Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Monday, July 2, 2012

Kunci aku mana pah!!!!

Monday blues..
Segalanya macam malas harini. Namun pagi pagi lagi dah kelam kelibut sebab hasben aku mencari kunci opisnya tak jumpa-jumpa. Sampai dah bertolak pergi opis pun kunci tak jumpa-jumpa jugak. Aku rasa mencari benda hilang ni dah menjadi perkara normal bagi kami berdua. Maklumlah.. ingatan dan tak sepower dulu.

Semalam mak faris mencari sesuatu ke hulu ke hilir, ke luar ke dalam. Bila tak berjumpa, dia tanya aku.  Manalah aku tau.  Peliknya Faris macam tahu-tahu je apa yang dicari oleh emaknya.
'kat luar!!!'.. kata faris
'Ha? kat luar? '. Maknya bergegas pakai tudung dan mencari kat luar rumah.  Memang betul. Benda yang dicari tu terlepak atas rumput tengah laman.

Rasanya nanti kang faris datang nak tanya kot kot dia tahu mana kunci atuknya.

Sekian.   
Pendek lebih baik daripada tak ada langsung.

ibundo

12 comments:

kaklong said...

jadilah dari tak do cerito kak,mcm kaklong nyo blog tu..maleh tul nak menaip...huhuhu!

kakcik said...

Assalamu'alaikum Kak Pah.

Saya suka tengok header blog Kak Pah ni. :)

ejaMaria said...

rajinnya Bundo menyalin header...
jeles kita... ;p

Ms.Lilies said...

Faris jugak yang terer hahaha

kakngah said...

atok dah tanyo faris lun??

Hjh Noralenna Abbas said...

Baca tajuk posting, kena ikut tone P. Ramlee dalam Madu 3. Faris, penjejak lost n found.

Tijah said...

dak cem pun salu centu kak. tapi sbb dio yang last main bondo tu sbb tu dio tau. hehe

Mak Su said...

hahahaha, faris oo faris. kak pah, hantar aje ler. jangan antar tahun 2014 sudah. hahaha

kasihibu said...

nasib baik ada yang tolong ingatkan, kalau di kampung sya pulak anak anak cucu atok uwa balik, memang merata ratalah kunci sbb diorang

Liza Razak said...

nasib baik jumpa kan :)

sal said...

cantiknya tempat kunci tu..
alhamdulillah jumpa..
klu tidak, susah hati,kan..

ibundo said...

kaklong,
apomacam. Lamo dah tak morayap umah kaklong.

kakcik,
wkslm.. saja suka nak bereksperimen hehe..

maria,
tu keje orang yang takde keje haha

lilies,
ado kelobihan bak kato orang hiii..

kakngah,
atuk harini tido kek tanjung. Tak sompek nak botanyo.

kak hajjah nora,
ha.. intonasi kena betul..

tijah,
tu pasal lah.

maksu,
nanti kita cakap kat diorang.

kasihibu,
dulu masa anak2 kpah kecik2, bila bagitau je kat atuk nak balik kampung.. semua barang2 alih tinggi tinggi atas almari haha..

liza,
nasib baik

sal. alhamdulillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...