Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, June 5, 2011

Pun habis juga

Lupakan kesah bisu semalam.  Sebenarnya cerita ada tapi terbisu sebab masak tak menjadi.  Nak buat lain jadi lain gara-gara kuali melekat sebab bibik aku yang pandai telah menyental non-stick pan aku dengan berus dawai.

Anak-anak aku memang suka telur.  Hari-hari nak telur.  Kalau sehari sepuluh biji tak ke seminggu dua tiga tray.  Tak termasuk lagi projek aku. Untuk mempelbagaikan masakan telur, tengahari semalam aku rancang buat telur sosej dadar. Tapi alangkah kecewanya sebab telur melekat pada dasar pan.  Apa lagi, aku godek terus jadi scrambled.



Kalau nak tengok resepi, pergilah ke dapur aku. Anda jangan tak tahu, aku pun ada dapur yang berasap.


Pagi tadi bawa abah berjumpa sedara di restoren La Rizz sungai merab. Dah lah dapat makan free, siap bawa bekal lauk balik ke rumah.  Laris betul kedai makan kau Nab. Aku doakan terus dimurahkan rezki.

kakpah

23 comments:

a kl citizen said...

Kalau dah tangan ala2 chefgitu kak pah, melekat atau tidak bukan menjadi sebab... Terliurlah lagi

cikmanggis said...

hehe masakan ni seni kan kakpah..bila tak jadi kita boleh reka yg lain dan bubuh nama baru:)

Acik Erna said...

kak pah bolum jumpo la dapur kak pah..nampak asap yo..he he..

Tijah said...

best la dapo tu. buh laie ponoh2 yo kak. sonang nak refer sok.

kaklong said...

gumah ni pun tak buleh putuih tolo kak....kekadang ado lauk lain..nak yo goreng tolo kan...!

lupekanje said...

kek mano restoren sedaro akak tu? sg merab? nak gak terai..hehe

~ Cik Azz ~ said...

Tolo mato kobau satuuuuu...!!!

Pebret gak tolo ni kak... tp lopeh kes tolo tiruan tu, mulo la cuak sikit... pueh belek2 kek dlm tolo tu cari bayang anak mato ayam... hahaha....

Nampak gayo ehh kono boli koli baru la, yo kak...

Yunus Badawi said...

Kalau saya ke restoran tu dan sebut nama kakpah, boleh dpt diskaun tak?

Hjh Noralenna Abbas said...

Beautiful mix scrambled egg in a bowl.Macam ni kena selalu jenguk-jenguk dapur yang berasap tu.

kakngah said...

samo la ngn rumah ni kakpah... tolo manjang.. tak main la boli soplh bijik... sekali boli sepapan!

kakpah said...

cikgu nomah
ala.. malulah ai u cakap macam tu hii..

cik manggis,
haah.. macam buat lukisan gak. kakpah selalu cakap ngan anak2 macam tu.

kakpah said...

erna,
ekau carik kek mano tak jumpo.

tijah,
hah yo lah..

kaklong,
lauk sodap2 pun tolo yang di carik.
Tak ado tolo ko!!!

acik,
kek dopan maktab perguruan tu lobeh kurang. Poi lah.. banyak pilihan.

kakpah said...

azz,
tolo mato kobau mari!!! hehe..
Tu lah, asek boli koli yo.

Yb,
orang takde kena mengena mana ada diskaun heh heh..

kak hajah nora,
dapur tu kadang2 berasap. kadang2 tak sebab gas habis haha..

kakngah,
tak muak muak makan tolo kan?

azieazah said...

KAK PAH.. saya suka telur goyang! Kuning cair tapi jangan pecah.... huhuhuu slurp!

iina said...

wah kak bst tuh.. sok2 kalau malas nak masak leh poei yo restoran tuh ;)

Cik Ina Do do Cheng said...

kak pah adjust tu. alah ciannya pan non stick dah calar. disental ngan berus dawai, mana tak cedera kawan tu.

anymz said...

kak paaaaaaaaaaaah,(........tongah excited melaung kek kakpah ni),
dah ado dapur yo..welcome kak..best2..leh share2 resepi..hehe

kakpah said...

azie,
hoho.. kpah pun suko. Lagi goyang lagi bagus.

iina,
pilihan pun banyak. Takut maleh nak poi yo lah..haha

cik ina,
abih pan aku. takleh nak plaster lagi dah..

animmmmmmm...
sebona e dah lamo dah ado. Tak advertise yo.

miloais said...

menjadik gak tu...

tu tanda memang chef banget lah kan...
kalo iols - harus dah tong sampah dah tu!
adehhhhhhhhhh!~

Kakzakie said...

Kalau dah nama pun bibik mesti ada aje hal buat org tak senang....

Nasiblah mak enciknya ada idea nak mempelbagaikan resepi...

julietchun said...

telur memang sedap :P

kakpah said...

niloais,
adei...

kakzakie,
dengan dorang ni kena tutup mata sebelah. nasiblah habis gak orang makan.

juliet,
lauk emegensi

Ina Hashim said...

dah lamaaaa x makan kat la rizz....dulu2 rajin gak makan kat situ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...