Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Tuesday, March 2, 2010

U.F.O

Petang semalam sebelum maghrib, langit mendung dan jauh di kaki langit terpancar kilat mengikuti guruh yang masih berdentum manja. Hati aku mengatakan hujan lebat bakal turun sekejap lagi.

Aku mencapai D60 dan berlari ke muka pintu untuk merakamkan suasana itu. Aku fokus ke langit dan mengambil beberapa snapshot tapi masih gagal mendapatkan gambar kilat yang aku mahu. Aku fokus terus sambil menantikan kilauan kilat yang agak dramatik.

Tiba-tiba melalui lensa aku perhatikan ada benda terbang laju. Ada dua atau tiga dan ia terbang sekawan seperti burung pulang ke sarang waktu petang. Aku snap. Dan aku pening melihat hasilnya. Pening memikirkan apakah itu?





Nota: Objek itu tidak statik. Dia sedang terbang......... Yang runcing itu bahagian hadapan.
.
.
.
.

Dan hujan tidak jadi turun.



kakpah

30 comments:

Erna said...

salam kak pah..sungguh ke tu..apa perasaan kak pah masa nampak tu..kuasa tuhan ye kak pah..

Kak Ezza@makcik Blogger said...

macam tahi bintang..macam comet...kena tanya planetarium negara ni...

lupekanje said...

bulu burung tejatuh kot kakk...hehe...

kak...klu betul, anto la gamba tu kat pihak berkaitan...kang tk pepasal ramai alien mendarat kat Mesia nih....sesilap alien tu jadik blogger lak sok sok...blogger tegar lak tu..
menyebarkan fahaman from outer space...ekekekke

lupekanje said...

kak...telupo lak...klu alien mendarat tuh...mesti dedokek umah akak gak...
akak hati2 lah yo..kang dio nyamar jadi jurujual lak... ato nyamar jadi pengutip derma masejid lak kang... risau lak acik kok apo2 jadi kat akak..
tk pun nnt di tebekenan kat kamera baru si Kirin, tu yg dio turun dari angkasa tuh kak..hehe

NURUL said...

isk..suspen jugak tu kak pah....huhuhu

AZANI said...

salam hajjah
kalau hantar kat NASA ni okay gak.

Ambo said...

Kak Pah ker yang snap gambar tu ? Melihat pada setting kamera tu.. Kak Pah ni memang dah pro.. :-)

ita cutevirus said...

hhuuiiihh....

kalo kat negeri omputih ni kak, sekeping gambar ni akak leh jual berpuluh² ribu tau...

kayo.. kayo...

kakngah said...

bnyk boto pokok pisang. sonang nak buek lopek, koci, ns lomak...

sueMY said...

apakah itu?sampah berterbangan kut kakpah

Webmaster@Echam said...

Salam Kak Pah,

Kak pah pegi kat web ni dan email kat diorang gambo tu. Nanti diaorang akan analisis gambar kak pah tu. Web add: http://www.uforc.com.

Tijah said...

laa...patut kapatobang remote sey ilang mano ntah semlm. sampai bangi kosan eh...

Kak Nora said...

Nak belilah kamera macam hajah, memang pro punya tangkap!

ima said...

ada org sebelah rumah kak pah bergaduh kok....tu yang pinggan dan piring berterbangan.

kakpah said...

erna, perasaan? curious nak tau..

ezza, hehe.. nanti jap nak cari nombor telefon

acik, pondapat akak tak lain tak bukan...
bondo yang slalu berkeliaran maso maghrib2 ni. kan orang tuo2 tak bagi anak2 kelua time2 cenggitu,

nurul, memang saspen...

kakpah said...

ambo, aprentis lagi... tengah nak terai jadik pro hehe..

ita, kek mesia ni tak laku ko. jua kek kosmo okay gak ni.

kts, kalau ponti tak nampak plak rambut yang mengerbang tu kat mana. ish....

kakpah said...

azani, nasa? err..

kakngah, akak tunjuk bondo polek, daun pisang yang kau nampak? ciss.. antiklimaks botul..

sue, haha confirm tak..

echam, wow.. info bagus ni. nanti akak terai.

tijah, iyo ko. kau jangan memain..hehe

kaknora, haha bebaloi nora oi..

ima, wuih.. jauh nye ke langit dorang baling wakaka..

myfuzzyworld said...

Salam Kak PAh dan semua pembaca blog Kak Pah,

Jangan lepaskan peluang utk memenangi 4GB Kingston Data Traveler atau 250GB Maxtor External Hard Disk.

Sila layari:
http://emilayusof.com/2010/01/blog-survey/

atau boleh terus ke:
http://www.surveygizmo.com/s/187637/blog-evaluation

TQVM
-zu-

julietchun said...

kot ada suami isteri yg tgh gaduh baling2 pinggan ke? :P

tasekM said...

ada lampu2 tak kak....?

mamarempit said...

nk tau gak apo bondo eh tu....

iina said...

wah kak.. glemer akak nie.. leh jadi bahan kajian ufo antarabangsa.. hehehe.. nasib ambik maso siang hari.. klu malam hari kak sure bondo lain yg tobang tuh kan kan hehehee ;)

xiiinam said...

Ada bau hangit tak kakPah?

Uncle Lee said...

Hello Kakpah, Wow! You captured a picture of a UFO. Thats something fantastic.
I believe we are not alone and certainly being visited by aliens from beyond our knowledge or understanding.
You keep your camera ready, never can tell might see another one.
Have fun and keep well, Lee.

kakpah said...

myfuzzyworld, okay.. thanks

juliet, sungguh tersasar telahanmu hikhik..

tasek, takde lampu..

mamarempit, tu lah.. poning palo mikir.

ina, masih tertanya2 ni.

cklah, takde plak. Laju macam flash..

uncle lee, i am still wondering.

ellis suriyani said...

wah..x puas la tgk gamba je..uhuhu

Carlos Seira said...

satu gambar je ke kakpah,
lagi bagus kalau ada gambar visual, boleh kita sama-sama nilai, kadang2 angin pusar sebelum hujan menaikkan benda2 ringan ke udara, penah jadi daun pokok dari ladang koko yang terletak berbatu2 jauhnya gugur dari langit di tempat lain..

Kamsiah said...

nasib baik gambar tu bkn spesis ada bermata merah,telinga tinggi,bertanduk hehe...

secangkir madu merah said...

ada dgr suara org menjerit tak lepas tu?

kakpah said...

ellis, nak wat camno hehe..

carlos, no.. i believed my eyes. I was not aiming at it. I was aiming at the sky and the things flew infront of my lense. Fast. damn fast. There were more than one and I managed to snap the last one.

kamsiah, mula2 akak belek2 gak kok ada mata ke lidah terjelir ke hehe..

smm, nasib baik takdak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...