Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, July 22, 2009

JANGAN SAMPAI TERCUCUK

Bagi sesetengah orang, hari mereka menjadi serba tak kena sekiranya tidak dapat pencungkil gigi. Buat itu tak kena. Buat ini tak kena. Sebab itu mereka ini mesti memastikan bekalan pencungkil gigi ini sentiasa ada dalam kereta, dalam henbeg malah dalam wallet juga.



Sekiranya pencungkill gigi tidak ada, mereka akan gunakan kekreativitian mereka. Pakai stylus henfon pun okay..... (gambar ni aku google. Entah sapa lah agaknya mamat ni)




Aku gunakan pencungkil gigi untuk membuat sotong sumbat. (Hehe.. dalam henbeg pun ada bekalan jugak)

30 comments:

ku tak sempurna said...

moralnya : sotong sumbat tu nampak menyelerakan... hihihihi

lupekanje said...

nanti buatkan acik sotong sumbat, makan dongan pulut...err..ader ke..?
Pehtu kita makan sesama tepi kolam nakkk???
isskk...lama dah tk brenang nih...

Ms.Lilies said...

abah ngan en suami mesti nak kena ada pencungkil gigi ni...kalo tak sure ada benda lain yg jadik mangsa dijadikan pencungkil gigi

julietchun said...

kekdg bila gi makan kat kedai nampak pompuan dok cungkil gigi nampak kurang sopan sikit ye. Kalo nak cungkil gak tutuplah ngan tisu ke, sokabar ke.

Tijah said...

ado gak yg ghoma kulu kilir menyontel dgn colek gigi tu kan?

kakpiah said...

tu gambar sotong yg kak pah masak ker.. gambar dr gugel??
*melelehleleh dah air lior saya kak pah oit!!*

pB said...

Salam Kak Pah

pB tok suko makae tupak sutong ...


Tak dok pencungkil gigi , jarum peniti tudung pun jadi ..

kah kah kah


pB suka guna dental floss tu ...
bau pun wangi

Mas said...

sotong sumbat tu sedap taww...kat pasar ramadan sini ramai yang jual...besar2 lak sotong tu.Pencucuk tu bole cucuk mulut orang supaya tak mau kasi bercakap cucuk sana cucuk sini.

Tirana said...

Kak Pah, di rumah saya memang tak ada stok pencungkil gigi..tak pernah guna pun.. Yang ada pun dental floss.

tasikmerah said...

sotong sumbat...? aku puasa ni kakkkkkkkk.... he he.



.

ashley said...

Aku macam tahu tahu jer orang yang cinta dan kasih yang teramat kat si Pencungkil Gigi nih...

Madu kakpah kan si pencungkil gigi ni?

ngeh ngeh ngeh..

Insyirah said...

Seeloknya guna dental floss. Kalau jumpa mana-mana dentist, sure mereka marah kalau kita guna pencungkil gigi.

Saya plak jarang guna dental floss, mahupun pencungkil gigi. Banyakkan berkumur je. Tak berapa suka nak cungkil-cungkil gigi.

kak ina kl said...

salam kak pah..aduss sedapnya sotong sumbat tu..tapi tak tahulah nak buat..

a kl citizen said...

sotong sumbat ngan apa ni, k.pah?

umi_e said...

kak pah... saya nampak sotong tu je :P

iina said...

apalah makna sotong sumbat tanpa lidi pencucuk.. hehehehhe

tetiba yo den tingat nak makan pulut panggang lah kak.. eehh sodap ehh.. itu leh guno stapler yo tak yah cucuk lidi hehehe ;)

kakpah said...

kts, tu baru gambar. belum betul2

acik, sotong sumbek ngan pulut buek masak percik... pergh sodap. makan topi kolam? buleh ko. tak koo porambat ngan paak gad tu?
Bilo nak poi bronang cik. lamo tak poi ni.

lilies, haha sapa gigi jarang memang taik gigi selalu terselit. Tu yang penting pencungkil gigi hehe..

juliet, tau tak per. cover cover la sikit.

tijah, haha.. tosolit yo kek colah bibir tu. kureng asam botul.

