Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, January 19, 2011

mbekkkk

Salam.

Ora adus koyo wedhus.
Itu yang cikgu aku ajar masa aku belajar bahasa jawa.

Bila orang tak mandi, akan dikata macam kambing. 
Bila ada orang lalu dan hidung kita menghidu bau tengik ketiak, kita cakap bau macam kambing.

Walaupun kambing dikaitkan dengan bau busuk, harga kambing tetap naik. Orang yang suka makan daging kambing tetap tercari-cari daging kambing.

Sekarang harga kambing satu ekor enam ratus lebih.
Agaknya kalau kambing-kambing ini hari-hari mandi, bersyampoo, bergrooming bagai... mungkin harga naik sampai seribu lebih.  Agaknya lah.


50 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Sayalah pencinta daging kambing, sebab baunya.kwang kwang

~ Kak Azz ~ said...

Tak suko kambing kak... Tak boleh makan...

Kakzakie said...

Salam kakpah,

Biar tak mandi daging kambing memang sedap. Kalau bersyampoo , grooming takut harga jatuh sebab bau itu dah jadi imejnya.

anymz said...

kakpah nak cari kambing nak buek aqiqah lah tu yo..hehe..cuma mendugo yo ni..jgn lupo jomput kakpah..

kucingorengemok said...

bukan dah nak 7-8 ratus ke kak? ikut harga dinar... heh

kakpah said...

cikina, kakpah ni kan.. cuba gak la nak jatuh cinta dengan kambing tapi hajat tak kesampaian. Usahkan nak makan, bau je dah tak leh tahan.

kakpah said...

azz, samo lah kito.

kak zakie, yang herannya menatang lain pun banyak je yang tak mandi. Bau kambing jugak yang jadi sasaran.

kakpah said...

anim, pandai lak ekau menoko kan. Iyo lah nak kekahkah si maryam qaisara ni.

kakpah said...

kog, dah tempah kambing sekor. Enam ratus lebih. Dekat nak tujuh ratus gak lah. Masa kekah faris dulu harga masih lagi 5 ratus lebih sikit.

kakngah said...

mkn daging kamben tnpa bau kamben, tak umph! la....

bujal X said...

kambing saya mintak rebonding.

haha~~

kakpah said...

kakngah, hoho.. bau tu yang buek ummph yo.

bujal, ekau tak buek kojo ko bujal...

kak long said...

dulu tak makan kambing,tapi sojak da masuk family kakngah....jadi roma lak!

rezeki said...

kak pah

lebih murah berbanding negara jiran hehehe

Kak Nora said...

Salam,
Dah agak bila baca posting, tentu hajah nak buat Aqiqah cucu terbaru. Senyum kambing aje pun dah mahal !

KAKTINY said...

bila aqiqahnya kak?.. wouh.. layan gulai kambing lah ye.. kehkehkeh..

faraulah said...

Kak Pah,

kawan saya baru buat kenduri aqiqah anak dia...caterer charge harga untuk kambing sahaja RM1200, (siap masak buat kambing panggang)

*pitam

h4ni3 said...

kakpah..
jom makan lamb chop!
hehehe.. *tetibe

DrSinga said...

saya cukup pelik bila orang yang ketiak bau macam kambing tu tak sedar langsung bau tengik tu dari ketiak dia!!

kakpah said...

kaklong, ekau mosti belumbo2 ngan kakngah makan kambing kan? Tang mano lah sodap e tu gak e. Maaplah sobab sampai sokaghang tak leh paham.

kakpah said...

pak itam, o..ye ke. Takde pulak nak buat perbandingan.



kak hajah nora, itulah.. nak sembelih lembu lagilah mahal haha. Senyum kambing.. hii..teringat masa sekolah dulu bila fotografer ambil gambar kelas dia cakap: senyum....kambing...

Tijah said...

huiiii. kambing mmg feveret walaupun konfem poning lopeh makan. dah try nasi arab senawang lon kak?

kakpah said...

tiny, nak buat sabtu ni tengahari. Ada kesempatan mehlah datang.


faraulah, mak datuk ai.... gulp.. telan air lior jap.


hanie, ko tau aku tak suka kambing, ajak makan lambchop lagi.



dr.singa, la... biasalah. Macam..tengok orang berperangai buruk tapi tak sedar perangai sendiri lebih buruk. Diri sendiri mau up..

ckLah@xiiinam said...

