Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, September 7, 2009

TERSENYUM SENYUM



Kerang busuk lah

Sapa mak!

Sapa ke hape..

Tadi mak cakap kerang busuk. Sapa yang kerang busuk ?.

Mak cakap pasal kerang la. Bukan pasal orang!!!!.

Ooo cakaplah kerang busuk.

Betul le mak cakap kerang busuk. Dah.. dah,.. pegi main jauh-jauh. Mak nak masak ni. Lain kali jangan menyampuk cakap orang.

(Bibik mengekek-ngekek tergelak)

Moral of the story:
Jangan suka menyampuk cakap orang walaupun mempraktikkan simpulan bahasa dalam kehidupan seharian adalah amat bagus sekali....


25 comments:

Webmaster@Echam said...

keh..keh..keh... ada2 je kak pah ni....

xiiinam said...

Kena cakap;
"Busuknya kerang!" he..he..he...

julietchun said...

silap pendengaran,kekekeke. kerang busuk nak buat apa ye? :D

Insyirah said...

Lain kali kalau nak menyampuk, kena ikut cerita dari mula. Hehehe.

Ungku Nor said...

amboi mak ni..garangnya..hehehe

cHeRyNa PiReS said...
This comment has been removed by the author.
cHeRyNa PiReS said...

garangnya mak kerang...amboi! dangerousnye...

* assalamualaikum...tumpang nyampuk dlm blog nieh ek...siap salah posting komen lagi:)

Nizam.Ariff said...

Kak, dulu masa kecik-kecik kat kampung, kalau ada tebuan buat sarang sampai sepemeluk atas pokok, kami guna kerang untuk peluru lastik.

Biar kerang tu melekat dalam sarang tu. Bila busuk, tabuan tu pun pindah.

Itulah dia kerang busuk...

iina said...

dia perasan dia tersengih kot hehehehe... buat mee kari kerang sodap tuh kak ;)

Yunus Badawi said...

Kerang busuk mana boleh senyum? Yg tersenyum tu yg masih hidup.

Tapi kenapa pepatah cakap senyum mcm kerang busuk? Saya keliru huhuhu

Tijah said...

fuyooo! buek rondang buh daun kunyit byk2 sodap tu kak. mkn lak mo nasik empet.

Dida... said...

Salam Kak..

Lamanya tak dpt makan kerang.... sini tak ada laaa... balik ni sure pekena kerang rebus or bakar.. feveret husband tu.. cicah pulak dgn air asam ke.. ishh... bln2 puasa cite pasal mkn plakkan..

garang Kak Pak ni... sian budak tu kena sergah.. hehehe...

kakpah said...

echam, hehe,.. kalau serius nanti hidup boring.

cklah, sebenarnya ada ayat sebelum tu tapi anak ni dengar kerang busuk je hehe....

juliet, kerang busuk kena buang je la. yang busuk dua tiga ketul je. Cerita ni terlebih gempaq.

ungku, ehemm ehmmm.... (tengah cekak pinggang ni)

cheryna pires, (apasal nama ko panjang na. Datang dari meksiko ke).
Mak kerang ni garang tapi tersengeh2 macam kerang jugak...

kakpah said...

nizam, ko lastik sarang tebuan dengan kerang? masa ko lastik tu tebuan tu tak marah dan serang ko ke. ishh..ish..

ina, uish.. mee kari taruk kerang la sodap...

Yb, soalan ko kakpah takleh jawab. Tu kena tanya cklah keh..keh..

tijah, ekau ni buek air lior akak moleleh yo ha. (bilo nak buek rondang korang ni..)

dida, balik nanti makan puas-puas.
garang? hehe.. acah je tu. kalau marah tak lut pun...

idyavie said...

ituler...len kali bagi salam dulu...

ashley said...

Kerang???
kusss semangat..
PHOBIA dah ngan kerang kerangan nih!!
.
.
.
bior aku kempunan tak pe.

a kl citizen said...

assalammualaikum

suka kerang ... buat masak apa tu kak pah?

kakpah said...

vie, haha main redah je.

ashley, kalau aku buat rendag kerang ko nak tak... hehe..

cikgu, ala.. rebus camtu je taruk serai ngan bawang sikit. budak2 punya permintaan lah ni.

lupekanje said...

kak..korang buat masak ngan kuey teow....sodap gk..

acik sedar...acik ni jer yg salu cam kerang busuk tersengeh2 kat org tu....

ha..amacam kak..ayat tu...
acik tk nyampuk ye...acik menyolit jer..hahah

*dah subuh bru sompek nk nyelit kt sini...

Tirana said...

Kakpah,

kerang busuk memang ternganga ke? hehehe..saya tak pernah tengok kerang busuk.

mama kiter said...

ooo kakpah..bab gemar menyampuk tapi tak faham apa cerita ni kan..hubby mama kiter cukup suka..adoii aiii..kena banyakkan kesabaran nih..

selalu anak2 mama kiter cakap..ishh papa ni nyampuk tak reti bagi salam dulu..hahahaha..apa nak buek..dah laki den gitu..

Nizam.Ariff said...

Kita org dah standby tepi parit atau dalam semak...

Tapi, kena kejar gak, adalah mencicit lari 20-30 ela... hahaha

kakpah said...

acik, maka teramat betullah ayat ko tu cik.
ekau kok jumpo kakpah jangan tosongeh2 plak macam korang busuk

tirana, kerang busuk kadang2 tersengeh kadang2 tak de plak. Akak pun konpius ni macamana boleh datang simpulan bahasa tu.

mamakiter, haha adei... memang ado orang yang goma masuk cakap tak bagi salam. Husbnd kakpah pun salah sorang gak.

nizam, naseb baik la korang tak jadi aruah. bahaya oo main dengan tebuan ni.

Hamirdin b Ithnin said...

tak kelakau pun.

relaxjom said...

Ehh kerang busuk pun n dimasak lagi ker Puan ...

Kebetulan plak kan ... tadi tgk mak kuarkan kerang dr freezer ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...