Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, March 5, 2010

Geligeleman!!!!!

Masa abah mengajar di tanah rancangan masa aku sekolah rendah dulu, aku selalu ikut kengkawan pergi masuk paya cari ikan. Masa tu aku sering terserempak dengan ular air. Mulanya disangka ikan belut tetapi bila ia meluncur laju mengeliut-ngeliut, kami lari naik ke tebing. Emak akan membebel marah bila aku bercerita tentangnya.

Semasa selalu mengikut emak ke sawah, aku sering juga terjumpa dengan spesis ini. Ada yang kurus macam lidi bewarna hijau yang emak kata tu ular lidi. Ada yang hitam. Ada yang kuning. Pernah paktua menembak mati ular sawa yang melengkar kekenyangan di dalam reban ayamnya.

Aku geligeleman melihat ular. Aku takut melihat ular. Aku tak suka tengok ular.

.
.
.
.

Tapi dua tiga hari ni aku rasa macam nak mengular saja atas katil. Buat itu ini tak kena. Buat itu ini takde mood. Ish..ish..

kakpah

23 comments:

Ejamaria said...

kak pah, 'mengular' klu saya bole jadi 'hilang dari pejabat'... hehehe...

kakngah said...

alamak.. wak aji msk ofs lak hrni. br ingt nk ngular...

Tijah said...

sey pun tengah mengular ni kek mekdi. adolak promosi bfast free. huhuhu

Ummi Humaira said...

salam kak Pah

cuba sebut laju ayat2 nih...

ulaq ayaq melenkaq ataih pagaq . he he he

Ku Tak Sempurna said...

errrr... adakah UFO itu telah menarik mood kak pah??

.
.


;D


sy pun geligeleman ngan 'cik u' tu

Kak Nora said...

Hajah,
Jangan nanti kena ular-ular, sakiiit tau!

F A R Y N said...

mengular pagi2 ni mmg best...mood hari jumaat...ahahaha

mamarempit said...

kalo org blah sini sebut...mengulooooo...nk lagi bestt...moh kite me"naga"..lagik power....kekeke

Wansteddy Tales said...

owh... wan pn xtahan tgk ular. mula la mengelinjar geli! tp my nenek lg teruk. org sebut ular je dia dh melatah terkejut huhu

AZANI said...

salam hajjah
dah jadi boss kalau mengular deme kata mencari inspirasi...


tak pa hajjah, cari ilham.

tasekM said...

hr jumaat rasa nk mengular....? hmmmm... sungguh sesuatu tau kak~

hehehehe...

:p



.

kakpah said...

eja, jumaat ni rehat panjang. boleh lah ko mengular hehe..

kakngah, aku nak hantar repot kat wak aji yang kakngah ngular jo kojo e taim dio takdo.

jah, woih.. awal ko masuk mekdi.

ummi, merecik ayaq lioq....

kakpah said...

kts, tul la.. mood aku dah kena kidnap.

kaknora, haha.. lupa plak nak sebut.

faryn, oo ye ke.. jumaat pun kena amek mood ke..

mamarempit, bia le akak mengulo je. Menaga kang abis sume orang kena sembur ngan api kehkeh..

wan , orang latah jangan bagi nampak ular. tak pasal2 kang ditangkapnya.. eee..geli..

azani, yes!! sebaik ada penyokong macam ko.

tasek, bukan jumaat je. sejak terserempak ngan ufo aritu hehe..

Erna said...

kak pah..sesekali mengular takpe..tu la masa kak pah merehatkan diri

xiiinam said...

Ular atas katil...
Jaga-jaga...
Nanti ada orang tertembak!



:)

iina said...

kak den cumo buek kuak lentang kek atas katil.. gaya kupu2 pun ado.. gaya ular belum berani krg terbelit pakwe den hehehehe..

Mengular takpo kak.. jgn membiawak udah wakakakah

Yunus Badawi said...

salam kakpah.

Saya suka tengok emak adam mengular atas katil. Terus aje saya bawakan karung guni hehehe

pak long said...

salam buat kak pah..
ulaq ayaq melingkaq ataih pagaq....hehehe

kakpah said...

erna, bkn setakat sesekali je tapi berkali2 wakaka..

cklah, hahaha.. kelakau le ko ..

ina, perkataan baru ni. boleh masuk kamus dewan kakaka..

yb, lepas tu ko jual sekilo 5 ringgit hehe..

paklong, ulau melingkau atas pagau.. hehe..

tunbegia said...

sungguh haru kan kalau ular itu masuk suar dalam,

salamm,

kak ina kl said...

salam kak pah..memang ada masanya kita nak mengular ajer kan..semua kerja tak nak buat..

betullah mcm ufo..bertuah sungguh kak pah dapat shot ufo tu..hantarlah ke press..mesti gempak punyer kan..

oooo anak-anak skrg..belum dapat gaji lagi dah berangan nak beli macam-macam..macam anak ina jugaklah..

Yunus Badawi said...

5 hinggit murah sgtlah kakpah. Tak berbaloi kalau kena patuk hehehe

kakpah said...

tun, haha..baru sampai kat kaki je dah mengelintin..

kak ina, sampai sekarang ni masih rasa nak mengular hehe..

yb, hehe ko up lah sikit lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...