Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, July 16, 2009

Perangkap Orang

Aku ada keluarkan iklan di surat khabar yang berbunyi:

"Guru tadika merangkap pengasuh diperlukan di................"

Tadi aku menerima satu sms yang membuatkan aku nak tergelak terbahak-bahak.

"Minta maaf saya bertanya. Bagaimana kerjanya guru perangkap pengasuh?"

Apa aku nak jawab? Sediakan jerangkap samar?


Moral of the story. Lain kali bacalah iklan tu betul-betul. Dan lain kali jugak, kalau nak minta kerja tu telefonlah. Jangan main sms je.


25 comments:

ku tak sempurna said...

wakakakaka...

bergolek2 aku ketawa kak pah...

wakakakaka... mmg kelakar... harus balas sms kaw2 nye.. biar dia gelak balik...


wakakakaka.. adoilaaaa

zai said...

hehehe..yg bahaya tu guru tulah sbb nak perangkap pengasuh...nanti tak pasal2 kena tuduh mcm2 sbb dah diperangkap hehehe..mmg kelakar

xiiinam said...

Siapa ke orang tu kakPah? Bagi nombor telefon dia, ckLah nak buat panggilan hangit kat dia!





Kalau dah dapat kerja tu nanti, lagi banyak peristiawa yang blur terjadi..Baik tak usah ambik!! He..he..

kayteeze said...

Uwaaaa.......

Nampaknya kena pergi sekolah semula laa....ekekekeke....

iina said...

mesti dia tuh tak faham bahasa melayu.. nasibbaik merangkap.. kalau pengakap?? wakakakakah lagik lawak

AZANI said...

ha ha ha, kakpah...apa khabar kakpah?saja menjengok mentara sempat.

a kl citizen said...

kerjaya baru.. ya, k.pah?

rabun kut.. pengirim tu

Monkey D Luffy said...

hahaha

silap penggunaan ayat tu

DaliaLiyana said...

wakakakakak...lawak la..kalau dalia pun mst dah terguling2 gelak....macam2..padahal silap sket je..dah jd makna lain..hehehe...

Nizam.Ariff said...

Dia saja nak buat lawak kut...

umi_e said...

laaaaaaaaaaa kak pah ni :P

* dia tersilap taip lah tu :P

kakpah said...

kts, aku dah tergolek pun wakaka.. bila dia baca sms aku mesti dia pun tergolek gak..

zai, hehe.. boleh masuk dalam suratkabar berita pengasuh kena perangkap dengan cikgu..

cklah, betullah cklah. kpah tak nak ambek dia jadi pekerja kpah. nanti suruh buat rancangan mengajar dibuatnya rancangan MENGEJAR plak wakakaka....

kakpah said...

Tie, sekolah dewasa dah dimansuhkan.

Ina, hehe.. kpah dahlah letih tegolak, kau tambah plak lagi lawak ni kahkah..

azani, wah.. kau dah sibuk sangat sekarang ni ye wak.. kabare.

cikgu, tak dapek nak nolong e

kapten, sebenarnya dia nak bagi aku idea buat n3.

dalia, tu lah dia indahnya bahasa ni. Tukar satu huruf je dah jadi makna lain.

kakpah said...

nizam, iye la kot. nak bagi aku ketawa berdekah2.

umi, silap taip ke umi. haha.. tapi kpah dah ketawa sakan dah..

Mak Su said...

har har har..... awat sampai jadik baca cenggitu? huhuhu

kakpah said...

maksu, kok tak mata yang blur, jari tu yang dah koreh...

Tirana said...

hehehe..cikgu perangkap pengasuh...mata dia rabun agaknya..nampak huruf m macam huruf p

Ifa said...

kui.. kui..
sakit perut saya gelak.. LOL

julietchun said...

teruja sangat tu,hehehehehe

kakpah said...

tirana, hik..hik..

ifa, gelak kuat2 kang tesedak plak

juliet, nampaknya begitu lah

kakpah said...

tirana, hik..hik..

ifa, gelak kuat2 kang tesedak plak

juliet, nampaknya begitu lah

Lavender Pelangi said...

seronoknya dapat main dengan anak-anak kecil..*cemburu dgn kak pah*

secangkir madu merah said...

ada kekosongan lagi ke? klu dekat teringin ku nak mencuba...

kakpah said...

Lavender, kakpah memang di kelilingi anak-anak kecil.

SMM, hehe.. kau jauh sangat tinggal tu.

miz said...

Tadika aulad gurunya merangkap tugas pengasuh ke , kak pah? Sampai petangla...gitu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...