Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, July 20, 2011

melayan tetamu

Capek.
Hanya itu perkataan yang dapat menggambarkan keadaan. Berkali-kali juga aku mengurut-urut kaki yang kejap baik kejap kurang baik.

Untuk lebih faham apa yang aku maksudkan, nanti-nantilah aku cerita.  Sekarang ini sekadar nak coret-coret sikit di sini. Aku ada tetamu dari jauh yang mesti dilayan.

Tengahari tadi selepas makan di restoren INSAF aku duduk-duduk di bangku di depan restoren itu melayan keinsafan diri kerana makan sepinggan nasi briyani berlaukkan peha ayam yang melingkar penuh menutupi nasi. Minum pula fresh orange berair batu.  Insaf sungguh.  Mungkin dua bulan aku tak berani nak usik nasi briyani lagi.

Sambil-sambil melayan perasaan, aku sempat juga menembak beberapa pics, yang aku ambil secara curi-curi.














Sekian.  Jumpa lagi.


ibundo

25 comments:

Aku said...

aku teringin nak ambik gmbar camtu gak tapi takut kena saman...

cikmanggis said...

sib baik tak lalu kat situ jika tak masuk blog kakpah lah jwbnya:)

kueh bakar said...

salam..
restoran insaf air jus mango la sedap...siap jual mango timbang kilo lagi...

tasekM said...

makan kat insaf tu mmg tak insaf, kan kak...?



.

sayangsayangibu said...

cantik cantik gambar
terang lagi bersuluh ;p

~ Cik Azz ~ said...

Huiisshhh...

Dah macam paparazzi lak akak ni.. hehe..

Sey pon samo mcm Aku kek ateh tu... Teringin nak amek gambar curi2 ni tapi takut... huhuhu..

Tp kamera Kak Pah canggih, muncung ehh panjang.. amek dr colah2 pokokpun konpem dorang tak perasan...

kakngah said...

ngam2 yo budak tu nak ngap!
haih.... kalau dio tau kpah ado anak bujang, mesti sopan sikit ngango eh..
kehkehkeh!!!

luahfikiran said...

SALAM,
DAH LAMA TAK SINGGAH RESTOREN INSAF NI ! AYAM GORENGNYA SEDAP !

kaklong said...

kaklong teringat maso bujang2 dulu..poie makan kek restorant INSAF tu ngn kengkawan....maso bayar..rogo ea..perghhh...!


selabo yo kengawan kakloong tu koba ngn tauke tu...."lepas ni 'INSAF' saya nak masuk kedai ni lagi...
tekobil-kobil deh...hahahaha!

ejaMaria said...

lama nya saya tak 'Insaf'... hehehe

ibundo said...

Nizam,
er.. boleh kena saman ke? haha..

cmanggis,
kalau nak masukkan gambar cm, pegi kat rumah cm jer la..

ibundo said...

kue bakar,
sodap memang sodap tapi harganya mak ai.. insaf.

tasek,
dulu aku dah insaf dah. tapi bila dah lama tak pergi kena insaf balik semula.

sayang ibu,
haha tembak dari jauh dorang memang tak perasan.

ibundo said...

cik azz,
sobab muncung panjanglah borani tu. Kok poi dokek-dokek maun kono ponampa jopun.

kakngah,
kpah dah nampak dah dio ngap camtu. Peh tu, tunggu yo lah ngap seterus e.

luah fikiran,
ayam goreng nampak sedap. tapi kpah makan ayam kari. Overall boleh tahanlah tapi harga je yang mahal.

ibundo said...

kalong,
haha.. kalau korang tak datang makan kek situ, ramai lagi yang datang. Kpah tengok semalam pun ponoh tompek duduk. Osah laku e. Ramai bona orang yang tak insaf2 hii..

maria,
hiii.. kena insaf cepat tu.

miloais said...

iols kalo makan kat insaf tu... memang insaf time nak bayar...
lepas bayar lupa plak bab insaf!
tetap jugak nak pegi makan lagi kat situ!

pB said...

kak pahhhhhhh


pB nak gie berguru dengan kak pah , boleh ker ????



Kak pah guna kamera Canon ker??

S..U..D..@..I..S said...

makan kat insaf..mavelos..
bila lg bleh kesitu heyyy....

secangkir madu merah said...

ini kerja kakPah ya.. cik abang kakPah tak marah ke?
suamiku kalu nampak aku keluarkan kamera je dia dah jeling2.. padahal dia tahu bini dia ni sebelum makan pun gila2 nak snap gambar.. memang selalu kena marah, anak2 pun bising gak.. ish menci aku..

kedaihuffaz said...

gambar budak pompuan ngap fishball tu mengganggu tido saya....hehehe=)

baru tau ibundo dtg sabah...kalau sy tau may be boleh dating2 makan ikan bakar kat pantai tg aru....

-normi-

Ku Tak Sempurna said...

hahahaha.. nasib tak terselit gmbr den. klu tak " SEE YOU IN COURT !"



hahaha. comel cendol yg makcik tu minum

resipe-masak-makan said...

salam . lamo bonar den tak turun KL.kodai tu kek dopan Globe kalau tak silap den,agaknya.

ibundo said...

miloais,
haha.. samalah kita.

pb,
guna nikon. Pb dah telefon ke belum cik din fotografer tu.

sudais,
pergi situ sekali sekala takper. jangan selalu. kolesterol banyak.. duit pun rabak haha..

ibundo said...

smm.
hehe.. hasben kita dah tau kita suka fotografi. Dia tak kesah. Tolong bawakkan beg kamera pun boleh hii..

normi,
haha.. kesianlah kerana ganggu tidur awak hehe..
Tu la.. kpah pun lupa nak roger normi.

kts,
hehe.. yang comel tu makcik tu ker, cendol dia. Silap cakap nanti disaman e pulak ekau.

rsipe-masak-makan,
iyo.. dopan globe tapi globe dah tak ado lai..

resipe-masak-makan said...

salam,mano poiee pulak globe tu.camno boleh tutup kodai pulak

Kunang-Kunang said...

Meriah Malaysia kita ni kak pah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...