Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, June 3, 2009

JAMU PERUT

Haritu sebelum cuti sekolah, kami ada buat jamuan. Sebelum cuti sekolah biasanya kami akan buat jamuan menyambut cuti. Saja suka-suka. Saja happy happy. Murid-murid semua pakai baju cantik dan lawa. Ada murid yang mungkin emak dia terlupa nak pakaikan baju cantik, meraung-raung nak balik. Apakan daya. Terpaksalah telefon mak dia suruh hantarkan baju. Kalau mak dan ayah dia kerja, dia merajuk dan duduk di ceruk dinding. Tapi sekejap saja. Bila tiba time makan, dia yang dulu ambil pinggan.

Kita layan je lah gambar-gambar ni ya.




Makanan, masyaAllah.. cukuplah banyak. Semuanya dibekalkan oleh ibu bapa. Kenyang murid-murid makan. Cikgu pun menumpang kenyang sama.



Anak-anak yang comel dan manis. Pada hari jamuan tu, aku ke hulu ke hilir dengan kamera sampai terlupa nak makan (hik..hik.. sila jangan percaya)










Si kembar dua orang ni sampai sekarang aku tak kenal yang mana satu. Awak Kiki kan... Eh.. Wawa. Awak Wawa kan.. eh.. Kiki.. Aku konpius. Siapa yang selalu konpius macam aku tak payahlah berangan nak beranak kembar.


Itu saja. Salam.

12 comments:

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

saya berangan nak anak kembar kak pah..suami pun berangan sama.hehehe.
bestnye tadika.tadika saya dulu2 mana ada makan2 cenggitu....

ku tak sempurna said...

hik hik hik

aku dpt byg kan budak yg tak pki baju cantik tu meraung...
sbb aku dulu2 pun camtu gak.. klu lain pada org, mesti malu... dan nak balik... hikkkssss...


.
.
.
.
.

habis ke semua makanan tu??

Nizam.Ariff said...

Aku ingatkan tadi betul-betul jamu untuk kesihatan perut...

lupekanje said...

kak...acik nengok gayenya, mang cikgu yg makan lobih....heheheh...

mesti bebudak tu gindu kat ummu diorg yg sik amek gambar nih...

dak farisnyer adik sok kombar kak...camne akak nk ingat namo ehh...?? pakai kan reben lelain roner kak...hehehe

ehh...acik ingat acik dah komen pasal bibik kat N3 bawah ni...ropernya acik golak yo guling2, pehtu dah teguling tu acik teruih tetdo.....agak eh lah....wakakaka..

aNIe said...

Kak pah..kita sama...saya lagik dulu...masa sekolah ada kawan kembar...sampai habis sekolah menengah masih tak kenal yang mana satu...konfius betul

Monkey D Luffy said...

kanak2 memang comel

dapat gak layan kerena diorang yer kak

iina said...

wah kak.. byk btul makan tuh.. majlis qiqah ye gmbr xdo laei ke kak?

kakpah said...

normi, memang geram nengok anak kembar. Cubalah lagi sampai dapat hehe..

kts, akak dah agak dah ko mesti meraung punye. Makanan tu tak habis. Kongsi2 bawak balik. Tengahari tu rumah memasing tak berasap.

Nizam, hehe.. jamu gak la tu.

Acik, osah botul cik. Cikgu yang beriyo-iyo makan. Budak makan main cuit cuit yo. Cikgu makan sampai tak cukup duo tangan dan sepuluh jari.
err.. cik ko nujum pak belalang ko. Tau plak kombar ko tak hehe..

kakpah said...

anie, memang konpius.

kapten, mereka ni lah penghibur hati

ina, memang banyak. Gambar kekah? Dah basi kahkah

julietchun said...

bibik aini takde dalam gambo ke? bagus betul kalo penjaga tak berkira bab nak menyumbang serba sedikit ni tem jamuan.

kakpah said...

juliet. Bibik aini sebok makan. yang ada bibik siti. Sila cari hehe..

Mas said...

sodap makanan tu...ni yang buat jeles ni.Jdi cekgu pun best gak kan. Hehehe kalu dekat leh antar Nurin p tadika kakpah. Muahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...