Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, October 7, 2010

Ini Bukan Cerita Doktor Singa

Semua sudah bersedia, duduk bersila atas lantai, menyiku sesiapa yang hampir dan mata mata itu terus memfokus ke hadapan.

Dalam sebuah hutan, tinggal seekor singa yang tersangat besarrrrr dan garanggggg. Pada suatu hari, singa berasa tersangatlah lapar kerana sudah beberapa hari dia tidak mendapat mencari makanan.

Kita mengusap-usap perut. Tangan-tangan kecil turut mengusap perut.

Hey binatang-binatang di dalam hutan !!, singa berkata dengan suara kuat dan garau.

Suara kita kuat dan garau juga. Yang di depan sedikit tersentak tetapi kemudian mengekek-ngekek kecil.

Carikan aku makanan yang enak-enak. Aku laparrrrrr... Sekiranya kamu tidak bawakan makanan untuk aku, aku akan maaaakan kamu!!!, singa berkata lagi dengan suara kuat dan garaunya.

Kita juga bersuara lagi dengan suara kuat dan garau. Yang di depan beranjak sedikit ke belakang apabila tangan singa menggapai mahu melahap mereka.

Binatang-binatang itu lari bertempiaran kerana takut dan terus mencari makanan seperti yang diminta oleh singa. Mereka lari ke kanan.

Kita ngereng ke kanan tetapi yang di hadapan ngereng ke kiri.

Mereka lari ke kiri.

Kita ngereng ke kiri tetapi yang di hadapan ngereng ke kanan.

Ada yang masuk ke sungai, keceburrrrr!!!!

Eeeeeeeee....... yang di hadapan mengekek lagi

Ada yang naik ke atas bukit

Kita dongak ke atas. Yang di hadapan juga dongak ke atas.

Setelah penat ke sana ke sini mencari makanan maka binatang-binatang itu pun kembali mendapatkan singa dengan makanan di tangan.

Ada yang bawa ikan
Ada yang bawa tikus
Ada yang bawa burung
Ada yang bawa tupai
Ada yang bawa buah rambutan
Ada yang bawa pisang
Ada yang bawa burger


Ummuuuuuu............ mana boleh bawa burgerrrrrr. Binatang mana ada makan burgerrrrrrr.
Haahlah ummu, mana ada burger kat hutannnnnn.

Ooops.... ummu terkantoi lah pulak..

24 comments:

kakcik said...

Hehehe...

Ummu ingat bila budak2 tu leka dengar cerita, mereka tak perasanlah apa yang Ummu cakap... rupa2nya deria mereka amat tangkas - setangkas Singa yang tak ada title Dr di pangkal nama! :)

sayangsayangibu said...

terlajak pulak sebut burger ye... ;p

Ms.Lilies said...

ummu lapar burgerkah?
hehehe

kak long said...

buger special satuuuu!

Ena said...

ummu yang teringin nak makan burger tu.. hehehehehhe..

julietchun said...

mujur ummu tak sebut kuih raya,hahahahah

Kak Nora said...

:=)

kak Erna said...

ha ha,..terbabas..syok bercerito punya pasal..ummu..ummu..

CikguIna said...

salam. kih...kih...kih...harimau makan burger? lawaklah k pah ni.......

mamawana said...

Seronok baca citer kanak2 nih...rasa cam jadi kanak2 balik...

iina said...

kak pah burger macdonald tuh sodap kan.. marin den tak sompek nak poei makan lah kak.. hehehe.. ayam goreng takde ke kak?

ejaMaria said...

best nye... nak duduk dengar cite lagi... :)

anymz said...

hahaha..bebudak skang ni dah cerdik2 lah kakpah..mata,telinga sentiasa peka..lobih2 lagi yg di hantar ke tadika kakpah tu..sepupu se dua org blajar kek situ maghin kan..ermm..dua2 tu cerdik tapi tersangat loyar buruk mcm tuan punya tadika tu jugak..hahaha..se lariii dulu yo...

rezeki said...

salam kak pah

hahaha

tu belum cite rimau @ singa islam lagi yg nak makan baca bismillah hehe

KAKTINY said...

arghkahkahkahkah... sekali che'ghu terkono laaa....

ummu teringat nk buat bun burger kot.. tu yg tersebut burger.. hahaha....

tasekM said...

kahkahkah...

aku suka. aku suka.


.

kakpah said...

kakcik, bebudak ni lebih tangjas daripada kita haha..

kakpah said...

sayangsayangibu, haha.. ingatkan diorang tak perasan

lilies, memang ketika itu perut ummu tengah berkeriutt..

kaklong, siappppp!!

kakpah said...

ena, jom.. belanja ummu

juliet, haha.. kuih raya dah tinggal serdak..

kaknora, hiiiii.........

erna, tak leh nak kona baring dah haha...

kakpah said...

cikguina, mana pigi cikgu.. lama tara mari haha...

mamawana, jadi kanak2 memang seronok kan.. tak payah pikir macam2 masalah

iina, untung la sape ada bukak kedai mc d sobab tak ponah longang dengan pelanggan. jom na, bukak satu kek tanjung malim yang dokek dongan upsi hehe..

kakpah said...

maria, citer dah habis sebab tukang karut dah terkantoi haha..

anim, kau jangan larik.. tomongah kakpah nak koja ni.. hehe.

pakitam, bagus tu pak itam. terapkan islamic values dalam diri kanak2.

tiny, dah lamo tak buek bun ni sebab bizi teramat sangat.

tasek, kahkah.. kau suka cerita akak ke suka burger..

sonata anak kancil said...

menunjukkan kanak2 tu sangat
cerdik !

kakpah said...

cikgu, memang mereka ni anak2 cerdik. beruntung mak dan ayah mereka....

Yunus Badawi said...

famili aku makan burger malam ni. Nasib baik singa tak makan burger. Kalau tak mereka nak makan apa? huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...