Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, July 24, 2010

Gue Udah Bilang Sama Lu

Salam.



Kata dia dan dia

Lho.. kok gituk!!! mana bisak dong..

Ah.. biarin aja

Lu biarin..biarin aja. Jangan gituk. Lu jugak nanti yang susah

Biarin ah.. kepala gue pusing...





Kata dia dan dia yang lain

Dia kosongan. Katanya mauk pulang.

Pulang...... nanti ke mari lagik. Kowe pulang nggak romadhon

Nanti nanti aja bila ada libur

.
.
.
.
.
Gedegang.....


Telinga aku terhenti menelinga. Pintu itu dilepas terlalu kuat. Aku memasukkan telekung yang sudah selesai dilipat ke dalam beg.

Mati mati aku perasan yang aku tengah berada di Tanah Abang, Jakarta. Aku dikelilingi minah-minah indon rupanya di surau tesco.

Terasa asing di bumi sendiri.

kakpah

21 comments:

Ms.Lilies said...

kat mana2 pun diorang mmg ramai la ni hihi

kakcik said...

'mereka' di mana-mana. :(

kak long said...

kita rasa terasing tanah air sendiri...

kakngah said...

kek area ofs sy ni..
meriah ngn myanmar + bangla
siap kapel2 lg.. deting kek tanggo.
pepagi... bersusun yo blk kojo shift mlm. kono la kito bg diorg lalu dulu...

kak Erna said...

kak pah..bukan kek situ je..kat mana2 aje..dan..kek rumah kak pah pun ado kan..he he..jangan marah kak pah..dah nak buek camano kan...dah kita memerlukan tenaga mereka..

tasekM said...

kalu kt mitc ni rasa mcm kt india. ramai nau ane subaidah...



.

Tie said...

Ooo....

Ingat bibik kakpah yang membebel sorang-sorang....

Kak Nora said...

Dalam rumah apa lagi, tengoklah TV, mana-mana channel tempatan, ada aje telenovela drama bersiri. Pandai hajah meniru 'secara tulisan' percakapan mereka.

lupekanje said...

kak pah mang pandai cakap Indon kak Nora...roper dia pun iras2 Indon dah...hahah....jgn marah kak pah..
acik hari2 naik bas sama wanita2 Indon... yahhh...emang eh terasa bagaikan disorga...ehh...bukan..
bageikan di bumi indonesia..

kak pah...kapan2 kita bisa ngobrol berdua bersama lagik? Sudah kangen sama ibuk..... :)

ashley said...

Cuba pergi pasar malam seksyen 4, BBB hari Jumaat..hehehe..
cewekkkk..fuhh...
pasar ramadhan?
longgar puasa..

ejaMaria said...

syukurrrr... saya masih dikelilingi orang Melayu / Malaysia... amin

Zaitun said...

Kadang2 rimas juga,semua tempat mereka ada.

iina said...

Yolah kak.. tingat maso den balik marin kek klang.. jln kek gerai2 topi bustand.. sejibik rado cam kek jakarata yo.. kodai situ semuo org dio.. baik lagu2 pun semuo lagu dio.. mengigil kojap maso den jln kek situ.. tingat maso sekolah marin gerai2 tuh dulu semuo org melayu punyo kak.. kek situlah den melepak tggu bas nak balik umah.. skrg.. udah jauh beza bukk.. hehehehe ;)

Kak bukan kek mesia yo.. maso den transit kek dubai.. hampir 80% pekerja kek situ org dio gak.. den raso cam bukan kat dubai yo hehehe

kakpah said...

lilies, musim cuti lagilah ramai dorang ni keluar..

kakcik, memang di mana2

kaklong, begiulah kaklong

kakngah, cis..kurang asam ..

kakpah said...

erna, haha.. tenaga dorang ni memang kita perlukan. nak wat camno kan.

tm, aku rasa dalam subaidah tu pun ramai mari dari india. ada yang tak paham apa yang kita cakap pun...

kakpah said...

tie, hik..hik..

kak nora, indon yg dalam rumah ni yang ikut citer kat tv tu.
hehe.. dah bertahun2 dah ada bibik indon. belajar cakap drpd mereka.

acik, bukan irasa indon je cik. ada darah indon pun haha..
er.. bilo nak poi makan2 ni cik. dah nak masuk bulan poso ni.

kakpah said...

ashley, pasar malam toksah cakap lah. indon bangla selonis, india sumer ada....

ejamaria, amin...

zaitun, kat kajang kalau musim cuti, toksah masuk... takuuutt..

iina, dorang perlukan pendapatan. kito perlukan tenaga dorang. asal tak buek jahat dahlah...

ckLah@xiiinam said...

Minah Indon yang mendirikan solat gitu tak apa kakPah......


Yang kat kelab dangdut tu kita tak mau...

ckLah@xiiinam said...

kakPah....cepat ambik getah gelang kat mulut cucu tu!!! Tertolan nanti!!!!


Tak pun terlastik opahnya nanti!!!

kakpah said...

cklah, betul tu cklah cakap. dorang kerja kat tesco tu.. time solat masuk surau.
kesian kat yang melayu ni yang tak semayang tu.

ha?.. gotah? mano..mano..

ieda said...

kak pah jumpa kat surau tesco...saya ni jumpa kat keliling rumah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...