-abah ni. Ye...zaman anak-anak kita kecik dulu tak ada le pulak.

Kak Yan ni kira nasib baik jugak, walau pun anak-anak semua lelaki (3je)dia orang tak berapa lasak sangat, senang handle. Dah bosa-bosa ni pulak yang buek palo den poning!!! :-(

lupekanje said...

Kak Pah...acik minat gak. Tpi tunggu acik dapat cucu nanti kak...heheh.
Tpi acik takut cucu acik tu over bijak, sedar2 acik pogang tali je. Dio eh dah lopeh tah ke mano...hehe...*takpun dio tambek an kat kambeng mano tah....jenuhh kak...ekekekke..

tasekM said...

hahaha... aku br nk komen macam komen ke2 tijah tu.

jahhhhhh... bulih tak yu komen kul 12 kang. ai nk komen dulu.

ha ha.



.

mak3hero said...

kak pah..boto kato azz..minat yo ni..tapi nak ikek sapo kak pah..
dulu2 anak pun lasak yo kak ph..ponah poi pasar malam pueh mencari e dalam kain baju yang bergantungsan tu..ado ko terlopeh tangan e sekojap..diopi masuk dalam kai baju tu..tak haur monyelak e..nasib baik tak masuk dalam kain orang...

Yunus Badawi said...

kakpah kena buat tali yg kuat sikit supaya tijah dan tasek boleh gunakan utk ikat carlos dan darren hehehe

Ku Tak Sempurna said...

kalau guna utk ikat encik KANDA sesuai tak??


ihihihi....

Azita Zain said...

salam kakpah...
what if....benda alah ni kita apply kat suami? hehehe....

rezeki said...

salam kak pah

abah2 tuk org tua ada tak hehehe

nak ikat kalau laki yg suka merayap tak tentu pasal kedai mamak tetengah malam buta hehehehehe

sib baik aku laki mithali hehehehe

kakpah said...

tijah, budak2 ni pantang telopeh.. nak2 omak pulak sibuk milih baju hiii.

tijah, agak e idea memulo tu memang nak ikek abah haha.. kalau nak ikek si abah ni kono pakai rantai koro. baru tak lopeh.

kakpah said...

azz, haha.. osah lah kau ni. agak-agak e camtu lah haha.. ado satu tu gambar beruang tapi stoklah pulak tak ado.
ekau boli yo lah, ikek kek sapo2 pun buleh hiiiii....

ena, hati2 pilih troli tu. Ada insiden kat tesco beberapa bulan lepas tempat duduk budak yang kat troli tu boleh terjatuh. nasib baik budak tu tak apa2.

kakpah said...

kaklong, haah.. sapo yang minat yo. kalau kito boleh kontrol alhamdulillah. yang tak buleh kontrol ni yang risau..

kakcik, hahaha.. yang terlalu hyper ni diikat mau kita pulak sama-sama hyper terkejar sani sini megang tali haha..

kakpah said...

juliet, takper ar.. ko simpan je dulu takut nanti2 stok dah tak ada lagi wahahaha

tiny, wokeh. oleh sebab datang amek sendiri nanti kakpah bagi diskaun. ahad ni kakpah tak ada sebab anak konvo. nanti calling calling lah.

kakpah said...

yan, bebudak ni memang gomar buek omak poning hiiii...

erna, kalau itu memang perkara biasa je pada kakpah dulu haha.. goma bona main nyuruk2..

yb, itu baru betul2 kena kontrol... jelas dan nyata

kts, sesu'ai la sangat.....

kakpah said...

acik lupakanje.. umangai lambek e lai cik. kakpah ntah ado ntah tidak lai nak njua natang tu

Tasek, kakpah boleh buat satu khas untuk darren.... caya lah hehe..

kakpah said...

ita, kena pakai rantai besi baru sesuai..

pak itam, ada.. ada.. tapi kena guna rantai besi hehe...

Nizam.Ariff said...

Ikat je budak tu kat pinggang abahnya pakai kain batik lepas...

kakpah said...

nizak, wakakaka... kain batik lepas takut terlepas dik oi...

iina said...

bgus tuh kak.. satu lagiik kwn den kek sini pakai yg remote sensor.. jauh bape meter jek dah bunyi hehehehe... tpi kat sinimmg dh byk org pakai ;)

Tijah said...

tasikkk...

eh. buleh ke reply kat sini kak? hihihi...

aku ingat nak tukar la. abah2 ni cam tak sesuai. apa kata kita pakai microchip? alaa...cam dlm animal planet tu la. pastu senang nak trace. ala2 catch & release. hahahah

a kl citizen said...

kak pah, panjangnya mukadimah nak menjual ni...

kakpah said...

iina, yang remote sensor tu lagi canggih tapi pueh gaki nak carik kek mano budak tu nyuruk ek.

tijah, banyak la ko punyo idea kan? hiiii...

cikgu nomah, hehe.. tektik saleslady camtu kan? cakap tak berenti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...