Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Wednesday, December 21, 2011

plaster.. plastersin.... plaster de paris

Kebelakangan ini n3 aku lebih bersifat melankolik, seolah-olah menunjukkan hati yang parah berdarah. Tapi menuju ke tahun baru yang bakal menjelang aku mahu memplaster luka-luka supaya darah tidak  lagi menjejes-jejes.  Boleh begitu?

Sebagai permulaan, aku makan baskin robin di alamanda bersama kirin dan imah. Menjamah, membaham, menelan, menjilat sehingga ke saki baki di dasar mangkuk kertas. Sambil-sambil itu kami bercerita dan bergelak ketawa anak beranak.

Apa? Siti suruh beli pendrive? Apekejadahnya dia nak buat dengan pendrive!

Hiiiiiiiiiiiii... bukan sitilah mak.  Basyir....  Basyir suruh beli pendrive.
Jauh bebenau dah sound telinga aku ni lari.

Kak siti nak buat apa dengan pendrive, mak. Kat mana dia nak cucuk.  Takkan nak cucuk kat sinki dapur hiiiiiiiii.....

eh.. manalah tahu. Bibik zaman sekarang dah pandai pakai laptop dan berbloging kehkehkeh..
.
.
.
.
Puas hati dapat makan baskin robin.  Puas hati dapat bergelak sakan.  Puas hati kerana kepala terasa lebih ringan. Dan paling penting puas hati kerana mempunyai anak-anak yang dapat menjadi sahabat karib aku.

ibundo

36 comments:

PCL said...

bila anak2 semakin besar dah boleh buat kawan...itu kalau kena yg pandai ambil hati...mudah2an masa2 nanti kami anak beranak saling menghormati, saling menghiburkan hati...

kakngah said...

tersedak siti tawwww.....
kehkehkeh!!

kem salam kek siti yo kak...

kakcik said...

Memang seronok bila anak2 boleh dijadikan kawan. :)

Kunang-Kunang said...

Bahagia rasanya dengar cerita kak pah

ASH said...

Membaham??
.
.
.
ko bior bebenor!! kakpah

gedek! said...

pendrive buat simpan resepi, tu.....

Aku said...

mula2 nak pendrive, pastu laptop...hahaha

Ms.Lilies said...

mintak2la anak den pun cam anak kakpah....aminnnnnnn

aNIe said...

Kak... serook bila anak2 dah boleh di ajak berbual... terhibur juga hati mak kan kak...? Bergelak ketawa hilang segala yang menyerabutkan kepala

Amie said...

siapalah kawan kita kalau bukan yang paling hampir dengan kita ye Ibundo... anak2lah jawabnya ye Ibundo.

akuzle ayu said...

ank2 bole jd kwn psl Ibundo sgt besh!!! Bundo rockkksss!!!

ibundo said...

pcl,
anak2lah tempat kita mengadu hal. Mereka lebih memahami dan lebih mengerti.

kakngah,
err.. siti konal kek kau ko ngah.

kakchik,
they give their shoulders for us to cry on.

kunang-kunang,
ani dah sehat ke.

ibundo said...

ash,
haha..kalau memasing dah kebulur apa lagi perkataan kalau tak baham kehkeh

gedek,
advance nya bibik bundo

nizam,
takper. Kalau nak lapatop aku belikan tapi tolak gaji. amacam..

lilies,
amin....amin..

ibundo said...

anie,
anak-anak ni kan, walau macamana kita marah pun, kita akan cari dorang juga untuk mengadu perasaan.

amie,
they are our real best friends..

ayu,
haha.. dapat pulak mak yang giler giler cam bundo ni.. adei..

Acik Erna said...

untung kak pah..boleh jalan2 dengan anak daro lopeh kan tensen.

ibundo said...

erna,
ekau pun ado anak bujang tu...
buleh gak lopeh tension kek dio. Timo kasih kek adik sobab tolong snap gambar haritu...

Em's Family said...

untung u.. i ni ade sorang je anak, itulah intan itulah payung, tapi my son really attached to me .. harap2 macam tu lah sampai ke besar nanti

Panglima Muda said...

salam.....jenguk kejap

ejaMaria said...

hmmm... sedang usaha jadikan anak sebagai kawan... ;p

KhaiRin said...

sekepala? ;-)

nyanyisunyi said...

Assalamualaikum kak pah..seronok dgr cerita kak pah lepaskan tension dgn anak2 dara..

sy ada sorg anak perempuan..tapi sy tk pernah dapat berkongsi rasa dan meluahkan apa yg terbuku di hati..anak sy dekat tapi jauh...kdg2 saya bertanya..mengapa sy tidak dapat menikmati hidup sebagai seorg ibu yang dapat berkongsi rasa dgn anak perempuannya..itu dugaan yg Allah beri pada sy agaknya...

ish...tercurah rasa dgn kakpah pulak pepagi ni..

kucingorengemok said...

bibik nak simpan resepi ambik kat internet, hehe

kaklong said...

bilo dah tuo2 ni kak,anak2 dah jadi mcm kawan sdri pula kan,kdng2 dio orglah tompek kito nk luah an poerasaan...

AZANI said...

hajjah
dah lama nak cuba baskin robbin..ni


tak pernah kesampaian...

Aku said...

bukan setakat tolak gaji jer.. siap up margin 10% kalau potong secara ansuran... amacam?

ASH said...

wei Aku,
Itu Riba...ko kena kena baham ke?
.
.
.
Kakpah, nyampu jap!
letih ngecat dinding ni.

Anaa said...

and u are not too old to eat ice-creams? hihhi.. ;)

saya doa semoga segala luka2 yang berdarah dihati itu cepat sembuh...

Pok Amai-Amai said...

Amboi, bahagianya!

atuk said...

Assalamualaikum Ibunda

Insyaallah
luka2 tu akan pulih sediakala

Wassalam

sal said...

betul..anak2 dah jadi sahabat karib..lawan gaduh..lawan bercakap..kongsi suka duka, shopping bersama...klu diorg dah belajar semula nanti..sunyi..

ibundo said...

Salam pagi jumaat pada semua. Terima kasih kerana datang bercanda di tempat mengomen ni. Seharian semalam tak buka internet.

Ati Masrif said...

salam ibunda,

rupanya ati dah lama flw blog ni
cuma tak letak dlm bloglist ..
tapi lepas ni nk letak dan boleh
le kita saling berkunjung :)

best dpt jadi best frnd dgn anak2!

ieja amieja said...

salam ziarah dan salam kenal kak pah..i follow sini..

mamawana said...

Assalam Kak Pah,

Seronok nyer.. memang seronokkan bila keluar dgn anak2 kita..

indahhouse said...

Salam ibundo,

Seronok lihat anak-anak ibundo. Sehati...

Allah akan berikan jalan, Allah akan mudahkan urusan Ibundo. Iktikaf di masjid juga satu cara yg mncari ilham.

ibundo said...

Ati masrif,
Tu lah.. ingat ingat dulu ada gak ati datang jenguk2 sini.

ieja,
salam kenal. tk follow

mamawana,
macam tu lah kan?

indahouse,
impian ibu semua sama...
diharap anak-anaklah peneman kita hingga ke hari tua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...