Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, March 26, 2011

Geli Geleman

Nasib baik aku tak melatah.
Nasib baik aku tak terloncat-loncat.
Nasib baik aku tak terpekik terlolong.
Apabila dia melintas di depan aku. Betul-betul di depan aku.

Aku memandang ke belakang ke arah perempuan yang mengekori aku dari tadi.
Perempuan yang mengekori aku dari tadi memandang ke depan ke arah aku.
Mata kami bertemu dan serentak bersuara;
Besarnya!!!!!!!!

Aku menyeluk henbeg untuk mengeluarkan henpon tetapi terkial-kial meraba dalam henbeg yang penuh sampah sarap. Sebaik tangan aku menggapainya, aku tekan punat ke mode camera. Kemudian tertunduk-tunduk, terteleng-teleng mencari di celah-celah biskut. Nampak.  Tapi berdesup hilang. Tunduk-tunduk, teleng-teleng mencari lagi.  Perempuan yang mengekori aku tadi sudah pergi entah ke mana. Mungkin malas melayan kegilaan aku.

Apa cari!!! 
Bangla yang menyapu dan mengemop lantai di situ bertanya.

Tikus!!  Ada tikus!!

Mana ada tikus. 

Kau kata tak ada? Takkan yang melintas ekor panjang sekaki, badan berat sekilo (tak apa ye makcik ekzejeret sikit) tadi tu ikan kembung.

Mana ada tikus.  Ulang si bangla sambil menguis-nguis biskut di rak.

Ni.. aku dah ambil gambar ni. Macamana kau kata takde tikus!!
Padahal gambar ekor tikus tu pun aku tak dapat ambil.

Apa pasal awak ambil gambar?

Nak kasi masuk surat kabar. Dan aku pun blah. 

Tapi tak ada bukti pulak nak masukkan dalam harian tettet yang selalu mencari cerita sensasi.  Kalau tidak mesti besok keluar berita:

Tikus Berkeliaran di Tesco Kajang.


kakpah

45 comments:

Kaseh said...

serius kak? tikus di tesco kajang?

Izan Ishak said...

biar betul! tikus kalau dah berkeliaran camtu...mmg 'selamat' brg dlm tesco tu jawabnya~

Kak Nora said...

hisssh, bahaya tu...cik menti berpesta di tesco..

adol ihsan said...

Salam :

Si tikus tu lapar kot, mesti dia nak beli keju..

:)

Tijah said...

skang kamera org tak caya kak. kena buat video...ala2 trio.

JunAina said...

erkkk...gerun dengar!

moral of the story jangan le beli barang2 kering yang main longgok2 lam bakul tu. seryau!

tikus kat mana2 pasaraya pun ada, makanan banyak...berpesta-pestaan bila lampu dipadamkan!

Deliah's Deli said...

ni adegan citer 'ratatouille 2' ke kak..:))))

AzeedA said...

hehehe suke komen kak tijah :D
slm kenai kak tijaahhhh! i luv ur blog... eh kakpah punye blog juge.. :)

lupekanje said...

kodai godang centu tu, kat gudang barang eh mang lah ado menatang tu kak pah weyy..

klu berat eh sekilo....errr...dapek den bayangkan kebesaran mak menti di situ. Mesti atok nenek, cucu cicit eh pun bosa2 kak....sihat duk kat situ...hahah

*sebab tu salu dipesankan, klu boli gulo2 ko...yg mcm cokolat choki2 tu smuo, basuh bersih2 dulu. Jgn terus ngap yo..

kakngah said...

tompek kaklong shopping tu....
kehkehkeh!!

ibuintan said...

memanglah godang2 kakpah, banyak makanan free kek situ

ontah2 pihak tesco saje bela tak?

kayteeze said...

Tesco ?

Wah... pandai pulak dia pilih tempat tinggal, ekk. Ekslusif gitu, hihi...

AZANI said...

salam hajjah

takpa hajjah, masuk dalam blog pun boleh...ada spy tesco yang baca...sampai sekarang kes karan statik tak da kat tesco seri alam...lps terpapar dalam blog..

tasekM said...

aku ingatkan kak.
ko kalau tak jadi tokey tadika.
jadi paparazi elok la kak.
hehehe...




.

kak Erna said...

kak pah..dulu maso saya mula2 pindah ke nilai.di pekan salak pun macam tu..masuk kedai nampak tikus..
lansung tak jadi..terus pi seremban..mak ai..jauh e poi kodai..
tapi tak po janji tak nampak tikus..

~ Cik Azz ~ said...

Laa... ingatkan sey salah masok rumah akak tadi ni...

Mano deh kupi ehh... hauih tokak ngoja tikuih tu haa... hehe..

ejaMaria said...

kalau dulu kat opis ktorg cik T tu bole bermaharajalela.... apa lagi kat gedung makanan... lg syok le...

kak long said...

kak,ese dah lamo tak poie tesco kajang..poie tesco semonyih yo skrg...seleso laie kek sanun..trolly ea pun ok...

tapi kan kak,tetibo yo ado kupi kek sini...bak secawan...nak yg kaw yo..kurang manih...!

Aku said...

Tikus tu pun nak hidup....

