Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, July 3, 2011

Kismis genius

Pagi tadi bila balik dari berjoging, aku tengok kereta imah tak ada.

Kereta imah tak ada ni.  Mana pulak dia pergi. Aku.

Yang awak naik ni kereta siapa!!  Bukan kereta imah ke...  Dia.

Aku digelakkan.  Dan aku dengan separuh hati gelak sama. Yelah.. untuk menjaga keharmonian hidup berumah-tangga.

Dalam kepala dah merancang-rancang makan nasi kismis, ayam masak kismis, salad buah berkismis, jus kismis, smoothie kismis dan macam-macam kismis lagi.  Untung-untung power ingatan aku ni pulih semula.

Pak! saya mauk nelpon gas tapi telponnya ngak ada bunyik. Bibik.

Hasben aku mengangkat gagang telpon.  Kosong.  Tak ada nada.

Laa... lupa bayar bil.  Dia.

Giliran dia pula digelakkan.  Memang harmoni sungguh.  Sama-samalah kita makan kismis ye bang....


ibundo

23 comments:

Aku said...

... dia suap kismis kat kita, kita suapkan kismis pada dia... romantis gitu.. hahaha

Aku said...

... lepas tu lupa giliran siapa yang suap, sebab kismis belum hadham dalam perut... HAHAHAHA

kaklong said...

dah separuh abad ni memang cam tu gek ea kan kak?heheheh!!

ckLah said...

hehehe...


ckLah yang belum separuh abad ni pun dah banyak lupanya.


Kena cari kismis madu ni...

kakngah said...

laweh!

marinahunny said...

sehati sejiwa...hhehehhe

Acik Erna said...

kak pah..dah berkotak kotak kismis abeh dah..nak buek camano kak pah..dah sampai maso e nak lupo sesekali tu..

Ena said...

ahahhaha.. kelakar plk..

tp tu la.. ari2 dah rasanya makan kismis.. cukup time terlupa jugak... adeih la...

aNIe said...

Kak...anie pun nak cari kismis minda ni jugak..hahahah

ibundo said...

aku,
takper..takper.. sekarang ko gelak. Ko tunggu la 20 tahun lagi hehe

kaklong,
sebolum separuh abad dulu pun camtu gak ..

cklah,
bukan stakat kismis madu je cklah. cari yang siap dah kena doa skali..

ibundo said...

kakngah,
haha..

marina,
jom gelak..

erna,
bolum jumpo kismis yang sesuai lagi hiii..

ena,
stakat dua tiga biji je tak cukup. kena makan sekilo sekali hadap ..

anie,
haha.. ada ke..

S..U..D..@..I..S said...

kismis kuat minda ya kakpah

Kunang-Kunang said...

Kak Pah,

Saya pulak tak tahan telinga bila bil elektrik sampai.

azieazah said...

Amboiii... sehati sejiwa sungguh. Mujur lah setara jer lawan-lawan gelak tu kan?

Boleh jadi bahan gurau senda gak tu Kak...hehehehe


KL Gangster: ulasan dan pandangan seorang bekas Kaki Wayang...

Ku Tak Sempurna said...

buat roti kismis la kakpah. pastu anta kat den sikit. banyak pun takpe

hihihi


.
.

pssstt.. makan ginkgo biloba elok utk ingatan kakpah. cubalah

secangkir madu merah said...

saya pun nak cari kismis minda lah.. sesekali jadi pelupa jugak agaknya byk makan kepala ikan kot..

Citarasa Rinduan said...

Umai pernah kata kat ayu, ibu jgn lupa2 nanti umai bagi krismis umai ya.. hehehhehe


PS; tentang kedai ayu tu.. ibundo klik sini

http://ruhayurazali.blogspot.com/2011/06/doktor-daddy-ziyyad-tanya-citarasa.html

miloais said...

sehati-sejiwa sungguh akak dan hb ni...!

Mak Su said...

adakalanya, maksu rasa maksu patut makan kurma :)

Zaitun said...

Betul kata kakpah,saya pun baru aje membeli kismis sebab banyak sangat lupa.Mungkin sebab terlalu banyak makan kepala ikan,part kegemaran.

ibundo said...

sudais,
haha..

ani kunang-kunang,
wargh.. bil letrik jangan cakap hii

azie,
nampaknya gitulah.

kts,
roti kismin siap!!! meh sini datang amek

smm,
aku ni agaknya sebab dulu suka makan kepala ikan lah ni.

ibundo said...

ayu,
okay.. nanti bundo pegi jengok bila senang2..

miloais,
err.. sedangkan lidah lagi tergigit.

maksu,
makan kurma bagus. buat jus kurma pun bagus.

zaitun,
dulu kpah suka gak makan kepala ikan tapi sekaranng ni kepala ikan abah yang book hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Kono kurangkan makan kopalo ikan ni kak.. sey lak suko na bona makan kopalo ikan.. nak dibuang sayang.. huhu...

Tak ghoti la nak makan kismis sikit2 ni.. Kok nak makan, sokali ngapp ponuh tapak tangan masuk mulut.. hehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...