Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, December 13, 2010

hello!!!!!

Sampai di melaka hari dah hampir maghrib. Mil tengah duduk-duduk di ruang tamu. Aku datang berdua saja. Untuk ziarah mil yang sakit-sakit kaki. Duduk bual-bual kejap kedengaran syamil melaungkan azan di surau. Kami menapak ke surau untuk maghrib.

Selesai sembahyang suami kata rimas nak mandi. Aku sambung sembang-sembang aku dengan mil. Atan juga ada sama. Bual lepas satu topik ke satu topik dan tak lama kemudian suami aku masuk dengan kain pelikat dan singlet pagoda.

Laparlah pulak, suami kata. Padahal siangnya dah mabuk makan nasi minyak sampai dua tempat kenduri.

Kang nak balik kang kita singgahlah JJ jap. Kata nak beli doorknob. Kang kita makanlah kat foodcourt dia tu.

Suami mengha'ahkan cakap aku.

Sampai masa dan ketika kami pun bergerak nak balik. Macam tu lah biasanya. Bila teragak nak melawat mak, kami akan meredah lebuhraya dan dua tiga jam lepas tu redah lebuhraya semula untuk balik ke bangi.

Kata nak pegi JJ.

Nak pegi JJ lah ni.

Hello!!! pakai kain pelikat?

Apasal lak tak boleh.

Jangan ikut aku bejalanlah macam ni.

Ni sapa yang ikut sapa ni..

Malas aku nak lawan becekak dengan orang yang tak mahu kalah. Kalau pakai baju melayu ke, jubah ke, tak apa la. Tapi pakai singlet pagoda masuk ke dalam, pelikat gulung kat luar. Alahai..

Abang nak pegi, pegilah... Aku tunggu dalam keter je.

Sudahnya kami beli McD kat air keroh. Jerit-jerit oder dari dalam kereta.


kakpah

34 comments:

mamawana said...

Heee...... sesekali pernah nampak macam org dari mesjid kat JJ pakai kain pelikat tapi smart. Kalu semua lelaki pakai kain pelikat kat JJ @ shopping Complex rasa cam kat Myanmar or Indon lak.....

pB said...

kalau kak pah datang ke KB nie, kat supermarket besar besar pun , kak pah boleh jumpa ayah ayah yg dtg shopping dengan berkain pelekat.

terutama lepas waktu maghrib

kak long said...

janji pakai..pado tak pakai langsung...muahahhhh..!

kakpah said...

mamawana, hiii.. kalau smart takper. kalau dalam pelikat, kat luar baju melayu ke atau jubah ke..ok.

pb, tapi kan pb... kalau pakai singlet pagoda haha.. tu yang malas nak ikut tu.

kaklong, wakakaka..

rezeki said...

kak pah

kira ok tu hehehe

anggap mcm kat mekah je atau kat KB hehe

saya minggu sudah pi mcd pakai pelikat dgn baru kurung lps balik semejid hehe

kakpah said...

pak itam, hehe.. dah rindu nak ke mekah ni..

anymz said...

kihkihkih...sobab apo se golak??ese ingatkan laling ese yo camtu..ropa ee laling kakpah pun lebih kurang gak.
tension kan kak?..kito lawa2 dio lebih gomar jadi serabai..hahaha

lupekanje said...
This comment has been removed by the author.
lupekanje said...

takpo kak pah..jnji tutup aurat tuu...
pakai smart2 kang ado lk org nk ngorat...haha.

Kak Ezza@makcik blogger said...

saya pun malas nak layan PA kalau angin tebiat dia datang..macam suami kak pah lah..kekadang tu spender pun tak pakai..hangin saja....

AuntieYan said...

Salam Kak Pah,

Ha, Pak We kat rumah pun, sekali sekali buat perangai macam tuh....sape nak ikut kan???... :-(

Pssttt...meriah nampaknya Majlis Srikandi tuh.....Tengku Azizah saja ke yang datang...Tengku Kamariah tak ada ke...she was my classmate masa form 2 & 3. Masa form 5, dia masuk Arts class. :-)

Kakzakie said...