S..U..D..@..I..S said...

ya memang patut direport
nnt makanan habis kena kencing tikus.....

pak long said...

salam buat kakpah...
waaaa..ada sale segar kat Tesco...meriah tu kak pah.

kakpah said...

kaseh,
ye.. sebenarnya dah lama dah hidung kakpah terbau kencing tikus masa berdiri kat kaunter bayaran. Mukut tu becakap jugak tapi takde bukti..

kakpah said...

izan,
dah naik geli pulak akak nak beli ikan bilis dan barang-barang kering yang terdedah timbang kilo tu.

kakpah said...

kak nora,
siap beronggeng lagi tu

adol,
dia dah beranak pinak dah kat situ agaknya. tak payah beli lagi dah.. tempat tu dia punya. makan pun free hehe..

kakpah said...

tijah,
sensitip jah. akak taknak subahat kehkeh. kang tak pasal-pasal je kang tikus tu kena pancung.

Jun,
memang dah geli dah nak beli barang yang tak berbungkus. Kembang tokak ni.

SHAFIDA said...

eii..kak pah..selalunya kalo tikus sebesar itu..dia xmakan atau usik barang2...dia berak, kencing dan mungkin merayap2 ajer...dan mungkin dia makan daging2 lame kat situ,....tapi kencing...kuman kat kaki dia tu..menag sah2 laa dah jatuh kat semua tempa yang dia lalu dan pijak...boleh bawa penyakit kencing tikus ke? bahaya oooooooooooooooooooo


uittt....dah tukar nama rumahlaa....ingtkan silap masuk rumah orang lain..ehheheheh

kakpah said...

Del,
ala.. gitu lah nampak nya haha..

azeeda,
tijah tu memang ada kelasss.

acik,
kalau acik nampak kan cik, mosti ekau toloncek2 sobab osah bukan main botul godang e. Eko yo nak sokaki panjang e. Memang bopesta dio anak boranak borumahtanggo dalam tesco tu. Yang tesco tu pun untung banyak macam tu takkan tak buek pest control.

kakpah said...

kakngah,
kaklong cakap dio dah tak shoping kek situ lai dah..


ibuintan,
makan free patutlah porut e buncit. kalau sesajo bolo songajo nak naas tu..hiii

kaytee,
rumah 5 bintang. Makan pun kenyang.

kakpah said...

azani,
kalau orang gugel tesco, mesti dia jumpa blog akak ni kan. Manjang citer pasal tesco. Jangan kena saman dah.

tasek,
aku ingat pun nak tukar profesyen la. Paparazi tu kira okay gak.

erna,
kan apo do.. tikus ni busuk. Kalau masuk kodai ado bau koncing tikus, memang orang tak datang dah. Macam ado satu kodai kek bangi ni. Dulu mulo2 bukak kan main ghamai oghang tapi sojak ado bau busuk bau koncing tikus, akak pun dah tak poi dah kek situ.

kakpah said...

azz,
kupi ado kek dapo tu. Poi la ambek. Karipap pun ado lai.

maria,
kalau kat opis ada tikus mesti terjerit2 satu bangunan...

kaklong,
kakpah tak ponah poi tesco semonyeh. Bosa macam kek kajang punyo gak ko. Ontah2 kek situ banyak suku sakat e.
Nak kupi poi buek sondiri... Bahan somo ado tu.

kakpah said...

Nizam,
Ya.. tapi kalau nak idup pun jangan tunjuk2 depan aku nih.

sudais,
rasanya dorang tahu. Pihak pengurusan kena buat sesuatu. Cari punca sehingga ke lubang cacing haha..

paklong,
salam. tesco tu semedang je sale

kakpah said...

shafida,
tang kencing tu yang geli tu. Kang tak pasal2 plastik biskut yang kita pegang tu dah tercemar dengan najis dia. Eee goli den.
Haha.. rumah dah tukar nama. Yang lama tu berat nak bawak.
Pergi lah minum kopi...

YATZAKIE said...

yek..gelinye ade tikus kat tesco..

Insan Marhaen said...

kat rumah IM pun ada tikus. tikus kasturi..

kakpah said...

yatzakie,
nengok tikus pun dah geli. apatah lagi kat gedung besar macam tu

IM,
mesti rumahIM berbau wangiiiii.. bau kasturi.

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Alahai patutnya gedung besar macam tu kenalah menitikberatkan kebersihan, kalau kedai runcit Ah Seong(sian Ah seong tak pasal-pasal dapat nama)boleh wat kira lagi

kakpah said...

tie,
betul tu. nanti kastemer lari sapa rugi hiii..

Ms.Lilies said...

gamaknya bangla tu takut x kak?

kakpah said...

lilies,
mempertahankan bos. Orang macam ni bagus jadikan pekerja ni. Loyal..

pB said...

hi hi hi

TADIKA ISLAM NUR HAZIQ said...

Bukan paparazzi kak pah oooiiiii.....mamarazzi atau kalau nak kemelayuan skit mama skodeng....skodeng tikus....

Sham said...

salam kenal...

mana ada tikus...itu kucingla...he heee

aNIe said...

Kak Pah... kalau yang besar kembong tu... anie pun geli...mak aii!!!

kakpah said...

emma,
haha mamarazi. bagus gak tu.

sham,
salam. hehe..

anie,
memang geli la anie...

ashley said...

Akhbar harian TETTET?
lain macam munyik TETTET tu, kakpah weii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...