Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Friday, June 25, 2010

SINDROM LIMA PULUHAN

Salam.


Masa tu aku tengah beratur di kaunter bayaran kat jusco melaka. Ada nyonya di depan aku. Barang yang ada dalam trolinya tak adalah banyak sangat. Mula-mula aku tak perasan tetapi bila menunggu turn ni, mata memang selalu melilau pandang sana pandang sini. Mata aku singgah kat baju nyonya di depan aku dan aku tergelak dalam hati.

Aku memujuk hati supaya tidak menampakkan 'kegelihatian' aku di riak muka. Satu: tak baik ketawakan orang. Dua: Nanti kena pada diri sendiri baru padan muka. Tiga: Ada rasa kesian padanya.


Nyonya itu pakai baju terbalik.


Banyak insiden yang aku jumpa selain daripada insiden nyonya itu.
- Tshirt yang dipakai terbalik yang depan ke belakang.
- Butang baju senget
- Kolar masuk ke dalam

Kalau ia terkena pada famili sendiri memang kita tegur tapi kalau kita terjumpa ia terkena pada orang lain yang tidak kita kenal, aku sendiri rasa segan nak menegurnya.

.
.
.
.

Semalam.
Ada sms masuk berbunyi:

Aku sampai upsi tiba-tiba je kasut aku bertukar sebelah coklat sebelah hitam.


Aku terima mms sebenarnya tetapi sebab henfon aku haritu rosak dan bila baik tetiba je aku tak boleh terima dan buat mms, jadi aku tak bolehlah terima gambar kasut yang sebelah lain sebelah lagi lain tu.

Sindrom apa yang telah melanda laki bini ni aku pun tak tahu lah.

Moral of the story:
Kalau keluar pergi kerja lepas subuh, pastikan tempat letak kasut tu cerah terang benderang.

kakpah

27 comments:

Ku Tak Sempurna said...

ni mesti sindrom pki kasut bukak mata sebelah... early in de moning la katakan..


hihihi.. terbyg plak klu isterinya gi ke tesco dgn kasut lain2 warna.. tentu nyonya yg tgk pun sengih2 :P

kakcikseroja said...

Salam Kak Pah..

kakcik biasa tengok orang pakai kaki seluar masuk dalam stokin (sebelah sahaja - sebelah belakang) berjalan ke sana sini - pakaiannya memang 'smart' kecuali bab stokin tu.. nak tegur, segan pulak! :)

Tijah said...

kihkihkih...

ok la tu kak. kasut sebolah lain kaler kan tengah "in" kek muda mudi jaman skrg

ejaMaria said...

selalu perasan, kawan-kawan pakai tudung jenis bawal tu terbalik... hmmm pagi2 nak cepatkan... main lipat je, bunga belah luar ngan dalam lebih kurang pulak... sampai opis baru perasan sbb dah cerah :)

kak Erna said...

kak pah..nasib baik..se ni bolih lagi..belum terok lagi kono sindrom..5...tu..

kakngah said...

masa sesi invtw keje skrg ni, sy pakai tudung bawal terbalik. dh selesai intv br perasan. malu ai!

pB said...

salam ...


tu org tua, kalau budak budak ..
underware pun leh terbalik

hi hihhii

julietchun said...

kena pasang spotlite kat tempat kasutkan,hahahahaha.

tasekM said...

kasut sebelah lain sebelah lain tu mmg pesen terkini tu kak.... he he.


.

Kak Nora said...

Semua yang janggal dah jadi fesyen sekarang seperti baju terbalik, kasut berlainan warna, kolar ke dalam. Trend fesyen 'upside down'...

lupekanje said...

acik penah gak jadi centu kak..dah menghampiri sindrom nih kann..
tpi klu kakpah jumpa acik pakai baju tebalik tu...kakpah jgn cakap apa2...sebab acik akan anggap tu adalah fesyen terbaru dan terkini. *nak cover line...wakakaka..

Mak Su said...

huhuhu, mesti sentiasa berhati2

ashley said...

hahahahhha...
akupun biasa kakpah!!!
sedap jer aku menyarunggggg
tak perrr..
JADIKAN ia satu fesyen terkini!
.
.
p/s pssstt..ekor serban dia tak upside down..kan??, hopefully!
he he he he..

kakpah said...

kts, isteri selalu beli kasut warna hitam. kalau sarung salah kasut pun masih warna hitam..

kakcik, ada orang pakai seluar berlipat kakinya sebab baru lepas sembahyang. dah lah berlipat, senteng sebelah pulak. macamana tu.. sengeh je la..

tijah, kalau orang tuo yang pakai, buruk bona rupo e..

kakpah said...

ejamaria, kata je la pesen. nak cover malu.

kakpah said...

erna, haha.. ko makan apo.

kakngah, agak e mosti orang yang interview ko tu tunggu ko blah je sebab nak ketawa terbahak2...

pb, haha.. lecehnya kalau terbalik yang depan ke belakang..

juliet, lampu ada tapi dimatikan sebab nak jimat letrik

kakpah said...

tm, akak tak tau plak pesen ni wujud.

kaknora, ish.. tak pahamlah budak2 sekarang ni.

acik, kalau kakpah jumpa acik pakai baju terbalik kakpah buat2 tak nampak acik je dan buat2 tak kenal. malu den hai..

maksu, lepas ni lebih berhati2 la..

ashley, serban maintain je. nasib baik tak terambek kain batik aku kehkeh..

iina said...

kak kalau den ado kek upsi.. mau den poei carik atok ambik gambar buat entri hehehe.. dengan tajuk.. suatu hari yang indah di upsi hehehe.. ;)

opppss atok jgn mare ye.. saya belum nak balik upsi gik ;)

kakpah said...

iina, haha.. sebbaik student lum ado lagi. kalau tak masuk dewan kuliah pakai solipar jopun yo lah.

Ena said...

ekekekekke..

kak pah,

sy pun pernah macam tu.. sebelah sy punye sebelah lagi mak mertua punyer.. saiz kaki kami sama.. memula memg tak perasan sbb rasa mcm sama jekk.. sekali bile ditenung renung.. alahaiii!! huhu.. gelak sendiri la jawabnya..

kakpah said...

ena, tu yang tak tahan tu..
sendiri mesti gelak punyer..

AZANI said...

salam hajjah
kolar sebelah dalam sebelah terangkat itu fesen...ha ha ha....

Zaitun said...

Salam kakpah

Saya pernah duduk berhadapan cina tua zip seluarnya terbuka masa saya kat bank,sebab terlalu malu saya beralih ketempat lain.Tak lama saya nampak ada seorang lelaki pergi dekat dengan dia.

ckLah said...

Tanda nk dpt duit tu...

kakpah said...

azani, pelik nya pesen tu.

zaitun, weila.. malunya.

cklah, alhamdulillah...

Deliah's Deli said...
This comment has been removed by the author.
Deliah's Deli said...

salam kak pah..sy ketawakan diri sendiri :D - br pg td saya pakai kasut sebelah biru,sebelah hitam sbb nk cepat n dlm cahaya samar2...seb baik kat ofis ada spare:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...