Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, October 21, 2009

Cat's Eyes


Mata kucing ada?

H'a?

Mata kucing ada tak!

Aku belek-belek muka si Jordan. Tidak ada tanda-tanda bercakaran. Mata tetap ada dua biji.

Ada ni!! Tak ada apa-apa pun.

Gula batu?

Gula batu?

Ya.. gula batu ada tak.

Ada. Apehal.

Rebus mata kucing campur gula batu sikit.

Nak kena cungkil dulu.

Cungkil apa pulak.

Mata si Jordan ni.

Ek ele.. pagi-pagi ni buat lawak pulak dia. Buat air mata kucing la. Adik dengan Usen tu batuk tu. Nak buat ubat.

Hik..hik..



23 comments:

pB said...

kah kah kah ...


kak pah telah menyinari pagi pB ....


tks kak pah

Kak Nora said...

Salam hajah,
Raja lawak betul....buat emak hot!!!

Yunus Badawi said...

wakaka. Mesti kakpah tengah sengal. Otak jam.

Ms.Lilies said...

ohhh ek....baru tau petua ni...
thanx kak

lupekanje said...

cuber la kak pah...kok mujarab mata jordon tuh..heheh

ku tak sempurna said...

oooooo....

air mata kucing tu boleh buat ubat batuk eh...
baru tau..

ingatkan klu minum air mata kucing, lg bertambah batuk... nak2 klu tambah ais... pergghhhh.. sedap... ho liaw...

mamarempit said...

pic tu jordan ke? ensem...hahahha..saye minat kuceng....saye ♥ kuceng...

julietchun said...

petua yg sedap, pasni kalo batuk harus ku cari abang yg jual air tu.

kakngah said...

kak... campo kelapa laut...
fuh!!!
sodap gilos....

kak ina kl said...

salam..akak tak pernah lagi jumpa buah mata kucing kering tu..kat mana nak beli ek..

pepagi dah buat lawak...

ashley said...

Yang nyuruh tu sapa?

Atuknya si Faris?
ha ha ha ha

cHeRyNa PiReS said...

akak...sha dah terbatuk2 baca posting akak sbb kebetulan kucing sha tgh dok kacau sha menaip (dia nampak tangan laju...dia pun laju nak sambar tangan sha).

terasa nak cungkil biji mata dia!

aNIe said...

Hehehe...diorang pun satu kan...len kali buah tu letak le nama lain...mata kucing pulak...anie pun selalu kena jawab soalan2 cepumas dari anak2 masa diorang kecik dulu...

iina said...

cian jordan.. pas nie dah takde mata semua kena cungkil wakakakah.. kak sampai ati ko xnak pos kad jemputan kwin kek den.. udah nak 4 thn den xdapek kad jemputan kwin tau.. hehehe.. ht kad scan yolah kak free tak yah pos setem ;)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

aku pun tgh batuk..nak try la air mata kucing.....beto ka petua ni kak pah?...

~xiiinam~ said...

Uhuk..uhuk...

DaliaLiyana said...

kak pah...kelakar..tq bg dalia terguling2 ...hehehe..

kakpah said...

U olls,

memang kalau batuk mujarab minum air mata kucing ni. TAPI bukan sembarangan air mata kucing. Kena rebus dengan air batu, biarkan sejuk, pastu didoakan...
Korang minum yang jual kat tepi jalan tu, lagi tambah batuk ade le...

menjawab soalan kak ina kl tu, mata kucing kering ni ada dijual kat kedai ubat cina.

Yunus Badawi said...

Takkan rebus dgn air batu kakpah. Gula batu ya?

tasikmerah said...

tajam je mata YB nampak kak pah silap taip. he he.


.

secangkir madu merah said...

wajah si comel itu saling tak tumpah seperti 'jiji' ku dirumah

kakpah said...

YB, kau tau le aku ni tengah pening. Sebabtu gula batu pun dah jadi air batu.

tasik, dia dah lama jadi bosss..

smm, kucing ko jiji ek..

kakpah said...

YB, kau tau le aku ni tengah pening. Sebabtu gula batu pun dah jadi air batu.

tasik, dia dah lama jadi bosss..

smm, kucing ko jiji ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...