Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, May 5, 2011

Dah bagi makan pun bising juga

Kucing aku si jordan mengiau-ngiau sampai aku naik rimas. Sudahnya aku tutup pintu dapur suruh dia mengiau di luar. 

Gambar di bawah ini ada kena mengena secara tidak langsung dengan jordan. Budak dua orang ni dulu beriya-iya suruh bela jordan.  Bila dah bela, makan orang lain yang bagi.  Kencing orang lain yang bersihkan.  Nasib baik jordan bukan jenis berak merata-rata. Kalau kena bersihkan berak, aku dah tahu dah jawapan mereka.

Apa-apa pun, aku suka gambar ni. Natural.  Takde posing-posing. Diorang pun tak sedar bila masa aku snap gambar ni.



 Sekian cerita seadanya.

kakpah

31 comments:

tasekM said...

kucing tu nk bersembang je tu kak. ko percaya la...

:)





.

iina said...

Den pun suka ngan gbr nie.. tapi kan kak.. den suka akak lagik lah hehehe ;)

kak long said...

cam omak ea yo..ghoma ambik gamba...hahahah!!!

~ Cik Azz ~ said...

Tu macam anak buah sey la kak... Bolo kucing tapi tang berak koncing, omak ehh yg setelkan.. Dorang rajin tang gomol je... Dah la masing2 duduk jauh... Sian omak ehh...

Kucing sey ni, sey la yg buang/bersihkan semua ehh... Kadang2 ado gak omak/abang yg menolong... Mekasih la kat dorang.. =)

Budak duo orang tu tongah amek gambar apo tu kak..?? Berio2 boto meneleng ehh... Amek gambar somut kott.. hehe...

mamawana said...

Mamawana suka sembang ngan kucing. Siap kucing tu bleh ngiau ngiau lepas kita tanya itu ini....ihiiikkks.

Time sembang dgn kucing dlm rumah , org kat luar bleh masuk tanya tadi kau bersembang dgn saper ? Takdak saper dgn Sitompok jer.

Insan Marhaen said...

cantik foto ni. pandai jurukamera ambil angle dan good timing.

Cik Ina minat Do do Cheng said...

kak pah kucing jordannya mana? sapa ambik gambar tu?dorang pulak ambik gambar sapa?

kakpah said...

tasek,
aku tengah takde mood nak besembang.

iina,
takpo... ko balik sok akak bolanjo ekau mi kari.

kaklong,
mengalir dalam darah haha..

kakpah said...

azz,
diorang ni kan, cakap nak bolo tapi kan buleh dipocayo. Macam lah dulu tu heboh nak bolo arnab. Bilo dah boli,somo orang lain tukang bagi makan buang berak koncing bagai. Sampailah arnab tu mati.
err.. ontah gamba apo agak e.

kakpah said...

mamawana,
kakpah suka gak sembang dengan kucing hehe.. tapi lagi suka sembang dengan orang.

IM,
tenkiu

cik ina,
lenkali kakpah introducekan jordan.
gambar tu kakpah ambek. diorang ambek gambar ape ntah..

cikmanggis said...

Cm ni suka lihat kucing tapi bab kucing berak ni..minta maaf la tak tahan.Eh dorang ambik gambar apa tu kak pah tekunnya.

ejaMaria said...

ala kak... tak kan kecik hati ngan jordan kot... ;p

kakngah said...

jordan sunyi.
perlukan teman.
eerr.. tah2 nak mengawan kot??

bujal X said...

ui~~gaya profesional tu~~he~~

pB said...

gambar spontan sememangnya REAL

Kaktiny said...

diaorg khusyuk amik gambar benda.. akak lagik cekap amik gambar diaorg.. mmg kelaaassss..

kucen?.. hihihihi..
tumpang laluuu yeee... (ceq geli kucen..) hihihi..

julietchun said...

jordan sakit perut agaknya tu :P

Kakzakie said...

Ini mesti masa kat Beijing masa aritu kan. Wah... macam pro je lagaknya....

Zaitun said...

Saya tak suka bela kucing kakpah sebab malas nak mencuci,harapkan anak belai aje yang rajin.

Gambar tu sememangnya real.

Ms.Lilies said...

omak suko camera...
anak pun ikut skali la kan hihihi

ibuintan said...

osah khusyuk ea budak beduo tu


kakpah.. memang cantik gamba tu

h4ni3 said...

kakpah letak jer dia kat pasar..
pastu bagi tambang bas utk balik rumah.. kekkeke

Aku said...

...memang begitulah...bukan pandai sangat nak cuci sendiri..

bila dah besar nanti pandailah dia..

kalau masuk asrama nanti, berdikari la...

Aku said...

ehh!!..

kucing ek?


hmm.... memang begitulah... nanti pandai la dia....



hahahaha....

kakpah said...

cm,
kakpah pun tak tahan dengan berak kencing. kucing kpah ni berak nun jauh2 luar pagar. kencing je yang kadang2 terbarai.. tapi bila kena lepuk dia tak buat lagi.

kakpah said...

maria,
sesekali kecik hati gak haha..

kakngah,
nak mengawan ke hape.gefren dia selalu je terhendap2 kat belakang washing machine kpah tu.

bujal,
hui..

pb,
takyah posing2.

tiny,
tengah kusyuk sampai tak perasan orang curi ambil gmbar.
hehe.. kakpah geli kat kucing berkurap. Kesian kucing tu..

kakpah said...

juliet,
lupa nak panggil dr juliet.

kakzakie,
betullah tu. kat botanical garen.

zaitun,
lepas ni kakpah pun tak nak bela kucing lagi dah. susah kalau dia kencing sana sini.

lilies,
kirin je yang ikut jejak. imah tu gitu2 je..

ibuintan,
hehe..

hanie,
kat pasar bandar baru bangi ni bas tak lalu..

aku
ada sekor kucing aku dulu tu asek beranak je. Aku hantar dia anak beranak masuk asrama. Betul.. ada asrama kucing nun kat ampang nun..

Acik Erna said...

kak pah..anak beranak suko kamera ni..samo yo ngan omak e tu kan..

kakpah said...

erna,
nampak gayo e camtu lah hehe

DrSinga said...

nak ngawan tu..
si Jordan..

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Kak Pah,

Saya suka juga dengan kucing ni. Tapi bila bab berak tulah yang tak sanggup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...