Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, May 16, 2011

Alor Bintang

Dr kata uric asid tinggi. Pantangkan makan. Jangan makan kekacang. Jangan makan hati dan lain lain internal organ. Jangan makan makanan laut yang bercengkerang.   Ada sesiapa yg ada petua lain?           SUSAHNYA BUAT ENTRI PAKAI HENPON. JULING MATO DEN.

19 comments:

kak long said...

tak buleh makan kepsi...
kehehkeh!!!


sobab tu maleh nk guno hepon...
moncik...!!!

Kak Ezza@makcik blogger said...

banyak kena pantang ni...adoiii

ejaMaria said...

banyak minum air kosong... kopi secawan je sehari kak... ;p

iina said...

kak.. tenang2 kak.. jgn byk fikir.. masak sedap2 kak.. itu terapi minda gak tuh ;)

adol ihsan said...

Salam..

Jangan langgar pantang udah le.. hehe..

:)

zino said...

banyak nya jangan....uric acid tu boleh sebab gout ke

Cik Ina Do do Cheng said...

urid acid kak pah tinggi ke? banyak kan makan ikan, kalau boleh jangan makan ikan pari.sayur makan lebih sikit.update pakai BB lah tu.

Kunang-Kunang said...

Assalamulaikum Kak Pah,

Selalunya pantang macam ni takut kena gout.

kakngah said...

pantang kak..
pantang..
jangan pantang jumpo yo.. dah la.. hiks!

Aku said...

...jangan minum asid, cuka getah... takut tambah berasid karang...


minum yg beralkali la kut...

tasekM said...

nizam punya petua aku rasa aku kasi penerajang...

:p



.

Acik Erna said...

kak pah..ikut kan yo kato doktor tu..janji kak pah sihat..
copek sihat yo kak pah..

~ Cik Azz ~ said...

Itu macam tando gout yoo tu kak.. Banyak boto pantang ehh kan...

Pantang jumpo dengan pantang lepa tu yg susah nak kawal tu kak... hehehe...

kakpah said...

kaklong,
duo bulan sokali buleh lah kaklong..

ezza,
adui.. hilang separuh nikmat

maria,
akak ni toke kopi tapi tak minum kopi hehe..

iina,
tekak orang lain memang nak sedap je hii..

adol,
sesekali terlanggar gak nak oi.

kakpah said...

zino,
gout takde. tapi kalau tak kontrol makan memang sah nak kena..

cikina,
sayur dan buah kena lebih. kena makan ikan je le.. orang kata ikan kembung dan bilis pun kalau boleh tak usah makan.

kakpah said...

kunang-kunang,
betullah tu ani..

kakngah,
pantang jumpo tu satu ponyakit bosa tu.

aku,
kau ni kalau tak menyakat tak sah kan?

tasek,
memang aku nak bagi je penampau sebijik.

erna,
nampak gayo e cam tu la. nak buek camno lai kan..

azz,
takut kono gout lah tu. pantang jumpo tu ponyakit gak tu.

azieazah said...

Biasanya kaum lelaki yang mudah kena gout nih...

S..U..D..@..I..S said...

sonang yo kakpah..jangan makan apa yg kita suko makan selama nihh....

insyaallah....

kakpah said...

aziezah,
insyaallah belum lagi tapi kalau tak kawal makan, takut kena.

sudais,
iyo..botul tu..
ish.. hilang nikmat yang Allah beri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...