Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Tuesday, April 5, 2011

Maryam Qaisara

Jarang dapat ambil gambar Maryam. Sukar untuk mendapat moodnya. Kebanyakan masa jaganya habis dengan tangis.





Seorang dua anak aku masa kecil dulu ada juga yang terkena sawan tangis ini. Aku akan membawanya berubat dengan arwah makngah Molah, emak saudara aku di jemapoh. Makngah akan tawarkan air untuk dibuat minum dan mandi.  Alhamdulillah. Mungkin sebab serasi.






Suami aku buatkan penawar juga. Adalah kurang sedikit tapi masih dalam tahap yang membuatkan ibunya tensyen.  Jumaat lepas kami mahu membawa Maryam berjumpa ustaz rashid tetapi dia pula ada hal di Brunei.






Kalau Maryam berada dalam mood baik, dia akan senyum-senyum dan mengeluarkan suaranya bila diagah. Dan suara itu akan bertambah nyaring dengan muka yang tercemek-cemek menangis. Hm alahai..


Maryam cepat besar ye sayang.  Kesian umi.

kakpah

29 comments:

kak long said...

omak ese koba budak kocik ghoma menagih memang debab!
osah debab ea mariam!

kak Erna said...

kak pah..alahai mariam..comel e..
anak saya dulu kono gak sawan tangih ni kak pah..sampai nampak urek biru kek koning e tu..
bawak jumpo ustaz yo..kek tanjumg karang maso tu..ustaz munjir..

kakcik said...

Sangatb comel... semoga nanti akan menjadi kebanggaan kerana solehah dan cerdiknya dia...

Chik Att said...

sejuk mata memandang

tasekM said...

aku jugak yg takde baby.
sedih.




.

pB said...

rambut Maryam lebat ..

rambut Adam ciput ....

bujal X said...

cantiknya mata maryam~~

Kakzakie said...

Kakak tengok cucu kakpah montel-montel. Faris tu dahlah buat org tahan tengok. Ini pun tengok hm... bulat matanya.

Kakpah ada cara masa budak melalak tu suruh ayah dia keluar rumah (kalau bungalow) kalau teres tuju depan pintu masuk. Mulakan dengan azan kemudian berjalan keliling rumah seperti tawaf sebanyak tujuh kali tanpa putus baca ayatul qursi. Tapi masa tiba pintu belakang kena qamat. Ulang seningga tujuh kali niatkan dalam hati supaya anak tidak menangis. Cubalah....

kakngah said...

uwan pun sian gak...
:(

julietchun said...

alallala comelnya, geram nak cubit pipi. dlm dok menangis pun buleh lagi jadik tembam. :D

AzeedA said...

assamaualaikom kakpah.. :)
cucunda comey cam nendanye heheh :D
org veteren2 kate budak kalo kecik byk ragam besor nnti senang.. insya Allah!

Ena said...

TENSI OMAK KALO ANAK MENANGIS TAK KIRA MASA KAN KAKPAH.. ABIS SAKIT SEGALANYA.. HEHE..

HARAP QAISARA PULIH HENDAKNYA.. SIAN KAT UMMINYA..

Kak Nora said...

Comelnya cucu Ninda. Ingat cerita 'Ahmad Albab.' Bila di tepuk pada pintu baby pun berhenti menangis.

h4ni3 said...

comelnya maryammmmm
pipi gebu!

Ms.Lilies said...

ini nangis yg sihat ni kak...kemain potpot pipi dia

azlina said...

comenya mariam insyaallah tak lama lagi mariam dah besar ..dah tak nangis2 yea...

ibuintan said...

Ya Allah comelnya cucu uwan yg sorang ni... tombam pipi ea

moga Maryam cepat besarnya

miloais said...

comelnya maryam...
pipi monggel!
rasa nak cium2 pipi tuh!

adol ihsan said...

Salam :

Comel la.. :)

kakpah said...

kaklong,
haritu masa poi cucuk umur dua bulan boghek e 5.2 kilo. Ni mosti dah naik ni.

erna,
dah pueh mandi air ubek atuk e buek. Ado la sikit elok e. sikit yo. ni nanti nak bawak poi jumpo ustad bosa lai pulak hehe..

kakpah said...

kakcik,
aminnn.. atas doa kakcik.

chik att,
maryam kata terima kasih acik..

tasek,
kau kena pegi bedoa depan kaabah.

pb,
tu dah potong tu. cepat je panjangnya.

kakpah said...

bujal,
almond shape

kakzakie,
terima kasih atas petua. Nanti bolehlah dicuba. Kita ni usaha mana yang baik.
Cucu kpah ni montel2 sebab kuat minum susu kot. Tapi faris dah tak berapa nak minum susu lagi dah.

kakngah,
sebona e nak tulih macam tu gak haha..

kakpah said...

juliet,
macamano tak tombam. Asal nangih je bagi susu. asal nangih je bagi susu hahaha..

azeeda,
masin mulut orang yang bercakap tu. Amin..


Ena,
tapi kakpah rasa uminya dah tak berap tension banding dengan masa dalam pantang dulu.

kakpah said...

kaknora,
haha.. dah bawak dah ketuk2 pintu, ketuk2 tingkap.. tak jalan...

hanie,
memang pipi tembam

lilies,
selalu je pipi tu kena picit picit. Lagi lah tambah melalak dia..

azlina,
mintak2 begitulah ye. Doakan maryam tak nangis2 lagi.

ibuintan,
maryam nak cepat besar la ni ibu..

miloais,
ciumlah saya.. saya redha (kata maryam)

adol,
timer kasih pakcik.

Aku said...

nangis sikit-sikit.. meriah.

kalau dah nangis lama... parah.

TADIKA ISLAM NUR HAZIQ said...

Anak dara saya yg no.2 tu dulu masa baby cam tu la tembam...masa baby syok je nengoknye..sampai ada yg tanya petua camana anak tembam...ni umur bln depan baru nak masuk 5 thn...berat dah 30kg...dah naik risau pulak dah...saya lak gi tanya orang camana nak anak langsing...Camana ye kak pah...ada petua tak?

kakpah said...

aku,
menangis susah nak pujuk tu yang buat orang risau.

emma,
anak kakpah dulu kurus2 sebab tak nak makan.
.
.
Kalau tengok badan dah terlebih berat kena bajetkan makan. Kurangkan susu, kurangkan makan junk food.

~ Cik Azz ~ said...

Tak serasi dgn namo agak ehh kak... Kek sini ado gak kes mcm Maryam ni, pehtu omak ehh tukar namo dio.. alhamdulillah, elok dehh, takdo nak nangeh2 dah...

Kalau budak asyik nangeh ni, satu rumah terasa risau ehh... Teringat zaman anak2 buah kocik dulu... alaahaaii... huhu...

Moga copek sihat yoo Maryam Qaisara..

kakpah said...

azz,
dah cubo dah tapi atuk e cakap.. ish.. takdo mano e do haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...