Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Sunday, May 2, 2010

Kepenatan Melampau

Salam.



Pada hari buruh semalam, aku sepatutnya berlibur bersama bibik2 aku yang ke KL berjalan sakan sehingga ke malam. Tapi aku BEKERJA di dapur untuk menjamu sepupu dan keluarga yang datang makan tengahari dan untuk adik beradik yaang datang bermesyuarat hal keluarga pada sebelah malam.



Sudahnya aku tergigil keletihan.

Aku impikan badan dibelai di spa 5 bintang dan relek-relek di tempat peranginan jauh dari orang ramai supaya lepas bebas daripada keserabutan otak.

Alangkah baiknya kalau isteri-isteri mendapat cuti dari tugasan rumahtangga sekurang-kurangnya sekali dalam sebulan. Dan tugas semasa isteri bercuti itu diambil alih oleh suami sepenuhnya. Isteri juga perlu bernafas. Bukan begitu?

kakpah

15 comments:

xiiinam said...

Aikkk......dah ubah suai....
Tak dengar pun bunyi pahat dan penukul......




(terkejut sampai lupa bagi salam....assalamualaikum kakpah)

pak long said...

salam buat kak pah...
cadangan isteri nak cuti sehari dalam sebulan tu kita sokong...

Ms.Lilies said...

ye...saya sokong yg arif!
:D

Tijah said...

osah eh kan. tapi tu la. ntah bilo la dapek manjo2an bodan ni gek eh...

Yunus Badawi said...

Salam kakpah. Rumah baru nampak.

Nak cuti sehari setiap bulan? Teruskan berharap hahaha

cHeRyNa PiReS said...

tadi baru je orang cakap kat sha, "silalah datang kat tpt saya...berurut, sauna.."

haii...tiba2 baca posting kak pah.

tgh terfikir, kan best kalau semua tuh free?

hehehe..

Ejamaria said...

hehehe...
penat masak ke? penat tukang umah baru?
hehehe...

Ejamaria said...

ala... akak...
nak arr gambar budak2 cam slalu tu...

Kak Nora said...

Cantik rumah baru hajah :)
Guna akitek mana?
Isteri bercuti? Ikut 'bos' lah!

annie said...

kak pah, lawa eh background, ambik kek mano ni???

Osah lotih eh tu kan, tejilir lidah, kesian amek..rehatlah gak 1/2 ari kek rumah kak pah, lughuih an pinggang..

lupekanje said...

kak....acik pun melampau letih rasanya nih...
baru balik kampung, mesin gumput, pehtu bawak omak eh gi umah org kawin dlm keadaan menggigil2 lepas mesin umput....
samo la kito menggigil2 yo kak pah yo...heheh

cantik cat baru umah ni...siap ado lombu lagi....pandai kirien pilih design...hehhe...err..kirien yg buek kann??

kakpah said...

cklah, salam. modal dah ada, apalagi.. renovate la ala kadar.

paklong, bagus.. paklong ni suami mithali hehe..

lilies, haha.. kek mano kito nak molepak..

tijah, ekau tu takkan kojo 7 hari sominggu, ompek minggu sobulan..relek ar..

yB, ko jangan buli mak si adam tu.

sha, orang cakap benda yang free ni seronok je..

kakpah said...

ejamaria, hai.. dah penat masak penat betukang plak.
hehe.. tu la.. dalam rumah baru ni tak leh nak tepek gambar bebudak la pulak..

kaknora, itu macam kalu.. bos kena bawak mem bercuti tiap tiap bulan.

annie, ni hasil gugelan..
osah ponek e ni. sampai sokarang tapak kaki mo botih ni bodonyut2.

acik, ekau pun monggigil yo haha.. harini pulak akak kono poi konduri kawin satu kek nun subang, satu lagi patah balik ko bangi lamo. Macamano nak rest.
Cik.. Ni hasil imahlah cik. Dio yang tolong buekan ni. Kirin? sojak dah kojo dan dapek gaji ni asek menyoping yo kojo e.

kak Erna said...

kak pah..samo la kak pah..apesal bila letih kita menggigilkan..
saya pun baru balik kenduri di kuala selangor..jauh tu kak pah..tapi demi kawan..di gagahkan jua kak pah..

kakpah said...

erna, agak e sobab dah berumur ni. dulu2 tak la pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...