Followers

jom klik

TADIKA AULAD HAS BEEN MOVED TO ANOTHER LOCATION. CLICK HERE IF YOU WISH TO GO TO TADIKA AULAD

Thursday, November 8, 2012

Penyakit datang lagi

Terhegeh-hegeh aku nak buka pintu kereta dengan tangan kiri kanan membimbit beg plastik berisi ikan dan sayur. Dalam keadaan begitu aku terdengar macam ada orang memberi salam. Aku menoleh ke arah suara dan memang benar salam itu ditujukan kepada aku.
Assalamualaikum, katanya lagi.
Waalaikumsalam.. Jumpa doktor ke? Aku tanya sebab dia berdiri betul-betul depan pintu klinik.
Haah.. ambil ubat.  Batuk ni menjadik-jadik pulak.  Semalam kena hujan terus batuk selsema.  Panjang jawabnya tanpa aku menyoal.
Ya lah.  Musim hujan ni. Kena hati-hati.
Banyak beli barang?
Beli ikan.. mahal yang amat, jawab aku.

Setelah berbual-bual sekejap, dia menolak pintu klinik dan aku masih terhegeh-hegeh meletakkan beg beg plastik di ruang tempat kaki.  Aku masuk ke dalam kereta, start enjin, termenung sebentar memikirkan siapakah gerangan wanita tersebut.

Adei!!!


ibundo

22 comments:

~ Cik Azz ~ said...

Tak perasan sapo yg togo akak tu ehh... hehe..

Sian Kak Pah.. Mmg musim batuk agak ehh skang ni kan.. Mudah-mudahan ubek tu serasi dgn akak...

atuk said...

Assalamualaikum Ibundo

kawan blog kut....

Kakzakie said...

La... kakpah tak kenal kisahnya. Atau mungkin cucu/anak dia sekolah di Auladlah tu. Ramai yg kenal kakpah tapi kakpah tak kenal mereka.

ejaMaria said...

pulokkk ???

Acik Erna said...

assalam kak pah he he..se selalu cam tu kak pah..tu sobab dahi se ni banyak kodut..bukan sobab dah tuo tapi sobab selalu bona memikir..sapo..sapo..sambil kerut dahi..ha ha ha..menyampah kak pah kan..tak nak ngaku dah tuo la dah tak sodar diri he he..

ibundo said...

azz.
tula..ontah sapo de gak e.

ibundo said...

atuk.
bukan

ibundo said...

kak zakie.
pening dah kpah mikir sapa

ibundo said...

maria
hehe.. nok buat camno

ibundo said...

erna. bia ngaku mudo haha..
ingatkn kpah yo yg mcm tu. Ado kawan kosan e

sal said...

musim hujan dan cuaca tak menentu..
musim batuk pun menjadi2..

zino said...

jiran sebelah kot..

anaa said...

kahkah... gelak saya baca.. beramah tamah beriye kot kenal.. tak kenal rupanya.. haha.. tu nama k.pah memang ramah.. haha..

cHeRyNa PiReS said...

Comelnya kak...biasalah tu, Sha pon kadang2 macam tu:)

Cuba tanya org lain kot kenal.

Zaitun said...

Mungkin ibu kepada murid kakpah.

Kat tempat saya pun ikan dan sayur mahal sangattt.

Nieda said...

peminat kak pah la tew ..

S..U..D..@..I..S said...

x sempat tanya ya kakpah?

Amie said...

Bundo ni banyak sangat kawan kot...

makchaq said...

Dah kak Pah teguq dulu dia pun sembang la ingat kakPah kenai dia, entah2 la ni dia pun dok pikiaq... sapa la yang teguq aku tu.. he he

Macammana keadaan Hafiy? Makchaq doakan dia cepat sembuh..

Kak Mahh said...

Saya pun pernah begini.

klcitizen cikgunormah said...

Lain kali kalau jumpa balik, tanyalah kak pah...

ASH said...

TOK BISAN kut...
.
.
.
.

wakakakakakakaka
.
.
.
.
haiyo la kakpah ni..

abes la kami ni..
semuo dia sudah tarak ingat wooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...