Salam Kakpah,

Tak kan malu kot...cik abang selesa dgn gaya tu...

Kakak tahu sebab masa tu kakpah berpakaian lengkap baru balik majlis org kawin jadi tak matching la kan... dgn kain gombang tu. Ha..ha...

DrSinga said...

kalau kat Kelantan...biasa tu Kak...
buat ward round malam2 pun pakai pelikat...

Kak Mah said...

ekekeke kak pah...lawak..

Kak Nora said...

Hajah,
Saya boleh imagine Pah dengan Pak Ji ronda-ronda di JJ. Sorang jalan nuuun di depan, sorang lagi..nuuun..di belakang. Tak pe Hajah, orang di JJ Melaka tak kenal.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Dia fikir , dia nak duk dalam kereta je tak.malas tu , dia salin baju ngan tukar kain.cian kak pah.

Zaidah said...

yang penting tutup aurat kak pah...

bujal X said...

baru lah macho~

aNIe said...

Kak pah... kain pelikat pun pelikat lah...hehehe...tapi singlet pagoda yang tak tahan tu...

Anie pun kat Melaka sabtu ahad ari tu...

sal said...

wah seronoknya berjln2..moga ceria2 selalu

tasekM said...

kain pelikat la best kak. berangin. ha ha.



.

Tijah said...

kehkehkehhh...

i can imejin...

Ku Tak Sempurna said...

hahahaha... nekad tul kakpah
hahahaha

kak Erna said...

kak pah..ha ha ha..kain pelikat..boleh laie kak pah..kok kain batik..ayo la hai..

azlina said...

aslkm kak pah....

lama ina tak sgh sini bila kak pah cite psl kain pelikat teringat kisah yg jadi kt ina minggu lps bkn cek abg berkain pelikt tapi ina yg berkain batik...he..he..
nanti ina cite dlm n3 akan dtg he..he..

secangkir madu merah said...

oklah tu kakpah sesekali cik abang nak tunjuk macho pakai kain pelikat daripada dia pakai cawat...hehehehhehe...

ashley said...

Dia pakai 'pagoda' nak goda sapa kakpah?
hahhahahahahhahahah

ashley said...

ooopsss..elaun aku kena potong tak lepas nih? NAYA!!

kakpah said...

anim, haha.. ado kongkawan lah ni

acik, dah bojanggut putih pun ado yang nak ngurat ko

kakpah said...

ezza, haha.. pasti berangin habis.

yan, puas nak ngingatkan kau si sapa yan. kalau Mal classsmate ekau dan bila masuk arts stream classmate aku, makno e ekau ni samo batch ngan aku la ek.. ish..ish.. cuba lah tunjuk diri sikit yan oi..

kakpah said...

kak zakie, hehe.. tau tak per.

dr singa, kalau dah ramai pakai macam tu, maknanya dah jadi kebiasaan masyarakat. orang dah pandang pelik hehe.. (selalu juga tengok org pantai timur pakai kain batik)

kakmah, haha... err.. tak ada anak nak masuk tadika lagi ke.

kaknora,hiii.. tak gerenti lagi takde yang kenal. Suami saya ni kalau pegi sabah serawak pun ada yang menegur. student dia berselerak satu mesia..

kakpah said...

cik ina, dia yang tak kesian kat kpah hehe..

zaidah, hehehe..

bujal, kau ada buat macam tu jugak ke bujal

anie, itu la pasal.. yang singlet masuk ke dalam tu yang tak tahan..

kakpah said...

sal, tenkiu sal..

Tasek, takut telucut je..

tijah, akak imajin mamak singsing kain pareh lutut.

kts, bia la aku lapar..

kakpah said...

erna, kain batik.. wakaka..

azlina, apa kaba az. citer la.. nanti akak pegi baca.

smm, wahaha.. lawak lah ekau..

ashley, kalau elaun ekau kurang bulan ni.. ekau tau la sobab e ya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...