Wadus pun larang loh kak. Di dol payu!




..hah, jawab kak Pah. Jawab!

Hehe

kakpah said...

tijah, nasi arab senawang? Lon. Sodap mek amek ko. Lauk kambing ko. Kok ado lombu maun gak nerai. kambing maap la.. bukan takat poning.. temuntah kang.

kakpah said...

waduh waduh cklah, aku iso ngomong sitik..
larang larang nek duite akeh ora opo-opo.
hahaha... mati aku.

Ms.Lilies said...

saya xmkn kambing walau lahir thn kambing

ibuintan said...

bagi penggemar kari kambing, lagi tertusuk baunya lagi sodap kata mereka..

memang tak lalu, tak maunya ditelan walaupun dah mencuba beberapa kali

tasekM said...

nak buat aqiqah yek kak...?



.

kakpah said...

lilies, ko lahir tahun kambing, bau macam kambing tak? ataupun suka tersenyum macam kambing hehe..

kakpah said...

ibu intan, orang cakap macam tu lah. Sama lah macam kakpah. Nak ambek kuah pun tak lalu. Nak buek camano kan?

kakpah said...

tasek, begitulah cadangnya. Sembelih kambing sekor. Tapi buat gak lauk lain untuk sesiapa yang tak suka makan kambing.

julietchun said...

kakpah nak buat kenduri cukur jambul ke? :D

Aku said...

Wah! Kakpah kepingin gawe qeqah cucu ne yo? Usah larang-larang, orak kepangan, mbak ayu. Wes disembeleh, kulite iso gawe kompang lho mbak...

Cklah, tolong translate...

Mamarempit said...

sbb tk mandi la mahal....tp sedap wooooo...dalca kambing....perghhh...

Zaitun said...

Dulu2 saya suka makan sup kambing kat jalan Ramasamy depan komplek Wilayah tapi sekarang dilarang...

kak Erna said...

kak pah kok kambing tu mandi..bosyampoo bagai..tak mahal do..dah takdo bau kambing..pominat kambing tak suko..he he..

Kaseh said...

walaupun baumu busuk wahai kambing..namun kau tetap menjadi pojaan hatiku..hehhe tak tak kak..tipu..kaseh tak suka kambeng...hehehe

SeKunTum LaVenDer said...

Aqiqah nanti buat kambing golek? :)

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Pah,

Sekarang harga kambing menjejah RM600.00. Untungnya orang bela kambing.

iina said...

Sini selalu makan kambing kak.. sobab daging lembu susah gak nak dpt.. tapi kmbing sini xbau sebab sejuk kan buk bulu hehehe ;)

secangkir madu merah said...

sedapnya lamb chop kakpah...

kakpah said...

juliet, iye.. tapi nak cukur jambul, jambul tak ada pulak.



nizam, ni cklah yang kena jawab ni haha. weh.. taik kambing pun mahal tau tak. Semalam aku tanya kat neseri, satu guni 80 ringgit.

kakpah said...

mamarempit, ko ni mesti pencinta kambing kan..



zaitun, sup kambing? tak leh tahan!!!!! Tak leh tahan bau.


erna, iyo ko... tapi sapo lah yang nak mandikan kambing kan? Banyak kojo lain.

kakpah said...

kaseh, tapi kambing ngam je dengan kucing hehe.. (cute lah gambar profil kaseh tu)




syirah, tak.. takut kakpah yang tegolek.



ani kunang2, untung kalau takde yang curik. kat kampung kakpah makcik kat belakang rumah tu malas dah nak bela kambing sebab asek belakan untuk orang je. Dah nak habis kena kebass.

kakpah said...

iina, ekau goma lah kambing yo...


yati, eeee.. tak suker..

SUZIE APAI said...

k pah, singgah sini tuk jadik follower k pah...

mbekkkk.....sy bukan kambing! tp suka mkn beriani kambing!!

ieda said...

beriyani kambing kat sg petani....femes teramat.tapi saya tak penah try lg sb dah habis by lunch time.

kakpah said...

suzie apai, selamat menyinggah. mbekk.. kakpah jugak bukan kambing tapi memang tak suka makan kambing haha

kakpah said...

ieda, tak kesah lah femes ke tak femes. kakpah memang takkan makan punya hiii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...