Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, July 19, 2012

Zaitun oh Zaitun......

Ada lagi satu cerita lawak kalau korang nak tergelak.

Aku ni biasalah kalau buat umrah mesti bawak minyak urut dan minyak zaitun untuk dilumurkan pada kaki. Almaklumlah pada umur yang dah malam ni kaki takdelah sekuat dulu.  Jalan sikit dah lenguh lenguh.  Apatah lagi kalau dibawa jalan banyak-banyak keliling kaabah dan sai dari safa ke marwa, dari marwa ke safa ulang alik ulang alik.  Pastilah kaki aku terutamanya tapak kaki berdenyut-denyut. Minyak inilah buat peneman aku. Untuk aku urut-urut supaya dapat meredakan lenguh-lenguh.

Umrah Ramadhan yang lalu aku bawa minyak zaitun seperti biasa. Lepas umrah dan berehat di bilik, aku ambil botol minyak zaitun dan melumurkan minyaknya ke betis dan tapak kaki. Anehnya minyak itu tidak licin seperti biasa malah kesat.  Aku lumur lagi banyak-banyak kerana aku berandaian minyak yang aku beli itu lain daripada yang biasa aku beli.

Lagi aku lumur minyak itu banyak-banyak, lagi berbuih-buih betis aku. Aku komplen pada hasben aku apasal pulak minyak zaitun tu lain pesen.  Hasben aku cakap betul ke tu minyak zaitun.  Barulah aku tergerak ambil cermin mata dan baca apa yang ditulis di botol.

Di pelekat botol itu tertulis:
         Daun Sirih
Pembersih Khusus Wanita.

Hahaha... Botol dan content sebijik macam minyak zaitun.  Siap dengan bauan Floral lagi tu...

Sekian

ibundo


19 comments:

kaklong said...

wakakakaaaaa..
kelas gituuuu...!!

~ Cik Azz ~ said...

Hahahaha...

Botambah licin la botih Kak Pah tu.. hehehe....

kakcik said...

Hahaha...

pembersih kaki jadinnya!


Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak, Kak Pah. :)

~~zana@pb~~ said...

hehe...malunya....buat basuh betis pulak....:-)
zana pun kalau takde spec, conditioner shampoo tenyeh kat lengan, dah tu tertanya2....apasal melekit semacam...huhu...ingatkan losyen.

ejaMaria said...

adoiii... sakit perot golak pagi-pagi... hihihi
^_^

pB said...

pagi pagi dah tersenyum


thanx kak pah

kasihibu said...

senyum sya baca entry ni..wangi lah jadinya kaki ye

ieja amieja said...

kikiki..len kali akk x leh tanggal lg cermin mato tu..len jadinya ye..

peparidsign said...

sekali lagi tergelak di opis.. eh tade keje gamak nye kat opis ni kan asyik bukak blog k pah ni hehehe..

kena pakai double spek kot lepas ni :)

QasehnyaRania said...

salam :)
senyum meleret je baca..hehehe

CheNamNam said...

hahahahha...patut berbuih-buihhh...kompom semerbak betis akak pastu hahaha...lawaklah akak nie..

salam singgah kak,sy rase macam baru pestime sy singgah sini ker dah pernah ntah..maaflah kenyanyokkan sayer neh yer...

btw selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak kak..Moga Ramadhan kali ini penuh makna..

secangkir madu merah said...

hahahahhahahahaha... bersih dan wangi ya kakPah... hahahhaha tak habis gelak lagi ni...

Zaitun said...

Kakpah...ooohhh...kakpah.

Sangkut ajelah kaca mata tu kat leher selalu.

KhaiRin : anies said...

hahahahah jauh bebeno hehehe

Acik Erna said...

he he..soba yo la kak pah..

Nizam.Ariff said...

kkih kih kih... habis kuman kat betis semuanya mati....

Hjh Noralenna Abbas said...

Ha, ha, ha
Ha, ha, ha...
ketawa lah lagi!!

ibundo said...

Selamat menyambut ramadhan semua. Aku sibuk di dapur dari semalam, Tak dapat nak balas komen.

anaa said...

hihihi... dari feminin wash jadik calf washh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...