Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, February 19, 2011

guna kayu mop pun okay gak


Mop aku tu macam dah buruk je. Tapi kira okay lagi. Masih boleh dipakai.

Mak aku dulu tak ada pun pakai mop.  Seingat aku kalau lantai kotor, dijirusnya dengan air sabun, gesek-gesek dengan berus dan jirus lagi dengan air sampai sabun tadi hilang. Lepas tu disapu bersih air di lantai dengan penyapu lidi. Nak bagi kering, dilap pula dengan kain pelikat atau kain batik buruk.  Kalau malas, biar je macam tu sampai kering sambil warning-warning semua orang supaya jangan pergi kat tempat yang basah tu takut telentang.

Sekarang ni, kalau mop dah nak botak, bibik aku sibuk suruh beli. Memang tak boleh hidup kalau tak ada mop.  Senang cakap, mop boleh bagi bersih lantai rumah kita.

Dua tiga hari ni aku rasa macam nak mop saja otak satu bapak pada anak murid aku. Patut ke dia mengurat cikgu aku. Malam-malam talipun ajak keluar makan.  Pagi-pagi pukul empat talipun kononnya nak kejutkan supaya tak terlambat bangun. Hari-hari kacau.

Patut ke tak patut aku mop otak dia ni. Basuh dulu dengan clorox dan sental dengan berus dawai.

27 comments:

kayteeze said...

Ish.... memang patut sental otak dia tu dengan berus dawai. Tak sedar diri langsung. Sekurang-kurangnya tahulah rasa malu, sedangkan anak sendiri tu cikgu tu kenal, adoi laa.... simpati pada anak dan isterinya.

ibuintan said...

kakpah... patut sesangat, kasi sental sampai kilat otaknya tu..

entah2 duda tak? oops

kakngah said...

curah mo cuko gotah yo kak...
lupus toghuish!

pak long said...

salam...
tu dah lebih tu....tak yah mop..bagi minum klorox jer....miangnya sah hilang

cikmanggis said...

aish!apsal bapak anak murid kak pah ni?miang ke apa....garu dgn garpu tu kak pah...

AZANI said...

salam hajjah

agaknya dia tak dapat kasih sayang ..

~ Cik Azz ~ said...

Sabar kak...

Kok takdo yg molayan, takdo la tiap hari bapak budak tu tipon cikgu tu..

Lolaki, mmg la suko jual minyak... hehe...

Jeely jelly said...

patot.. patot.. patot.. nape org2 dh berumur nie makin lame makin menjadi2 erk ? x phm tol saye.. -.- *penah terjadi depan mate saye*

Ku Tak Sempurna said...

mop tak sesuai kak pah. takut tak bersih otak bapak tu

.
.
.

guna berus tembaga lebih sesuai. hihihi

ejaMaria said...

ikut la... tepuk sebelah tangan tak kan berbunyi... ;p

kak... saya dulu masa kat kampung... mop lantai pakai kain buruk dgn setengah baldi air sabun nipis... tertonggeng-tonggeng la saya mengemop lantai (sambil membayangkan saya ni cinderella yg di dera oleh ibu tiri)... hahahaha poyo sungguh time tuh ;p

h4ni3 said...

hahahha
kasi selam aje kat tasik cempaka tu kak pah
bio dia lemas! kekeke

tasekM said...

ada lak ngorat cekgu akak. patut ngorat akak la kan...?








aku balik dulu.

:P




.

Mak Su said...

hhahahaha! kak, mopkan jer

ashley said...

haha..
.
.
.
bapa anak anak murid ni lupo kut kita pun ada simpan nombor bini dia juga..
.
.
.
haihhhh...

ashley said...

kalau duda, lain cerita laaa kan..

kakpah said...

tie,
memangh tak takde rasa malu la tu..


ibuintan,
memang patut kan? ish.. duda ke hape. bini ada da..


kakngah,
jangan.. kang masuk sokaba. parah dek eh.

kakpah said...

paklong,
bagus sajesyen paklong. Ni nak anta anak sekolah ke nak ngorat kan?..


cikmanggis,
garpu kecik sangat. sisir penarik sampah tu lagi bagus.


azani,
entah.. diorang cakap bini dia ni menikus je..


azz,
takdo yang melayan do. cikgu tu siap ngadu lagi ha camano nak buek dongan bapak budak ni. kpah cakap kalau ado orang tipun at odd hours, jangan angkek..

kakpah said...

jeelyjelly,
memang patut kan?
tapi tak semualah lelaki cam tu. cuma lelaki miang je..



kts
bagus..bagus.. nanti ko tolong ye.


ejamaria,
cikgu ni tak layan pun. tapi sebab dia talipun guna fix line, cikgu ni tak tau yang call dihujung tu sapa. Kita ni biasa la kalau talipun bunyik malam2 mesti kita gelabah nak angkat. takut kok ada apa-apa.

kakpah said...

hanie,
nanti ko jadi orang yang subahat dengan kakpah kan? haha..


tm,
warghkahkah.. kalau aku yang kena aku lupus terus. Tak main mop mop lagi dah..


ashley,
tu la pasal. masa mula2 nak register dulu kemain tanya itu ini. macam semua tak kena.. cis..
Ada bini ar. Kalau duda lain hal lah pulak. mungkin kena guna kain buruk je bukan mop hehheh..

Aku said...

Cikgu tu cantik sangat kut...

rezeki said...

salam kak pah


hehehe bapak sapa lah tu

psss sib baik dia tak tel sekali kak pah kul 3 am takut terlambat bukak tadika juga hehehe

Insan Marhaen said...

hat tu gatal namanya. so, kena tambah sabun dettol dan tenyeh sesedap rasa..he..he..

Zaitun said...

Kalau tak cukup clorrox tambah dengan cuka getah,baru padan dengan muka dia.

Kakzakie said...

Kakak sokong kakpah. Sental puas-puas, kalau tak cukup curah klorox...

Yunus Badawi said...

cikgu tu anak dara lagi ke? Tapi kalau nak ngorat pun kenalah caranya. Pukul 4 pagi tepon tu kerja gilerlah. Buat org marah aje.

Eloklah kakpah mop aje otak org tu.

kakpah said...

nizam,
cantik cukup sifat anugerahNYA. Takde la macam artis.


pak itam,
kalau kpah yang kena, tau lah dia nasib.


IM,
tau takper


zaitun,
haha.. masuk sokaba lah muko den


kak zakie,
kena pegang reramai tu.


yb,
mestilah. orang macam ni pun pandai pilih. Takkan dia nak pilih yang kerepot cam kpah ni heee..

indahhouse said...

Salam kak pah,
:D hadaoi... kalu ajak keluar makan, tepon jam 4 pagi tu bukan tertelepon dah tu. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...