kakpah said...

wos, tu gamba kakpah gugel tu. sotong belum beli lagik hik..hik..

pB, Buat inti sotong sedap-sedap, gerenti pB makan tak cukup tangan. Lepas tu kalau terselit, cungkil dengan jarum peniti wahaha..

mas, ko cakap boleh buat pencucuk mulut, kakpah terbayangkan orang asli kat afrika nun yang cucuk pipi kiri tembus pipi kanan. haha. gerenti memang tak boleh becakap lah tu.

tirana, tere la ko. Buat sotong sumbat ikat dengan floss ke hahaha (oopss tergelak kuat plak)

TM, meleleh air lior ko ye. ishh..ish.. tak dapek den nak nolong e.

ashley, tau tak per. Sungguh tepat tekaan kamu hehe...

kakpah said...

insyirah, doktor tu tau nak marah je hik..hik..
seeloknya memang guna dental floss. Tapi kita ni suka guna mana yang senang nak capai je hehe

ina kl, hehe tak caye la ina tak pandai buat. orang pandai masak macam ina sebut apa je mesti tau kan? kan?

cikgu, kalau kpah buat nanti kpah bg resepi. Yang dalam gambar tu gugel je sebab sotong masih kat pasar lagi keh..keh..

umi, pencungkil gigi tu tak nampak ke?

ina, sotong tu boleh gak guno stapler. pakai stapler yang godang haha.. Kau toringat pulut panggang yo. ala sian e. bulan poso sok banyak lah pulut panggang (oopss lupo plak kek tompek ko takdo. ala..buek yo lah sondiri. bungkuih dengan foil, panggang lam oven tu)

Nizam.Ariff said...

Percaya atau tidak, pencungkil gigi boleh menjadi senjata membunuh atau mempertahankan diri. Caranya, letakkan 3 batang pencungkil gigi di celah-celah jari tangan kanan dan genggam penumbuk kuat-kuat. Kalau ada yang berani kacau, hayunkan penumbuk dengan pencungkil gigi yang tajam tu... lebih kurang macam 'buku lima' la...

GigiPalsu said...

Masa saya renovate rumah, budak cina yang pasang tile tu guna pencungkil gigi untuk memasang antara dua tile... hasilnya memang cantik... nampak tersusun.

tapi mat endon yang juga pasang tile, nampak macam pakar tapi selepas siap nampak antara tile tu tak sama jarak..

Memang hebat pencungkil gigi ni kan...
Banyak gunanya...

Ungku Nor said...

akak ni mcm ada six sense la.
baru semlm kaki sy tercucuk dgn mende alah ni kat pintu depan.

darah menitik2 sampai Arip kena siram satu porch..hehehe

secangkir madu merah said...

wah sotong sumbat tuh yg sodap...

sonata anak kancil said...

saya suka sotong sumbat! macam rasa nak buat aje...

kita guna dental flos...pakai pencungkil gigi nanti kena gusi luka...

kakpah said...

nizam, wah, kau nak aja akak ni jadi brutal ke hape. kalau ada orang nak attack akak weh.. mana sempat nak capai cungkil gigi pastu susun kat celah jari lagik kehkeh..

gigi palsu, erkkk gigi palsu pun nak kena cungkil ke?
sah pekerja indon tu tak boleh diharap.

ungku nor, mak oi ai banyak e darah.... ko campur nghan air sirap ko. hehe

kakpah said...

sonata, bukak puasa harini bolehlah buat sotong sumbat.
ada orang prefer mencungkil gigi daripada mengflosing gigi hehe

kakpah said...

SMM, tertinggal plak komen ko. Ya... makan sotong saja. pcukil gigi jangan dimakan.

kayteeze said...

Eh...sotong sumbat apa tu ??

Err...isi apa ? Kat Klate ni, depa isi dengan pulut, pastu masak macam kuah pengat. Kalau Ganu, kuahnya lain sikit.

kakpah said...

tie, hik..hik.. sotong sumbat tu kpah gugel

xiiinam said...

Yang pakai stylust tu memang aksi terlampau...



He..he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...