Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, July 24, 2009

AKHIRNYA TERPENYEK JUA



Tajuk di surat khabar tadi:

2 beradik maut lepas meragut
JENAYAH ragut yang dilakukan pasangan dua adik beradik semalam akhirnya mengundang padah buat mereka sendiri. Seleps meragut seorang mangsa wanita di persimpangan lampu isyarat Persiaran Kerjaya, Shah Alam, kedua-dua mereka maut dalam kemalangan.


Ramai orang bertepuk tangan, memadankan muka dua peragut ini. Mati katak. Penyek seperti digelek treler. Hidup pun menyusahkan orang lain. Kita penat-penat cari rezki untuk hidup, mereka ini senang-senang merampasnya.

(dendam aku pada peragut yang merampas henbeg aku yang berisi berK2 bertahun-tahun yang lalu masih utuh terpendam dalam hati. Aku selalu mendoakan perutnya mendidih macam timah yang menggelegak di atas api)


Aku simpati pada ibu yang melahirkan kedua adik beradik itu.

16 comments:

secangkir madu merah said...

kakpah, wah hangin satu badan ek...marah sampai mendidih giteww...bawa bersabar..istigfar kakpah..
saya pon setuju apa yg kakpah kata tu.. kita susah2 cari duit tapi diorang tu lagi susah2meragut..ingat senang ker kerja meragut tu? Kerja senang ada taknak buat.. ish ish menyusahkan orang betol lah diowrang ni.. hampeh betol.. kan kakpah dah marah dah tuh...

saya pon rasa simpati lah kat ibu dua beradik tu.. kesiankan...mesti ibu dia tu sedih sangatkan..

Kak Ezza@makcik Blogger said...

kesian kan, hidup meragut hak orang lain. pastu nyawa dia pulak kena ragut,kena rentap macam tu..kesian mak bapak dia..anak mati astu hal, tapi malu yang dia dapat tu terpahat seumur hidup...mintak di jauh kan lah..
kak pah sihat ker...dah bersiap sedia nak kawin kan anak nampak...

iina said...

ingatkan apa yang penyek.. hehehe.. ingatkan derian ko.. jambu ko.. pisang ko.. yolah kak org yg buat rezeki hasil dr curi duit org nie xberkat.. mati lagik lah tak berkat.. innalilahirojiun.. balasan itu biar allah jek yg membalasnya..

yo kak den pun ponah gak ilang dompet maso jejln kek london dulu adolah dekat £200.. giler tensen masa tuh.. faham bonar perasaan tuh

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

sian lae mak depa kan...

sonata anak kancil said...

Itu la balasan Allah swt...buat pengajaran kepada peragut2 yang masih berleluasa....salah sape? pokok pangkal mak pak juga yang salah....!( saya banyak terima aduan ibubapa tentang anak2 mereka - mereka sedar orang akan bercakap tentang mereka )...

a kl citizen said...

samalah k.pah, dah jadi ibu ni bila baca citer2 cam ni berdoa banyak2 jagn terkena kat anak2 kita

xiiinam said...

Moga Allah pelihara zuriat kita.....dengan limpahan Rahman dan RahimNya...

kakpah said...

SMM, mereka ni kurang ajar. Selalu kita baca orang yang diragut meninggal, cedera parah... skrang biar dia pulak yang mati.

ezza, kpah sehat. Dah mula dah buat persiapan. ala-ala kadar je. nanti datang tau. hujung bulan sepuluh.

ina, botullah tu ina. tak borkat ambek duit orang. tak jugak kayo kan?

cekgoo, betui tu. mak bapak yang tanggung malu. anak dah mati dah, nak tanggung malu apa lagi... tanggung akibat je lah kat dalam kuboq tu.

sonata, masalahnye peragut yang hidup ni tak dapat pengajaran jugak...

cikgu, hindarkan anak2 kita..

cklah, ameen...

zai said...

20 tahun yang lampau saya biasa kena ragut rantai..masa tu tak pakai tudung lagi..aduh..mmg mengerikan, nasib rantai tu terputus kalau tak mungkin leher zai yg terputus kot agaknya...

Tijah said...

donga cito eh sorang tu mati sbb somput maso nak lari lopeh jatuh tu. siap pogang inhaler laie kek tangan. parah amek2 la budak zaman skrg ni kan...

ku tak sempurna said...

masa aku baca berita tu, rasa kesian kat mak dorang...

aduhlaaa...
.
.
.
.
.



iktibar utk peragut2..
biar takut skit!!!!

AZANI said...

kakpah:teringat sinar fm,raja azura dan kiran,kes ragut,bila nak selesai,rasanya kalau jalan hukum potong tangan mungkin kurang kot?

Kak Nora said...

Pah,
Yelah, dah tersurat mereka akhir hidup begitu rupa, macam 'ayam penyek'.

umi_e said...

kesian juga dengan kematian yang tragis itu... semoag Allah cucuri rahmat ke atas roh mereka...

* nak salahkan mak-bapak 100% pun tak boleh kerana ada yang mak-bapak dah asuh, didik dan berikan pelajaran TETAPI disebabkan pengaruh rakan sebaya dan lingkungan makan perkara seperti itu boleh berlaku...

** rakat sebaya dan lingkungan harus diberikan perhatian oleh ibu-bapa - kena prihatin dan 'cemburu' terhadap pergaulan dan rakan anak-anak kita...

kakpah said...

zai, adui ngerinya. nasib baik ta pape

tijah, dah tau diri tu somput, buek yo kojo cam tu. memanglah nak nahas.

kts, pada yang ambil sebagai iktbar, alhamdulillah. Pada yang tak kesah, ha.. sok2 jadi katak penyek jugak, nasib dia lah.

kakpah said...

azani, tu lah.. cuba laksanakan dulu. tengok kesan pada masalah semasa.

nora, emm.. tak dapek nak nolong kan?

umie, betul tu umi. tak semua ibu bapa kepada budak2 bermasalah ini adalah ibubapa bermasalah. Ada yang datang dari keluarga elok2, tinggi pengetahuan agama dan anak tu pun dari kecik dah diasuh dengan amalan yang baik. tapi bila besar dan bercampur gaul.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...