Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, July 13, 2009

Satu Lagi Nikmat Sudah Kena Tarik

Bila banyak sangat perkara yang nak diingat, aku selalu terlupa untuk mengingat kesemuanya. Jadi aku memilih untuk menulis perkara yang hendak aku lakukan pada hari itu di atas nota.
. BIMB
. TNB - bayar bills
. CPS
. Chiplee - beli marker
- scissors
- glue
- color papers
- receipt books
. Singgah fasa 4 beli makanan kucing, ikan, rabbit
. Cuci gambar faris



Sebelum aku keluar rumah aku sudah tulis kesemuanya. Oleh kerana destinasi pertama pergi bank, aku terus menuju ke bank islam. Untuk yang seterusnya aku kena refer nota yang aku tulis. Aku buka henbeg, kelebek sana, kelebek sini, kelebek sana lagi, kelebek sini lagi.....

"Cukuplah pandai engkau tipah oi..." aku memarahi diri sendiri. Nota itu tertinggal di atas meja dalam bilik. Terlupa nak ambil semasa aku keluar rumah.



22 comments:

Webmaster said...

Kak Pah,
Patutnya akak kena tulis camni.

. Ambik nota atas meja
. BIMB
. TNB - bayar bills
. CPS
. Chiplee - beli marker
- scissors
- glue
- color papers
- receipt books
. Singgah fasa 4 beli makanan kucing, ikan, rabbit
. Cuci gambar faris

Saya konpom mesti akak takkan lupa... hikhikhik....

Tijah said...

wakakakaka....osah den nak golak dgn komen webmaster tu kak.

Monkey D Luffy said...

hehehe

terlupa ler plak

umi_e said...

laaaaaaaaaaaaa terlupa tu perkara biasa ;)

kak pah, saya pernah terlupa nak amek anak balik dari sekolah - dah mahgrib dok panggil2 dia - si kakak kata : baby tak balik lagi sebab umie tak amek dia :S

* lagilah teruk kan :p hehehehehhe

ku tak sempurna said...

den pun biaso gak keno camtu walopon umur mudo...

mudo?? hehehe.. mudo la drpd kak pah..

.
.
.
.
byk telan somut kot :D

Kak Ezza@makcik Blogger said...

tergolak den kak oi..samo jo la ngan kito ni..manjang lupo...banyak sangat makan kepalo ikan niii

ashley said...

he he he..
sian kakpah!
mau balik rumah semula tu.

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

saya dulu masa dok mengapal Quran di DQ, kalau selalu lupa ayat mesti ustaz Malek cakap....kamu ni byk makan kepala ikan bilis ni....

lupekanje said...

acik mang salu centu kak....
umur dah banyak nih...kono bnyk back up ehh ... bukan takat tulih kat kertas je.

iina said...

kak lain kali ambik gmbr nota tu kek hp.. sonang.. tak jumpa koteh tuh.. leh buka hp yo

kakngah said...

note yo dlm tipon.
tp,
kok lupo bwk tipon gak..
camno tu???

kakpah said...

echam, haha...satu saranan yang bagus. Yang no satu tu kena tulis besar-besar..

tijah, akak pun golak gak. brilian kan sajesyen e.

kapten, kao pun terlupa gak ke

umi!!!!!! tu lagi kes teruk. Ntah2 melolong anak tu kat sekolah hehe..

kakpah said...

kts, tu la, slalu sangat makan donat. kan dah kena makan semut plak...... ko mudo banget lagi kts. terlupa tu tandanya otak ko bizi sangat.

eza, botul tu eza. kari kopalo ikan satu!!!!!!!

ashley, ada skali aku dah pergi TNB. cari2 bil tak de. rupanya aku tak bawak. Dahlah paking kreta kat situ susah. tak bengang kau....

normi, tu lah.. tak leh amalkan makan kepala ikan. kpah dulu memang suka makan kepala ikan ni.

acik, banyaklah back tu cik. satu back up yang ponah akak buek, ikek jari telunjuk mo tali. haha.. lopeh tu kan, akak tonung yo jari yang dah kono ikek tu sambil bopike-pike...... ni tali ni tadi aku ikek untuk apo ha? wakaka.....

ina, wah.. sajesyen ni kono buek ni. amat brilian sokali.

kakngah, itu la pasal. Tau tak per...

Nizam.Ariff said...

fikirkan benda lain kut masa tu. biasalah, kdg2 tu byk sgt bende nak diingat...

Insyirah said...

Dah banyak sgt benda nak ingat...kekadang tu mesti akan terlupa juga. Normal je. Orang yg muda-muda pun mcm tu juga. Banyak benda nak fikir, sampai tak bleh nak sumbat dah kepala otak ni.

Mas said...

hehe sama lah kita, pastu saya siap pesan kat ramai2 org suoh ingatkan. Salu yang jadi mangsa Cik W dan Nurin tapi Cik W je bole harap. Yang Nurin kalu kita suoh ingatkan manjang tak ingat tapi cite kartun disney playhouse gerak khas dan ultraman gaia ingatlak.

kakpah said...

nizam, orang dah lama macam aku ni gitulah. manjang je tak hingat.

syirah, kalau banyak-banyak nak masuk dalam hotak ni, memang jem. Pada orang muda tak ingat sikit sikit tu perkara biasa. Pada yang dah berumur ha.. tu petanda lah tu..keh.keh..

mas, kau ni mas. ada ke si nurin tu ko suruh peringatkan ko. Dia tu ingat nak main je...

Kak Nora said...

Minum air yang dicemari dengan semut pun boleh buat kita pelupa. Lepas senarai, terus masukkan list ke dalam beg. Jangan pula terambil beg yang lain.

AuntieYan @ Makcik Blogger said...

Kak Pah,

Biasalah tu....Auntie pun selalu cam tu.

errr...nak gelak jugak...
.
.
.
.
. kahkahkahakhkah!!!

NJ@goboklama said...

laaaaaa....syiann... ahaks!!! :p

chiplee cawangan mana tu? Kajang ke?

kakpah said...

Nora, tula, memang dah pesan dengan bibik. kalau semut masuk dalam jag, buang je air tu. Tapi kita tak nampak... hehe.. ntah ntah semut tu je yang dia buang.

yan, jom la gelak sama-sama kahkah..

NJ, haah, cawangan kajang. Besar banget kedai dia he..

suecosta said...

yo yo O lah my mak long sorg nih haha
tulis memo punyer la pjg...akhirnye...rumah juga letaknya... hahahahaha ponat jo tulis pepanjang mak long... kuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...