Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, May 30, 2011

Satu petang di lokasi rahsia

Meraung-raung 'nak de wap.. nak de wap' (nak nenda suap) padahal sebelum tu elok je dia duduk makan dengan emaknya di meja. Aku memang dah tahu dah yang dia trick je nak minta aku suap padahal sebenarnya dia geramkan kamera yang aku pegang.  


Tengahari tadi kamera emaknya diusung ke hulu ke hilir.  Habis semua benda dia tembak. Aku risau kok dibalingnya je.

Ceritanya yang menyebabkan dia meraung tu bila dia tengok aku terbongkok-bongkok didapur mengambil gambar masakan aku petang tadi. Dia memang pantang tengok orang di rumah ni pegang kamera mesti dia nak rebut. Tapi kamera nenda mana boleh main. Bila tak bagi, lagilah tambah raungnya.





Adik puasa harini.  Bila aku tanya adik berbuka nanti nak makan apa, dia jawab apa-apa jelah. Kalau anak-anak aku puasa kalau boleh biarlah aku masakkan makanan yang sedap.  Itupun kalau aku rajinlah. Tapi selalunya kalau aku malas, aku rajinkan juga diri aku masak yang istimewa daripada hari biasa.

Jadi, aku buatkan nasi kurma, ayam masak kurma dan coleslaw.  Untuk rasa pedas aku buat sambal gesek ikan bilis.

Bila faris selesai meraung? Bila aku datang dekat dia dan snap snap gambar dia.




Hmm alahai cucu nenda ni.
Ooops, lupa pula yang nenda juga ada Maryam.





Faris memang cemburu kalau nenda pegang maryam. Di tarik-tariknya kaki maryam suruh turun. Sian maryam...


kakpah

27 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat malam kak pah..
memang comel cucumu faris dan maryam,
dan.........
adik berpuasa like ayu juga...
tapi.. kalau ayu duk sebelah umah, sure kak pah dah hulur nasi kurma tu kan????

wah!!!!

Deliah's Deli said...

'nak de wap.. nak de wap' :))))

MULAN said...

kesian faris... cute dia nangis.. comelnya maryam...

~ Cik Azz ~ said...

Hehehe... budak2 mmg camtu la kak... Anak buah sy selalu cmtu.. kdg2 tak tau apo yg ditangiskan... kdg2 goram yoo bilo momokak tak tontu halo.. hehehe...

Sonang yoo nak bg Faris sonyum, yo kak.. hahaha...

Lawa ehh lak cokak si Maryam tu... Pinjam leh...

ckLah said...

Nak tamela de....nak tamela de...

sayangsayangibu said...

comelnye..comel..comell..comelll...

AZANI said...

hajjah,
comelnya cucu...
pandai posing lagi....

Ms.Lilies said...

aaaa dah beso...sungguh cumil

marinahunny said...

hahahahaa kelas nenek!

Tijah said...

yayyy. maryam dah tak nangih cam aritu lagi. alhamdulillah..

kakpah said...

ayu,
kalau duk sebelah rumah gerenti dah kakpah hulur sepinggan. sepinggan je la..hehe.

kakpah said...

del,
hiii.. kakpah suap guna senduk nak..

mulan,
nangis ngengada tu.

azz,
budak ni menangih kadang2 tak tau apo sobab e. Kok yang tak tahan nonga tu yang nak maghah yo tu.

kakpah said...

cklah,
meh la cini.. kehkeh

sayangsayangibu,
dorang cakap tenkiu acik!!

azani,
tempat melepaskan stress. kalau pikiran tak keruan main je dengan dorang ni.

lilies,
beso dah saya ni acik..

marina,
hikhik..

tijah,
alhamdulillah. nangih maso lapa dan maso nak tido yo.

ejaMaria said...

ala tiut nya maryam...

patut la faris jeles... hahaha

Acik Erna said...

kak pah..memang manjio cucu kak pah ni..sian maryam..nenda sesamo la faris..jangan la cemburu..
comel la cucu2 kak pah ni..

pB said...

dah boleh meniarap

tahniahhhhhh .....


bulat sungguh matanya , nyer Kak Pah




Adam tak sihat , selsema dan batuk

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Salam k.pah..
Comelnya Maryam..manis senyumnya bila dah tak kuat nangis.. waa.. sesi jeles menjeles ni yg payah, jgn hasad dengki sudah.. beruntung ada cucu comel lote penghibur hati..

julietchun said...

geramnya tgk maryam. dah pandai pandang kamera tu,eiiiii....geram.

Cik Ina Do do Cheng said...

kak pah maryam comel ngan hairband. cantik gambar-gambar tu. terutama nasi lauk kurma. sambal gesek lagi pedas lagi sedap cik ina suka sangat.nak kena babab vontot faris.

kaklong said...

nenda ea nk ilang an stres..ambik gamba cucu ea la kojo ea kan?

tasekM said...

bila aku nk ada cucu ni kak...?

eh?!



.

NenekPenne said...

olohhh comelnya maryam

saya kan kalau budak2 meraung saje2 mcm ni memang saya tak layan, saya buat bodoh jer... nasiblah dia nangis kat... saya lagi pantang kalau budak mengada2... pujuk2 saya tak main, saya tangankan terus... tu pasal anak sedara kata saya garang.. tu pasal mak saya tak bagi saya amik anak angkat...

S..U..D..@..I..S said...

comey dan nmpak keletah cucu2 nenda...
sambal gesek ikan bilis? tu apa kakapah
1st time dengar nih....

ibuintan said...

meraung pun faris tetap comel,, ala dah boleh meniarap Maryam.. baru sangat rasanya dia lahir

nenda belikan je faris tu satu kamera... bia dia tembak segala benda, ikut bakat nendanya la tu

Aku said...

rumah sebelah ada nak jual tak?

Nak berjiranlah.

Jiran memberi, kita merasa... hehehe

kakngah said...

alololor.. budak kuek melalak dah bosa dah.. komain buntang mato eh.. meh sinia makngah cium sikit. buek tangkal.. kehkehkeh!!!

kakpah said...

harini nenda bizi tak dapat nak jawab komen. Mintak maap je lah ye. Ucapan terima kasih sebab sudi mengomen hii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...