Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, February 2, 2012

kalau nak senang cari kereta di tempat parking, pilihlah warna hijau pucuk pisang.

Satu hari, hari cuti, semasa dalam perjalanan pulang ke rumah, aku berselisih dengan kereta imah di simpang.  Aku hon dua tiga kali. Dia macam tercengang-cengang memerhatikan aku lalu. Dalam hati aku, ke manalah dia nak melatu.

Sampai di rumah aku lihat kereta naza hijau pucuk pisangnya elok je diparkir dalam garaj. Hati aku berkata lagi; aik? cepatnya dah balik.

Bila aku naik ke atas, dia tengah relek relek depan tv. Bila aku cerita aku hon kereta dia kat simpang, tergelak-gelak dia bagi tahu yang dia tak keluar kemana-mana pun.

Entah siapalah yang aku hon tu agaknya.


ibundo

21 comments:

Ms.Lilies said...

kehkehkeh mesti org tu sangat musykil apsalla dia kena hon

[PCL] said...

salam, hon sikit2 takpe ibundo walau salah org..tp hon panjang kang kena maki plak..

pB said...

selalu gak terjadi pada pB

Ezza Muffinbiru said...

nnasib baik orang tu tak keluar cekak pinggang kak oiii...hahahah...lenkali..tengok no plet tu..(pinjam kata kata Aziz)

~ Cik Azz ~ said...

Hahahaha...

Abeh la semuo keto kaler hijau kono hon dek akak... adehh..

kakcik said...

Kes kereta dua serupa ya Kak Pah. :)

Acik Erna said...

kak pah..mesti orang tu fikir..apo salah dio kono hon..kot dio fikir ado orang salah terka..tak apo lah kan..he he

eiela said...

mesti org tu hairan kenapa dia kena hon or risau ada apa2 yg tak kena ke dgn kereta dia.

KhaiRin - anies said...

salah org? hehehehe

Aku said...

kesian kat orang tu.
mesti setengah hari dia cuba fikirkan kat mana silap kat kereta dia.. ish ish ish...

Mak Su said...

eeeiii, saspennyer

Zaitun said...

Kakpah tersalah orang,mungkin pelanduk dua serupa.

Kakzakie said...

Mesti kakpah dah salah org. Walau hijau tak biasa diguna tapi mesti ada juga pelanduk dua serupa...

Nasib baik org tu tak hon balik atau berhenti...

kak ina kl said...

tersilap org rupernya..klu org tu keluar dari keta dah tentu haru kan

h4ni3 said...

kehkehkeh..
gelak sensorang baca citer kakpah

i miss u lah kakpah :))

cikmanggis said...

bila pi warta Cm akan tinjau tinjau jika ada kereta warna hijau tu hehe

Ena said...

hehhehe..

kelakar je kakpah ni.. eh! pernah juga terkena gitu.. hihi

Cik Ina Do Do Cheng said...

ibundo, salam maulidur rasul , salam dan selawat ke atas Rasul junjungan kita nabi Muhammad SAW.

pelanduk dua serupa kot cik ina pun kena cam tu.

ibundo said...

salam maulidurRasul. Lamanya tak masuk sini. Maaf lah membiarkan komen tak berjawab...

mamawana said...

Senyum dolu baca entri ini :-)

Saya tak pandai guna hon. keta setahun sekali jer terbunyi kut. ngeeee........

Anaa said...

len kali cek confirm betul2 dulu, baru lerr honnn.. kekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...