Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Saturday, September 17, 2011

Terkena lagi.

Pergi ke kiri, berlaga.  Pergi ke kanan, berlaga. Pandang ke depan, ia bagai beribu-ribu langau hijau yang hinggap dan terbang melarikan makanan. Tangan-tangan mencopot sana sini dan memasukkan sesuatu ke dalam kereta besi beroda empat yang berkeriak keriuk yang kadang-kadang berjalan senget-senget macam ketam.

Hari Malaysia, aku lemas dalam tesco yang sebegitu luas. Pun begitu, sebaik misi accomplished, aku dan imah berbondong dengan dua troli yang sarat menuju ke tempat parkir.

Tet.. tet..

Imah menarik punat pintu belakang unser. Tak boleh bukak.

La.. tadi mak tak kunci ke. Imah rasa mak kunci tadi.

Tet..tet..  Aku picit lagi sekali.

Imah menarik punat pintu belakang unser lagi tapi masih tidak boleh dibuka.

Problem pulak ke kereta ni, aku berjalan ke bahagian depan memerhatikan butang kunci yang tidak naik walaupun aku picit remote banyak kali.

Mak!!!!!!
Ini kereta oranglah.  Kereta kita tu ha!!!

Kami anak beranak ketawa berdekah-dekah menuju ke unser yang selang tiga biji kereta dari situ.
Entah ke berapa kalilah aku terkena macam ni.

ibundo

24 comments:

kakcik said...

Kak Pah kena tukar warna yang orang lain tak ada kut. :)

Dr. Ben said...

biasa juga terjadi kat saya

kaklong said...

tu la lain kali ajak kaklong poie shopping tu...hahahahah!!

cikmanggis said...

hehe biasa tu kak pah..

Kakzakie said...

Kakpah silap tu kakak boleh accept lagi tapi Imah pun satu jugak hikhik....dah penat sorong trolley itulah jadinya...:)

mamaijat said...

..ha ha ha ha....tumpang gelak..
en x hubby pun penah tkena..lagi haru sebab masuk salah keta dgn amoi berseluar pendek di sebelah..siap ngutuk..eh bila pulak bini aku tukar pakai suar pendek..tetiba bila bertentanng mata..hua hua..hua....
terjeritlah amoi tu sebab tetiba laki dia jadi ala ala 'bangla' gitu..ha ha ha ha...

Amie said...

ha hahahaa.... lucunya,memang Amie boleh bayangkan situasi tu... dulu Amie pernah masuk kereta orang yang Amie sangka kereta sendiri, nasib baik tuan punya kereta senyum saja...(ingatkan suami Amie) malunya bukan alang-kepalang!

~ Cik Azz ~ said...

ahaha..

nak kono pangkah keto tu kak.. baru sonang nak cam.. hehe...

Aku said...

hah.. dah sampai masanya tu. cukup 3 kali, memang nak kereta baru...

zino said...

nasib baik bukan UNSER zino hehe

haslina said...

hehehe. mmg biasa kena gitukan kak. cth klu keta wira warna kelabu saya tu. berpusing lah kejap klu cari keta bila kuar dr pasaraya. itu kalau da lupa ingatan kejaplah sebab syiok bershopping.sampai keta letak mana pun terlupa gitu.

;))

h4ni3 said...

hehe
kakpah cat jer kaler oren! ;))

rezeki said...

kena buh sticker "secawan kopi panas" kat keta tu kak hehehe

Ena said...

ahahahha..

kelakar la kakpah ni.. kena buh apa2 simbol yg berbeza la gitu kakpah.. cam kami buat tu.. so, dari jauh dah leh kenal mana 1 kete kami.. :)

azieazah said...

Lain kali pasang alarm yang bunyi macam siren bomba. Bila tekan, keta sendirik jer yang bunyi. Senang nak cari.. hehehehehe

sal said...

hehe..nasib baik tuan punya keta tak nampak..

kakngah said...

ye la... kene buh sticker ..
"INI KETO KAKPAH YANG PUNYO!"
:P

Acik Erna said...

kak pah..boto kato kak ngah..boh bendero tinggi biar jauh lagi dah nampak..he he..jangan marah yo kak pah.

ibundo said...

kakcik,
warna oren okay kan? haha

dr ben,
bukanlah kakpah saja yang sering melaluinya ya..

kaklong,
hehe jom kaklong kito poi shoping

cm,
mesti cm pun pernah melaluinya ek.

ibundo said...

kak zakie,
ha.. tu lah pasal. masing2 sama je menonong.

mamaijat,
hahaha.. ini lagilah kes gelak tak hengat dunia ni

amie,
boleh dibayangkan. Mesti cepat2 lari tu kan?

cik azz,
hehe nanti ado pulak tangan yang pangkah semuo keto yang ado kek situ. Lagi haru nak cari.

aku,
dah lebih tiga kali dah ni.

ibundo said...

zino,
kalau sama kaler mungkin terjadi tu

haslina,
berpusing cari mana letak kereta pun satu hal jugak tu.

hani,
haha.. nanti kita sajes kat pakwe kita.

pak itam,
boleh oder stiker kat pak itam ke

ena,
idea lah..

azie,
nak lagi senang, letak lampu siren kat bumbung kereta hahaha..

sal,
tu lah pasal

kakngah,
akan dipertimbangkan hii..

erna,
haha.. ide yang bagus.

ejaMaria said...

hehehehe...
keta orang?... memang la... mana ada keta lombu... ;p

Zaitun said...

Saya pun biasa kena macam tu,kadang2 siap tarik handle pintu lagi.

ibundo said...

maria,
saper kata keta lombu takde...hehe..

zaitun,
buek malu yo kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...