Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Tuesday, April 13, 2010

Mengenan

Salam.

Aku tengah memilih-milih ikan dan sayur untuk dimasak tengahari itu. Waktu itu belum ada pasar basah di b.b.bangi. Yang ada cuma lori kecil yang menjual bahan-bahan basah ini meronda keliling kawasan perumahan.

Pagi-pagi lagi dah rasa mengantuk lah kak..
Aku mengadu pada kak Faridah, jiran selang dua rumah.

H'a.. jangan-jangan ada lagi tak pah.

Eh, jangan kak. Man baru dua bulan tu.

Begitulah lebih kurang perbualanku dengan kak Faridah sambil tangan sibuk memilih bahan-bahan untuk dimasak. Dan lapan bulan kemudian, lahirlah Hussein 'Afiq yang cuma jarak hampir sebelas bulan dengan AbdurRahman. Semasa mereka kecil ramai yang menyangkakan mereka berdua ini kembar.

Semasa aku mengandungkan Hussein, aku cukup gemar menonton cerita hindustan. Bila ada saja cerita hindustan di TV, aku pasti tidak lepas daripada menontonnya. Masa itu hero hindustan bernama Mitun, satu zaman sebelum Shah rukh, Salman dan Ameer khan. Dan bila Hussein lahir ramai yang mengatakan 'ni mengenan sapa ni. Kau selalu tengok cerita hindustan ke apa!!' . Realitinya memang tak ada kena mengena pun.

Semalam 12 April genap umur Hussein 'Afiq 19 tahun dan genap juga 3 tahun pemergian emak. Sepertimana doaku untuk emak supaya sentiasa berada di dalam rahmat Allah, begitu jugalah doaku buat Hussein 'Afiq. Emak doakan Usen menjadi anak yang Soleh dan mengecapi kejayaan di dunia dan di akhirat.





Emak sayang kamu semua.

22 comments:

AuntieYan said...

Salam Kak Pah,

Selamat Hari Jadi Usin, moga terus menjadi anak yang soleh dan berjaya dunia akhirat.

psssttt...boleh tahan juga anak bujang Kak Pah ni....saya tak de anak dara..... :-(

xiiinam said...

Ya lah kak Pah.....ada rupa "khan-khan" !

Selamat ulang tahun usin.....

NORMI BINTI HAJI MAT YUSOF said...

cewah....boleh nangis usen KHAN baca n3 maknya ni... auntie kat sabah pun nangis sen...heh heh... especially bab 2 bulan bersalin dah pregnant lagik..Hehehe...

Ena said...

salam kak pah,

selamat ari lahir buat anak terune kak pah tu ye!.. usen khan ye kak pah.. hihihi..

Ejamaria said...

eh eh mmg ada rupe khan la kak...
hepi beday utk anak akak...

indahhouse said...

Salam kak Pah,
hihi. lucu bila baca pasal mengenan ni. kalu tak silap, saya dulu minat mitun tu, seblom pindah amir khan. haha.

Happy birthday to Hussein ya. Moga cemerlang di dunia dan di akhirat dan jadi anak yg soleh.

julietchun said...

adakah rambut usen kerinting? :P
Selamat hari lahir.

mamarempit said...

kak pah, Meetun Chakrabuti tu ek...ntah camno nk ejo namo eh,..asal ado munyik...

ensem anak kak pah...ngeee....

Kak Nora said...

Betullahlah hajah ada rupa suku skat SRK..encem!!

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Pah,

Saya nampak Husin macam anak-anak orang arab di Mekah. Hensem tu.

tasekM said...

tetiba pulak aku ada rasa nk beranak anak pompuan. berbesan nak kak pah...? hehehe...

:P



.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Happy birday to usen, kalau kata usen dgn mamak casher tu adik beradik memang sesuai. Yg sebenarnya DNA k.pah atau ayah dia mesti ada sangkut dgn darah hindustani ke, mamak ke. Yg lelain tu ada terkenan Kamal Hassan atau Amitabelacan tak, ngeh..ngeh..

Ku Tak Sempurna said...

kak pah mengenan

.
.


sy berkenan



.
.


hihihi...

selamat hari lahir adik usen :D

Ms.Lilies said...

bleh kenan ek kak...
vavava....saya skrg tgh giler western food...
adakah terkenan omputih??
hahahaha

pB said...

Sib baik tengok hindustan

kalau tengok drama cina

jadik macam Jacky Chan lar pulak




Happy Besday !!!!!!!

aNIe said...

Salam Kak pah...Selamat Hari Jadi buat Hussein semoga sentiasa berjaya dalam kehidupannya...

Kak..yelah macam hero Industan...Mitun chakraboty...hahahha

kak Erna said...

salam kak pah..selamat ulang tahun untuk hensem boy..memang betul la..mengenan hero hindustan dulu tu kak pah..

AZANI said...

salam hajjah
salam usin
smoga murah rezeki dan panjang umur

pak long said...

salam buat kak pah...
anak ramai rejeki lagiiiii murah..

DrSinga said...

hensem tuuuuuuuuu!!!!!

secangkir madu merah said...

a'ah lah mcm anak hindustan...selamat harijadi usin..

dulu masa mengandung kan anak yg kecik aku selalu tengok cerita hindustan especially cerita shahrukhan dan asywariarai..harap2 anak yg bakal aku lahirkan ada iras2 ropa diowrang tu...tapi bila keluar aku syukur anak aku cukup sifatnya wlupun takde rupa pelakon2 itewwww huhuhu...sbb tu anak aku itu dinamakan abdul syukur..sbb bersyukur sangat2 wlupun anak yg keempat lelaki tapi selamat semuanya...alhamdulillah...

kakpah oohh kakpah... kakpah tidur ke? isk isk isk...

maza said...

wow! encem.. encem..heheheh

boleh jadi artis tak pun model sabun tu.. hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...