Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, May 7, 2010

GHUTI

Salam Jumaat.

Cerita pasal semalam. Dah lama tak buat roti dan semalam terlebih rajin pula. Lagipun kakngah ada balik dari kedah. Anak-anak yang lain pun ada. Cuma Basyir yang tak balik.

Di tengahari terik dan sambil berpeluh menitik-nitik, aku pun mengadun roti. Maaplah wahai korang kalau roti tu terlebih masin disebabkan perasa tambahan semulajadi (wakakakaka..)







Lilies, tak terliur ke!! Bos kecik ko dah menendang-nendang tu.



Malam ni kena tidur awal. Excited nak pergi zoo besok. Yea!!!!!!!!

kakpah

18 comments:

Ms.Lilies said...

ahahaha...
arini ai tak buat roti kak...
ai buat pizza...
bos kecik xnak roti ini hari
:p

kak Erna said...

kak pah..pandai kak pah buat roti ye..kalau saya pandai camtu kak pah..tak main dah roti beli ni...
nak menguli yang tak sanggup tu..
kak pah..kalau terlebih masin sebab tambahan semula jadi tu..tak pe orang lain tak tahu..kak pah je yang tahu..

kucingorengemok said...

mak aihhh, buat sendiri? nak kena buat review ni... ehem, buleh kasi skit? hehe ;)

iina said...

wah kak.. den baru berangan nak buek roti.. marin pakwe den baru yo sound.. tuh breadmaker tuh bilo nak guno.. kato nak buek roti?? wakakakah.. yelah kak dah berbulan boli breadmaker.. buek roti yo dlm mimpi yo.. tapi den tgh bersemangat nie.. sebab ada breadmaker sonang yo.. lotak semuo bhn2.. tgglkan sejam bg kembang pastu leh bentuk buat roti yo..

Buat roti sendiri lagik best kan kak.. leh buat bebyk.. klu beli pun mahal gak ;)

Kak Ezza@makcik blogger said...

kak..pandai akak buat ghuti...boleh bukak kelas masak pulak ni..

Suka ya nak pergi zoo...hahaha
pergi sana muka manis la kak..keluar dari zoo muka masam la kak..Ponek ooiiii

kakngah said...

bwk ghuti g zoo kak..
mahal gak mknan kt dlm tu..

aNIe said...

Kak Pah...terliurnya tgk ghuti tu...sedapppp!!

Tijah said...

tabik spring sey tengok nih. sey kok nak ghuti tunggu yo la bai tu hon dopan umah...

CikguIna said...

salam, k pah. wow! ghuti akak memang mengancam abissss.......sedapnya....
tengok gambar je dah terliur.....

mamawana said...

Salam caiyang kak pah..

Ghuti...ghuti...terlebih masin takpo. Garam kasih tu ekekekek

Zaitun said...

Salam kakpah

Memang terliur...jeles, bm tak ada nak uli tangan tak kuat, ghuti kedai ajelah....

xiiinam said...

ckLah makan ghoti canai je pagi ini...

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Pah,

Wah kak ani tabik springlah pada kak pah, bukan ramai orang pandai buat roti.

Kalau sudi bolehlah tunjukkan resepi dan caranya.

Terliur tengok ghuti tu.

pB said...

untung kalau pandai di dapur

serba serbi buat sendiri jer...

farah hamirdin said...

masakan emak memang maveles!! dulu dari sekolah rendah sampaila masuk ukm asikla dok hostel..so tengok2 je mak campak2 dalam kuali. sekali bila kawin boleh lak masak. sebab ingat camne mak masak. tapi rasa tak terbanding la dengan mem bosa!!

kakpah said...

lilies, apa-apa je pun boleh asal bos kocik ko bahagia.

erna, dulu ada kawan ajar buat roti ni. alhamdulillah lembut dan sedap.

kog, tunggu akak bukak restoren. ko sendiri buat review hehe..

iina, bagus ek ada breadmaker. Boleh buat roti main campak2 je. tau2 je dah masak. Cait.. tu orang malas tu..

ezza, nak buat kelas masak? Haha.. nak togolak plak den..(eh.. dah togolak pun)

kakpah said...

kakngah, tak sompek nak bawak poi zoo wakaka.. somo dah torjun lam porut.

anie, hehe maap je la.

tijah, tak yah lah kau tabik2. Kau nak, odar saja..

CikguIna, takperla keluar air liur sikit2 ek..

kakpah said...

mamawana, salam. Makan roti canai kat kedai mamak tu pun belum tentu garam asli hehe..

zaitun, kakpah kalau malas beli kat kedai jugak. Sekejap je siap .

cklah, makan ghoti canai tu jaga-jaga perisa semulajadi ehehe

kunang-kunang, nak resepi? Okay, nanti kakpah bagi ek.

pB, belum gerenti gak serba serbi pb oi.. Kalau malas kejar kedai gak

farah, puji..puji gak... Esok jangan lupa hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...