Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, September 24, 2009

I AM FROM NETHERLAND





Where did you come from


I came from Holland

So you are a Hollander

Nope, Dutch...

Ooo... bukan Belanda ke

What? blunder?

No. I said Belanda. B-E-L-A-N-D-A.

Yes..yes.. BELENDE

Berangan lah kau. Aku hempap kau gerenti terpenyek. Banyak songeh pulak.



(Those conversations were taken place somewhere in Perak between Durian Kampung and Durian Belanda)












Petang tadi kaklong anak beranak baru balik dari Kemunting. Dia bawa balik sebiji buah durian belanda. Tetiba je nak buat entry merapu.



17 comments:

cHeRyNa PiReS said...

sedaplah durian belanda...buat jus best tuh. eh...besarnye durian belanda dalam gambar nieh:)

lagi satu:

people from poland - poles
people from holland - holes?

huhu...terjumpa mende nieh satu masa dulu:)

AZANI said...

masuk dalam peti ais selepas siap di potong potong, makan masa sejuk ...nyamannya...kakpah.

Ms.Lilies said...

Perghhhhh....minum air durian belanda sejuk2 time panas2 terik kat umah ni sangatla masyukkkkk....

sonata anak kancil said...

TAK GEMAR DURIAN BELANDA - MASAM!

deeja said...

salam kakpah....
tringin nengok durian belanda tu...ingt g,masa tgh preknen dulu tingin nk mkn,jnuh mncri....dh jumpa buruk plk isinya....kempunan tul msa tu....nasib le ank air liur xleleh...

lupekanje said...

ni misti tingat lagik kat Blender yg rosak aritu kan....hehhehe

tingat kat sowang adik hangkat acik kt Podeksen yang goma makan doyan belanda...

kat umah emak acik ada pokok dia..err..ke dah kener tebang...entahle...
hehe..

xiiinam said...

Buat ice-blended durian belanda ni sedap....

kelambuharimau said...

durian belanda dah jarang jumpa kat kampong pon x de dah..sebab dulu2 org belanda suka makan durian ni..sekarang belanda dah takde..jadi makin pupuslah durian ni

secangkir madu merah said...

ku suka durian belanda...sedapnya..
asalkan nama durian.. memang sukalah...

xiiinam said...

Hari ni saya dah jawab tag kakPah tu....lari dari tema cerita raya...he..he..

aNIe said...

Kak Pah...kalau dulu pokok durian belanda ni senang didapati dimana2 di kampung...sekarang dah susah dah...

SELAMAT HARI RAYA buat kak Pah...maaf zahir bathin ye kak...

a kl citizen said...

assalammualaikum

lama betul tak jumpa durian belanda ni kak pah..

Nizam.Ariff said...

Kak, aku ada satu resepi... dari abang aku.

Durian belanda yang dah tua tapi belum lembik lagi, dikupas kulitnya dan dibuang bijinya.

Lepas tu, digoreng dengan tepung, buat macam sukun goreng gitu...

Sedap kak, cuba la...

kakpah said...

sha, people from america, amer. haha.. hubby akak orang amerika

azani, betul ke. selalunya kopek tak dan masuk peti ais.

lilies, tak penah buat ais gak. ee.. banyaknya aku tak tu. (sebenarnya tak suka makan buah durian belanda)

sonata, sep.. akak pun tak suka.

kakpah said...

deeja, umm alahai.. naseb baik lah anak tu tak kempunan.

acik, blende dah boli baru. Dah buleh dah nak buek rondang ayam kehkeh..

cklah, iye ke cklah..

kelambuharimau, ye ke.. orang belanda bawa balik tempat dia ke..
tapi kat kampung memang susah nak dapat sekarang ni.

smm, durian busuk pun suka ke ..

cklah, haha.. nanti kpah pegi tengok. Asek bizi je kpah ni.

kakpah said...

anie, selamat hari raya. Memang.. setahun sekali pun susah kakpah nak jumpa buah ni.

Nizam, yang ni memang aku tak tau. Macam best je. Lain kali nak cubalah. Yang ada ni dah dekat nak masak dah.

zai said...

Salam Kak Pah..

Lawak Kak Pah mmg class..kalah
Nabil Raja Lawak..

Klu ada lagi rancangan camtu rasanya mcm nak calon jer kak pah jadi one of the participant...hehehe geram betul selalu buat zai terguling2 kat lantai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...